وزیر امور خارجه ژاپن اعلام کرد: روسیه و چین در حال تقویت همکاری‌های نظامی در منطقه هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به گفته برخی مقامات دولتی، ژاپن در این سفر قرار است درباره ادعای عرضه تسلیحات به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین-ادعایی که از سوی مقامات ایران و روسیه رد شده است-گفتگو کند.
ناوگان اقیانوس آرام روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمایش مسکو و پکن در دریای ژاپن به پایان رسیده است.
رزمایش مشترک دریایی روسیه و چین با هدف تقویت همکاری‌های دریایی و حفظ ثبات در منطقه آسیا و اقیانوس آرام از ۲۰ تا ۲۳ ژوئیه برگزار خواهد شد.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی بهترین راه برای حل‌وفصل اختلافات ارضی ژاپن و روسیه درباره چهار جزیره واقع در اقیانوس آرام را «مذاکره مستقیم بین دو کشور دانست.
گشت هوایی مشترک چین و روسیه برفراز دریای ژاپن، باعث اعتراض توکیو و سئول شد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که  نیروهای ناوگان اقیانوس آرام رزمایش دریایی در آب های دریای ژاپن و دریای اختسک را آغاز کرد.
ژاپن امروزجمعه از اعمال تحریم های جدید علیه روسیه به سب جنگ اوکراین خبر داد که شامل ۱۷ فرد و ۷۸ نهاد می شود.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که هم شهر آرتیموفسک (باخموت) و هم هیروشیما ژاپن، هر دو به دست واشنگتن ویران شدند.
وزیر دارایی ژاپن و وزیر خزانه‌داری آمریکا در خصوص ابعاد اقتصادی تحریم‌های غرب علیه روسیه رایزنی کردند.
براساس آمار به‌دست آمده درحال‌حاضر حدود ۳۹ کشور در بازار بورس ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به روسیه، آلمان، سوئیس، لهستان، ازبکستان، اسپانیا، سوئد، جمهوری‌آذربایجان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای‌جنوبی، ژاپن، قبرس، پاکستان، کویت اشاره کرد.
بسیاری از کشورهای جهان -از ژاپن گرفته تا روسیه و سوئد- با چالش جمعیتی مشابهی مواجه شده‌اند و تلاش‌های آنها برای تشویق نوزادآوری با یارانه‌ها و تاکتیک‌های دیگر تاثیر محدودی داشته است. اما چین سریع‌تر از سایر کشورها پیر شده است.
مربی سابق تیم فوتبال تراکتور تبریز گفت: انجام کاری که بعضی از بازیکنان ایران قبل از مسابقات انجام می‌دهند در روسیه غیر قابل تصور است!
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز در سخنانی تصریح کرد: آمریکا و ناتو می‌کوشند تا ژاپن و کره جنوبی را به بحران اوکراین بکشانند.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد این کشور در حال حاضر امکان مذاکره با ژاپن برای حل و فصل اختلافات را ندارد.
معاون شورای امنیت روسیه نخست وزیر ژاپن را «ندیمه» واشنگتن خواند که به یاد و خاطره قربانیان حمله اتمی به هیروشیما خیانت کرده است.
در صورتی که اتحادیه فوتبال روسیه به کنفدراسیون فوتبال آسیا منتقل بشود، تیم ملی فوتسال این کشور به عنوان یکی از مدعیان فوتسال جهان می‌تواند از نظر فنی تهدید بزرگی برای ایران و ژاپن باشد.
در صورتی که اتحادیه فوتبال روسیه به کنفدراسیون فوتبال آسیا منتقل بشود، تیم ملی فوتسال این کشور به عنوان یکی از مدعیان فوتسال جهان می‌تواند از نظر فنی تهدید بزرگی برای ایران و ژاپن باشد.
ژاپن اعلام کرد که ایجاد تاسیسات نظامی به ارزش ۳۲۰ میلیارد دلار را آغاز خواهد کرد. این تاسیسات از آنجایی که قبلاً تنش های منطقه ای و حمله روسیه به اوکراین ترس از جنگ در شرق آسیا را افزایش داده، قرار است ژاپن را برای یک درگیری جدی آماده کند.
رییس مرکز پژوهش های مجلس با بیان اینکه دو برابر سهم جمعیتی گاز گلخانه ای تولید می کنیم، گفت: ایران پس از کشورهای چین، آمریکا، هند، روسیه و ژاپن در رتبه ششم انتشار دی اکسیدکربن در جهان است.
وزارت خارجه ژاپن کنسول روسیه در ساپورو را عنصر نامطلوب اعلام و دستور اخراج وی را صادر کرد.
تیم ملی فوتبال ایران به نسبت دو تورنمنت بزرگ پشت سر گذاشته شده در روسیه و امارات افزایش میانگین سنی را تجربه کرده است.
دولت روسیه اعلام کرد در واکنش به تحریم‌های ژاپن علیه مسکو و حمایت این کشور از اوکراین، توافق پیشین دو کشور بر سر جزایر مورد مناقشه کوریل را فسخ کرده است.
وزارت دفاع روسیه امروز با صدور بیانیه ای از برگزاری رزمایش نظامی مشترک این کشور با نیروی دریایی چین در دریای ژاپن خبر داد.
نخست‌وزیر ژاپن به همه اعضای دولت این کشور اطلاع داده توکیو برای حمایت از اوکراین، همچنان به تحریم‌ها علیه روسیه ادامه می‌دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ