یک شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت گیاهان دارویی موفق به صادرات مواد استحصال شده از گیاهان دارویی به کشور ژاپن شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در خصوص تغذیه لازم برای تقویت مغز هم باید گفت غذایی جادویی‌ای وجود ندارد که یک‌شبه کودک را به یک نابغه تبدیل کند، اما غذا‌هایی وجود دارند که مصرف منظم آنها، به رشد مغز و تقویت توانایی‌های شناختی در کودکان کمک می‌کند. مواد مغذی موجود در غذا‌ها منبع سوختی برای مغز هستند.
در مصرف نعناع باید کمی دقت شود چرا که می‌تواند برای برخی از افراد ضرر داشته باشد. مواد موثره نعناع عضلات را از اسپاسم خارج می‌کند و می‌تواند عضلات محل اتصال مری و معده را شل کند و برای کسانی که بیماری ریفلاکس دارند توصیه می‌کنیم از نعناع استفاده نکنند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با اشاره به نقش موثر مرزبانی در مقابله با قاچاق مواد مخدر، بر ضرورت پشتیبانی اطلاعاتی و اجرای عملیات های مشترک تاکید کرد.
در لیست میوه‌های بهاری و تابستانی موارد مختلفی جای دارد که در این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره کردیم؛ همچنین خواص آلبالو، خواص شاتوت و دیگر میوه‌ها را معرفی نمودیم. با مصرف این میوه‌ها آب از دست رفته بدن تامین می‌شود؛ همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی میوه‌های تابستانی در تقویت بدن، افزایش انرژی و تامین مواد مغذی موثر است. در مجموع می‌توان گفت خوردن انواع میوه و آبمیوه‌های طبیعی بدن را در مقابله با بیماری‌های ویروسی فصل تابستان مانند روتاویروس تقویت می‌کند.
آووکادو حاوی مواد شیمیایی موثری است که می‌تواند آسیب کبدی را کاهش دهد، این میوه سرشار از گلوتاتیون است؛ ترکیبی که کبد برای پاکسازی سموم مضر به آن نیاز دارد. برای چند ماه، هر هفته ۱ یا ۲ آووکادو بخورید، تا به رفع آسیب‌های کبدی کمک کنید.
توصیه ما این است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را با کمک گرفتن از یک متخصص تغذیه اتخاذ کنید، زیرا افراد مواد مغذی را بر اساس غذا، سیستم گوارشی، ژنوتیپ فرد و احتمالا میکروبیوم وی به روش‌های مختلف جذب می‌کنند. ژنوتیپژنوتیپ به کل یا قسمتی از اطلاعات ژنتیکی یک فرد، گفته می‌شود.
آسم یک بیماری است که زمینه های فراوانی در بروز آن نقش دارند ، یکی از این زمینه ها ، زمینه های ژنتیکی و خانوادگی است ، زمینه های محیطی هم در ابتلا به این بیماری موثر است ، مواجه با مواد گوناگون آلرژن ها و مواد آلاینده و داروها می تواند در بوجود آوردن آسم نقش داشته باشد.
گنجاندن برخی مواد غذایی در برنامه تغذیه برای رفع خشکی پوست موثر است که از آن جمله می‌توان به سیب‌زمینی شیرین، مغز‌ها و دانه‌ها دارای آنتی اکسیدان، ویتامین E و اسید‌های چرب ضروری، اسفناج و آووکادو اشاره کرد.
سورفکتانت‌ها مواد پاک کننده اولیه در پودر‌های لباسشویی هستند. آن‌ها در انواع مختلفی مانند آنیونی، کاتیونی و غیریونی وجود دارند. سورفکتانت‌های آنیونی بیشترین استفاده را دارند، زیرا در از بین بردن کثیفی و لکه‌ها موثر هستند. سورفکتانت‌های کاتیونی اغلب به عنوان نرم کننده پارچه استفاده می‌شوند، در حالی که سورفکتانت‌های غیریونی در از بین بردن لکه‌های چربی و روغن خوب هستند.
محافظت از استحکام و سلامت عضله‌های بدن، یکی از اصول کلیدی برای داشتن زندگی سالم و فعال است. با این‌حال، توده‌های عضلانی بدن پس از ۵۰ سالگی بین ۱ تا ۲ درصد در هر سال کمتر می‌شوند و استحکام و قدرت آن‌ها نیز سالانه بین ۱.۵ تا ۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل هم استفاده منظم از مواد غذایی خاصی که نقش موثری در افزایش توده‌های عضلانی دارند، بسیار مهم است.
بیوتین نوعی ویتامین است که برای بدن بسیار ضروری است و در جذب مواد مغذی موجود در کربوهیدارت‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها بسیار موثر است.
لوبیا قرمز جزء کامل‌ترین مواد غذایی به شمار می‌آید و قرار دادن آن در رژیم غذایی در حفظ و افزایش سلامتی بدن بسیار موثر است.
هر چقدر بازار فروش مکمل‌های غذایی و انواع و اقسام ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیب‌های ضروری برای بدن داغ‌تر می‌شود، انتخاب محصول مناسبی که واقعا کار کند، نیز سخت‌تر و گیج‌کننده‌تر می‌شود.
برای چاق شدن سریع صورت هر شب قبل از خواب ۲ قاشق غذاخوری شیر خشک را با ۱ قاشق مرباخوری عسل و ۱ لیوان شیر ترکیب کنید و بخورید. شیر خشک سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و در آبرسانی به پوست صورت نقش موثری دارد. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، مصرف عسل و شیر هم در چاق شدن صورت موثر است.
علی‌رغم ادعای برخی از استادان کاهش وزن به موثر بودن رژیم غذایی سوپ، اما باید بدانید که این رژیم گزینه خوبی برای کاهش وزن نیست. این یک رژیم غذایی بسیار محدود است که خطر ابتلا به کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی را افزایش می‌دهد و حتی می‌تواند سلامت کلی شما را به خطر بیندازد.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر پایه دانش، تحقیقات و همکاری موثر مرکز پژوهش ها با این ستاد، باید مبارزه با مواد مخدر بهتر از گذشته، هدفمند و هوشمند شود.
عباس عبدی نوشت: نظرم اگر رویکرد دفاع از حاکمیت قانون را مبنا قرار دهیم و همه موارد نقض را صریح و آشکار اعلام کنیم، امیدی به اصلاح است. هر تغییری پیش از رسیدن به حدی از حاکمیت قانون، آب در هاون کوبیدن است.
مصرف پیاز یک راه طبیعی برای کاهش وزن و چربی اضافی بدن است. پیاز حاوی اسانس‌های مختلف و مواد معدنی است که به سرعت سوخت و ساز بدن را بالا برده و منجر به کاهش وزن طبیعی می‌شود. پیاز دارای آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضد التهابی است که یکی از سلاح‌های عالی در برابر افزایش وزن است.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: عدم قیمت‌گذاری اقلام دارویی، کمبود جهانی مواد اولیه، تاخیر بیمه‌ها در پرداخت تعهدات و کمبود نقدینگی شرکت‌ها در بروز کمبود دارویی موثر بوده است.
در حالی که مذاکرات توافق هسته‌ای به پایان مسیر خود نزدیک می‌شود آمریکا همچنان به تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران ادامه می‌دهد. تحریم‌ها هم چنین می‌تواند ابزار موثری در مبارزه با تجارت غیرقانونی مواد مخدر باشند. اما تحریم‌ها تنها زمانی موثر هستند که بین سازمان‌ها هماهنگ شوند. تابستان امسال روسیه منبع شماره یک تحریم‌های جدید بود و هم چنان از آغاز جنگ اوکراین تاکنون هدف شماره یک بوده است.
گیاهان حاوی مقدار زیادی مواد مغذی گیاهی هستند که اثر آنزیمی دارند آنزیم‌ها به تجزیه غذا نیز کمک می‌کنند. هم چنین، آنزیم‌ها به هورمون‌ها کمک می‌کنند تا به مکان‌های گیرنده هورمونی در بدن (مانند انسولین، تستوسترون و استروژن) برسند. گیاهان می‌توانند به متابولیسم موثرتر این مواد کمک کنند.
سید محمدرضا حسینی، وینگر موثر سپاهانی‌ها از تلاش تیمشان برای هدیه قهرمانی به تماشاگران در پایان فصل صحبت کرد.
متخصصان آمریکایی چگونگی تاثیر عوامل خطر در مرگ و میر ناشی از سرطان را در سطح جهان بررسی کردند. استعمال دخانیات، مصرف مواد الکلی و شاخص توده بدنی بالا (BMI) بزرگترین عوامل موثر در این موضوع هستند.
یکی از علائم اولیه کلسترول بالا، تورم و بی‌حسی اندام است. این واکنش اتفاق می‌افتد، چون لیپید‌های انباشته از گردش خون موثر جلوگیری می‌کنند و این کار باعث کاهش اکسیژن و مواد مغذی عضلات می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ