وزیر امور خارجه ژاپن طی پیامی روز ملی جمهوری اسلامی ایران و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست وزیر ژاپن، نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در ارتقا امنیت انرژی در منطقه خلیج فارس را مورد تاکید قرار داد.
وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی ضمن ارائه گزارش از سفر خود به ژاپن نوشت: روابط دوستانه دو کشور قدمت دیرینه دارد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در توکیو به سر می‌برد، صبح امروز (دوشنبه) ۱۶ مرداد ماه با «یوشیماسا هایاشی»، وزیر امور خارجه ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.
وزیر امور خارجه بر ضرورت ارتقای همکاری‌های دو کشور در حوزه های مختلف، خصوصا سازوکار مشارکت شرکت‌های ژاپنی در بخش دارو و تجهیزات پزشکی را مورد تاکید قرار داد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در توکیو به سر می‌برد، صبح امروز (دوشنبه) ۱۶ مرداد ماه با «یوشیماسا هایاشی»، وزیر امور خارجه ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.
سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به سفر وزیرخارجه به ژاپن و پیگیری وجوه بلوکه شده ایران در بانک‌های این کشور، گفت: آقای وزیر، شب گذشته به وقت محلی توکیو وارد ژاپن شد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار و گفتگو با مقامات ارشد ژاپن یکشنبه شب به وقت محلی وارد توکیو شد.
وزیر امورخارجه کشورمان با وزیر امور خارجه ژاپن دیدار و گفتگو کرد.
رسانه‌‌‌های ژاپنی روز جمعه گزارش دادند که توکیو روز یکشنبه میزبان حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران خواهد بود.
وزیر خارجه امارات که در توکیو به سر می برد با مقامات ژاپنی دیدار و گفتگو کرد.
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو در حال بررسی پاسخ مناسب به تحریم‌های ژاپن است.
وزیر امور خارجه ژاپن اعلام کرد: روسیه و چین در حال تقویت همکاری‌های نظامی در منطقه هستند.
وزیر خارجه ژاپن می‌گوید از زمان آغاز جنگ در اوکراین، جهان رو به بی‌ثبات‌تر شدن رفته است.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای ژاپنی خود گفت: ایران همواره دیپلماسی و مذاکره را راه حل برون رفت از چالش‌های منطقه‌ای و جهانی می‌داند.
وزارت خارجه ژاپن با صدور بیانیه ای از سفر وزیرخارجه این کشور به پکن در روزهای آتی خبر داد.
سفیر جدید فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در آستانه عزیمت به محل مأموریت با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
«پارک جین»، وزیر امور خارجه کره‌جنوبی، روز دوشنبه در کنفرانسی خبری با اعلام این پیشنهاد گفت: «همکاری بین کره‌جنوبی و ژاپن بسیار مهم است. ما دیگر نباید از بن‌بست روابط کره‌جنوبی و ژاپن غافل شویم و باید به چرخه معیوب برای منافع ملی خود پایان دهیم.» در توکیو، اما «یوشیماسا هایاشی»، وزیر خارجه ژاپن به خبرنگاران گفت که ژاپن از پیشنهاد کره‌جنوبی «قدردانی» می‌کند و خاطرنشان کرد که این پیشنهاد «بر اساس این فرض نیست که شرکت‌های ژاپنی به این صندوق کمک خواهند کرد.»
وزیر امور خارجه ژاپن در سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کرد: توکیو با جدی‌ترین وضعیت امنیتی پس از جنگ جهانی دوم روبرو است.
معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید اگر ژاپن موشک‌های هایپرسونیک (مافوق صوت) در مناطق مرزی مستقر کند، با پاسخ سریع مسکو روبرو خواهد شد.
وزیر امور خارجه آمریکا از چین به عنوان بزرگترین چالش مشترک این کشور و ژاپن نام برد.
یک روزنامه ژاپنی روز چهارشنبه گزارش داد که به نظر می‌رسد "ری یونگ هو" وزیر خارجه سابق کره شمالی سال گذشته اعدام شده است.
معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به مواضع ضدروسی دولت ژاپن در جنگ اوکراین تأکید کرد با روند کنونی توکیو، عملا گفت‌وگوها برای انعقاد توافق بر سر جزایر موردمناقشه غیرممکن است.
وزیر نفت همچنین در جریان این سفر به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در آیین یادبود شینزو آبه، رئیس جمهور فقید ژاپن حضور پیدا کرد و در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با شبکه دولتی کشور ژاپن (NHK) بیان کرد: ایران بدون انتظار برای بازگرداندن توافق، برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی تلاش می‌کند و صددرصد آمادگی پذیرش سرمایه‌گذاری شرکت‌های ژاپنی‌ را دارد.
در ادامه پیامدهای سفر جنجالی و تنش‌زای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، چین دیدار وزیر خارجه این کشور با همتای ژاپنی‌اش را لغو کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ