رئیس جمهور که به دعوت رسمی «شی جین پینگ» همتای چینی خود به این کشور سفر کرده بود، دقایقی قبل پکن را به مقصد کشورمان ترک کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزارت خارجه چین به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره همتای چینی وی، واکنش نشان داد.
به‌دنبال سفر بهمن‌ماه اقای رئیسی به پکن، شمخانی در شهر پکن با هدف پیگیری توافقات سفر رییس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران-ریاض با همتای سعودی آغازکرد.
چین از "ابراهیم رئیسی" رئیس جمهور ایران در جریان سفر اخیر او به پکن استقبال مودبانه‌ای به عمل آورد. با این وجود، اولویت‌های استراتژیک چین جای دیگری می‌باشد و پکن ایران را در اولویت استراتژیک خود قرار نداده است.
تهران قصد دارد روابط خود را با شریک استراتژیک اش چین گسترش دهد با این وجود، در این میان با موانعی جدی مواجه است.
خبرگزاری ایرنا نوشت: اعطای عنوان استاد افتخاری دانشگاه پکن به ابراهیم رئیسی به پاس خدمات و اقدامات در مسیر تقویت و توسعه روابط ایران و چین و زمینه‌های مشترک فرهنگی میان دو تمدن بزرگ بود.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در جریان سفر رئیس جمهور رئیسی به پکن، چندنکته در تبلیغات رسمی برجسته شد. یکی استقبال رسمی بود که از مصادیق «آفتابه لگن هفت دست» بود و چیز تازه‌ای نبود به ویژه آنکه رئیس جمهور چین حاضر نشد تا کنار خودروی رئیس جمهور کشورمان بیاید. دوم اینکه بر اجرائی شدن قرارداد همکاری ۲۵ ساله دو کشور تأکید شد که آنهم اولاً به مثابه وعده سرخرمن است.
رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر خود به چین، با حضور در مسجد «دونگ سی» پکن، ضمن بازدید از این مسجد تاریخی، نماز مغرب و عشای خود را با مسلمانان چینی در این مسجد به جماعت اقامه کرد.
سید ابراهیم رئیسی صبح امروز ضمن حضور در دانشگاه پکن، با اساتید و دانشجویان این دانشگاه دیدار کردند.
آیین اعطای عنوان استاد افتخاری دانشگاه پکن به سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه به وقت محلی با حضور رئیس، اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.
آیت الله رئیسی صبح امروز ضمن حضور در دانشگاه پکن، با اساتید و دانشجویان این دانشگاه دیدار کردند.
طی مراسمی در دانشگاه پکن عنوان استاد افتخاری این دانشگاه به رئیس جمهور کشورمان اعطا شد.
در این دیدار «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین در دیدار با رئیسی بر عزم پکن برای تعمیق همکاریها با ایران در زمینه تجارت، کشاورزی، زیرساختها و سایر حوزه ها و تعمیق همکاری عملی و واردات با تولیدات با کیفیت کشاورزی ایرانیان است.
رئیس جمهور در دیدار با رئیس جمهور چین با بیان اینکه ایران و چین دوستان روزهای سخت هستند، گفت: تحکیم روابط تهران - پکن در ارتقای امنیت جهان مؤثر است.
دیدار با رئیس جمهور چین و امضای اسناد مهم همکاری‌های دوجانبه در حضور روسای جمهور دو کشور و همچنین دیدار نخست‌وزیر و رئیس کنگره ملی خلق چین با دکتر رئیسی از جمله برنامه‌های نخستین روز سفر رئیس جمهور در این سفر سه روزه است.
رئیس جمهور که به دعوت رسمی «شی جین پینگ» همتای چینی خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی و سیاسی با کشورهای آسیایی، عازم چین شده بود، وارد فرودگاه پکن شد.
رئیس جمهور که به دعوت رسمی «شی جین پینگ» همتای چینی خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی و سیاسی با کشورهای آسیایی، عازم چین شده بود، وارد فرودگاه پکن شد.
حجت الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور پیش از عزیمت به پکن گفت: ایران مواضع و ارتباطات مشترکی با چین دارد که متاسفانه تا به امروز در جهت ارتقای اقتصادی و تجاری استفاده نشده است.
رئیس جمهور که به دعوت رئیس جمهور چین عازم این کشور است، با بدرقه‌ی معاون اول تهران را به مقصد پکن ترک کرد.
حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور که به دعوت رئیس جمهور چین عازم این کشور است، با بدرقه‌ی معاون اول تهران را به مقصد پکن ترک کرد.
ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران امروز برای سفری سه‌روزه و به دعوت همتای چینی خود راهی پکن می‌شود. در این سفر علاوه بر علی باقری و رئیس کل‌ بانک مرکزی، شش وزیر کابینه دولت سیزدهم نیز رئیسی را همراهی خواهند کرد.
"هوآ چانینگ"، سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌دعوت شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران از ۱۴ تا ۱۶ فوریه (سه‌شنبه تا پنجشنبه) به پکن سفر می‌کند.
رئیس جمهور در پاسخ به دعوت رسمی همتای چینی خود، فردا عازم چین خواهد شد.
وزارت خارجه دولت چین اعلام کرد به دعوت رسمی رئیس‌جمهور این کشور، رئیس‌جمهور ایران روز سه‌شنبه به پکن سفر خواهد کرد.
وزارت خارجه دولت چین اعلام کرد به دعوت رسمی رئیس‌جمهور این کشور، رئیس‌جمهور ایران روز سه‌شنبه به پکن سفر خواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ