معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیر کشت گیاهان دارویی کشور با مشارکت مردم، مسئولیت‌پذیری تولیدکنندگان و با داشتن یک برنامه استراتژیک تا سال ۱۴۰۵ باید به ۵۰۰ هزار هکتار برسد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از معضلات کشور در حوزه محصولات راهبردی این بود که اطلاعات دقیقی نسبت به سطح زیرکشت محصولاتی مثل گندم، جو، برنج و… وجود نداشت که قراراست ماهواره خیام در این باره یاری گر بخش کشاورزی باشد.
گرمسار - مدیر جهاد کشاورزی گرمسار سطح زیر کشت پنبه در این شهرستان را ۷۰۰ هکتار دانست و گفت: ۲۰ هزار تن پنبه امسال از این اراضی برداشت خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: مستند به اظهارات دستگاه‌های ذی‌ربط، بیش از ۴۸ هزار هکتار از زمین‌های زراعی در سطح کشور زیر کشت محصولات کشاورزی است که با آب‌های نامتعارف کشت و تولید می‌شود.
اصفهان- فرماندار ورزنه گفت: در سال‌های اخیر یک پنجم اراضی کشاورزی شهرستان ورزنه زیر کشت محصول رفته است و زمین‌های بایر به کانون ریزگرد تبدیل شدند.
رئیس مرکز توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات جزئیات پروژه تخمین سطح زیرکشت محصولات کشاورزی استراتژیک توسط هوش مصنوعی را بیان کرد.
چندی پیش، علیرضا عباسی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مجبوریم قیمت شکر را گران کنیم تا سطح زیر کشت چغندرقند کاهش نیابد و امروز این امر محقق گردید. قیمت شکر چقدر شد و کدام نمادهای قندی افشا زدند؟
مرکز تحقیقات پژوهشگاه فضایی ایران از برگزاری دوره آموزشی تعیین نوع و سطح زیرکشت محصولات زراعی خبر داد.
آمار تولید گندم براساس میزان سطح زیر کشت و پیش‌بینی رشد تولید گندم در ۵ استان، حاکی از افزایش ۵۶ درصدی خرید تضمینی این محصول است.
تربت حیدریه ـ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت‌حیدریه گفت: امسال سطح زیرکشت ریواس در این شهرستان حدود ۷۰۰ هکتار و پیش‌بینی می‌شود از این میزان، نزدیک چهار تن محصول برداشت شود.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: علیرغم فرمان منع کشت از سوی طالبان، سطح زیر کشت تریاک در افغانستان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: علیرغم فرمان منع کشت از سوی طالبان، سطح زیر کشت تریاک در افغانستان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.
اسکندر مومنی گفت: طبق گزارش دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، سطح زیر کشت خشخاش در افغانستان ۳۲ درصد افزایش یافته و پیش سازهای شیمیایی به یک تجارت دو سویه تبدیل شده است.
سازمان فضایی ایران آمادگی این سازمان برای تعیین سطح زیرکشت گندم با ماهواره «خیام» را اعلام کرد.
خواف ـ مدیر جهاد کشاورزی خواف گفت: سطح زیر کشت گندم آبی شهرستان خواف در سال زراعی جاری به ۲۶۰۰ هکتار رسید که بیش از ۱۰۰۰ هکتار تحت پوشش کشت قراردادی است.
با بارش‌های اخیر و افزایش سطح زیر کشت گندم، زمینه برای تولید کامل گندم نان مورد نیاز کشور فراهم شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به جایگاه اول ایران در سطح منطقه در تولید گیاهان دارویی ، بر افزایش سطح زیرکشت گیاهان دارویی به ۵۰۰ هزار هکتار در کشور تاکید کرد.
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی، از رشد سطح زیر کشت اراضی گندم آبی و دیم در سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد.
کاشمر ـ مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از برداشت زعفران از ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت این گیاه در شهرستان کاشمر خبر داد.
مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: از ابتدای کشت پائیزه تا پایان آبان ماه بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت گندم رفته است.
گرچه همه رودبار را به عنوان خاستگاه زیتون کشور می شناسند اما سهم ناچیز این شهرستان از سطح زیرکشت این محصول و همچنین کمبود آب مهم ترین چالش های پیش روی زیتونکاران است.
تربت حیدریه ـ مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه سطح زیر کشت سیب زمینی در بخش رخ را هزار و ۶۵۰ هکتار عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت ۷۴ هزار تن سیب زمینی برداشت شود.
پوند به زیر ۱.۰۸ دلار سقوط کرد و در پایین‌ترین سطح ۳۷ سال گذشته باقی ماند.
پژوهشگر حوزه آب و محیط زیست گفت: در مطالعات نقش عوامل اقلیمی بین ۱۶ تا ۳۵ درصد و نقش عامل انسانی بین ۶۵ تا ۸۴ درصد ذکر شده است. بر اساس مطالعاتی که از روی پردازش تصویر نقشه‌های هوایی توسط دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۹۸ انجام شد، سطح زیرکشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در طی ۳۰ سال گذشته از ۳۰۰ هزار هکتار به ۶۰۵ هزار هکتار رسیده است.
مشهد ـ مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: سطح زیر کشت خربزه در شهرستان مشهد ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار است که عمدتاً در بخش رضویه کشت شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ