رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران تخمگذار گفت: تخم مرغ مورد نیاز شب عید و ایام نوروز تامین است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان دریافته‌اند که خوردن تخم‌مرغ به عنوان وعده صبحانه در کودکان، اسید‌های امگا ۳ مورد نیاز را تأمین می‌کند و باعث تقویت انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز کودک می‌شود. هم‌چنین تخم‌مرغ حاوی ویتامین E است که به مبارزه با افسردگی کمک می‌کند. تخم مرغ منبع خوبی از مواد مغذی برای رشد و نمو است و به طور قابل توجهی فرایند رشد را در کودکان خردسال بهبود می‌بخشد.
برای نخستین بار در جهان پودر سفیده تخم‌مرغ به روش الکتروهیدرودینامیک در دانشگاه تبریز تهیه و تولید شد.
زرده تخم مرغ یکی از معدود غذا‌هایی است که به طور طبیعی حاوی ویتامین D است و با توجه به این‌که نزدیک به یک‌چهارم بزرگسالان از کمبود خفیف یا متوسط ​​ویتامین D رنج می‌برند، تخم‌مرغ می‌تواند کمک بزرگی به تامین ویتامین دی آن‌ها کند. به گونه‌ای که یک وعده غذایی حاوی دو عدد تخم مرغ، ۸۲ درصد از نیاز روزانه توصیه شده شما به ویتامین D را تامین می‌کند.
محققان دریافتند که نسبت اندازه سیاهچاله‌ها به کهکشان‌های میزبانشان، شبیه همان چیزی است که اخیرا مشاهده شده است. این بدان معناست که پیوند بین این دو، حدود ۸۶۰ میلیون سال بعد از بیگ بنگ (انفجار بزرگ) صورت گرفته. محققان این پروژه با استفاده از نمونه‌های بزرگتر به دست آمده توسط تلسکوپ، به بررسی این یافته‌ها ادامه می‌دهند.
گران‌ترین تخم پرنده، به فیل‌مرغ، پرنده‌ای که بین قرون ۱۷ و ۱۸ به دلیلی نامعلوم منقرض‌شده است، تعلق دارد. این تخم سال ۲۰۱۳ در یک حراجی با قیمت ۶۶ هزار و ۶۷۵ پوند فروخته شد.
هنگام پخت تخم مرغ، سفیده آن با ظروف چدنی واکنش شیمیایی برقرار می‌کند و موجب مضرشدن تخم مرغ می‌شود؛ بنابراین بهتر است برای طبخ آن از ظروف نچسب استفاده کنید.
تمام عمر اشتباه تخم مرغ درست می‌کردید! تخم مرغ خوردن سنتی است که به هزاران سال پیش برمی‌گردد.
اخیرا فروشنده‌ای که صاحب سوپرمارکتی در ملبورن است، موقع باز کردن کارتن‌های تخم‌مرغ، یک تخم‌مرغ کاملا گرد در میان آن‌ها پیدا کرد. بنابر آمار، از هر یک میلیارد تخم‌مرغ، یک تخم‌مرغ کاملا گرد دیده می‌شود.
شاید شنیدن این نکته تعجب‌آور باشد اما تنها تفاوت واقعی بین تخم‌مرغ قهوه‌ای و تخم‌مرغ سفید، همان رنگ پوسته آنهاست!
اگر زمان اندکی برای پخت غذا دارید و همین طور مواد غذایی زیادی نیز در خانه برای درست کردن غذا ندارید اینجا بهترین جا برای شماست چرا که نحوه پخت یک پاستای سریع و لذیذ را خواهیم گفت.
توصیه می شود تخم مرغ ها را قبل از پختن بشویید.
سرپرست دفتر توسعه صادرات وزارت جهادکشاورزی، صادرات کالاهای یارانه‌ای به کشورهای همسایه را خلاف قانون و رانت‌جویی دانست و بر ضرورت پرداخت مابه‌التفاوت یارانه دولتی تخم‌مرغ تاکید کرد.
درحالی که مدیرکل دفتربازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی افزایش قیمت را رد و آن را مشمول برخورد تعزیراتی کرده بود قیمت مرغ ۷۳ هزار تومان و هر شانه تخم‌مرغ ۱۰۰ هزار تومان شد.
از مصرف غذا‌های آلرژی‌زا پرهیز کنید. این مواد خوراکی با تولید مخاط بیشتر، علایم حساسیتی را وخیم‌تر می‌کنند. از برخی از این مواد خوراکی می‌توان به محصولات لبنی، غلات حاوی گلوتن، تخم‌مرغ، شکر، سیب‌زمینی و دیگر سبزیجات ریشه‌ای نشاسته‌ای و خوراکی‌های سرخ و فرآوری‌شده اشاره کرد.
برای یک فرد بالغ سالم با سطح کلسترول طبیعی و بدون عوامل خطر بیماری قلبی، بعضی از تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف یک تا دو عدد تخم‌مرغ در روز می‌تواند بی‌خطر باشد. یک مطالعه‌ی کوچک روی ۳۸ فرد بزرگسال نشان داد که خوردن سه عدد تخم‌مرغ در روز باعث بهبود سطح کلسترول بد (LDL) و کلسترول خوب (HDL) می‌شود.
براساس مصوبات تنظیم بازار و شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی برای نخستین بار امور اجرایی تنظیم بازار تخم‌مرغ خوراکی و پولت تخمگذار به بخش خصوصی واگذار شد.
بهترین بازیکن یکی از مسابقات لیگ فوتبال زامبیا ۵ شانه تخم مرغ به عنوان جایزه دریافت کرد!
مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم‌مرغ در مغازه‌ها ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تومان و در میادین ۹۱ تا ۹۳ هزار تومان است.
دکتر گلبن سهراب _ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان‌این‌که بهتر است که تخم مرغ را نشویید، تاکید کرد: شستن تخم مرغ می‌تواند باعث پخش شدن آلودگی شود، این عمل باکتری‌ها را از سطح تخم‌مرغ پاک می‌کند، ولی لایه حفاظتی و طبیعی روی پوست تخم مرغ را از بین می‌برد، از این لایه باکتری‌ها به راحتی وارد تخم مرغ می‌شوند.
شاه چارلز سوم پادشاه انگلیس امروز در شهر «یورک» با پرتاب چند تخم‌ مرغ از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفت.
تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد افرادی که دست کم پنج بار در هفته تخم مرغ می‌خوردند نسبت به دو گروه دیگر به طور قابل توجهی شاخص توده بدنی و درصد چربی کم‌تری داشتند.
اصفهان- معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: رقابت و مارکتینگ (بازاریابی) برای صادرات محصول تخم مرغ نیازمند حمایت دولت با ارائه مشوق‌های صادراتی است.
راهکار فرانسه برای مقابله با افزایش قیمت تخم‌مرغ
معترضان در اعتراض به ناتوانی دولت هلند برای کنترل قیمت انرژی و رکود، در شهر لاهه تظاهرات برپا و به سمت عکس «مارک روته» تخم‌مرغ پرتاب کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ