وزیر خارجه ژاپن می‌گوید از زمان آغاز جنگ در اوکراین، جهان رو به بی‌ثبات‌تر شدن رفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگرچه ناتو موفق به یارگیری در اروپا شده‌است اما احتمال پیشبرد این پروژه در شرق بین متحدان آمریکا از قبیل ژاپن، کره جنوبی و تایوان برای مهار چین بنا به دلایل مختلف ضعیف به نظر می‌رسد.
نمایندگان کشورهای عضو ناتو و اوکراین، راهکارهای موجود در واکنش به پایان توافق صادرات غلات را مورد بررسی قرار می‌دهند.
سفارت چین در ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد که گسترش شرقی ناتو به سمت منطقه آسیا-اقیانوسیه، با منشور سازمان ملل در تعارض است.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر اینکه مناسبات سیاسی دوجانبه ایران و همسایگان را در این مقطع ارتقا داد، بسترساز ثبات و مشوق همکاری‌های اقتصاد
ناتو رزمایش دریایی پوزیدون ۲۰۲۳ خود را در رومانی آغاز کرده است.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ایالات متحده و متحدان آن قصد دارند از ناتو به عنوان ابزار اصلی هژمونی در امور جهانی، بازدارنده سایر مراکز نظم جهانی چند قطبی در حال ظهور استفاده کنند.
روزنامه ژاپنی اعلام کرد به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد ناتو تصمیم به افتتاح دفتر در توکیو را به زمان نامعلومی به تعویق انداخته است.
رییس‌جمهور فرانسه دبیرکل ناتو را از مخالفت پاریس با بازگشایی دفتر این نهاد نظامی در توکیو مطلع کرده است.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌گوید که این ائتلاف نظامی در اجلاس پیش رو در لیتوانی، درباره طرح سه‌مرحله‌ای الحاق اوکراین به ناتو مذاکره خواهد کرد.
فایننشال تایمز در گزارشی نوشت که رئیس جمهور فرانسه از موافقت با پیشنهاد ناتو برای افتتاح دفتر هماهنگی در ژاپن، خودداری کرده است.
موقعیت ژاپن در جهان پیچیده است. قانون اساسی آن که توسط متفقین پیروز در سال ۱۹۴۵ به این کشور تحمیل شد، همه جنگ‌ها را ممنوع می کند. حتی وجود ارتش را برای ژاپن غیرقانونی دانسته است.
نخست‌وزیر ژاپن امروز چهارشنبه تأکید کرد این کشور برنامه‌ای برای پیوستن به سازمان نظامی ناتو ندارد.
سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری گفت که پیشروی ناتو در منطقه آسیا و اقیانوسیه بدون شک صلح و ثبات را تضعیف خواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز در سخنانی تصریح کرد: آمریکا و ناتو می‌کوشند تا ژاپن و کره جنوبی را به بحران اوکراین بکشانند.
دبیرکل ناتو با تمجید از برنامه ژاپن برای افزایش دوبرابری بودجه دفاعی توکیو، گفت که این اقدام نشان‌دهنده اراده ژاپن برای مشارکت امنیتی بیشتر در یک جهان بی‌ثبات است.
دبیرکل ناتو در سخنانی در ژاپن، خواستار تقویت روابط بین ناتو و توکیو شد.
تحلیلگر یک موسسه تحقیقاتی مستقر در کره شمالی می‌گوید که دبیرکل ناتو احتمالا به ژاپن و سئول برای تامین تسلیحاتی اوکراین، فشار وارد خواهد کرد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد این کشور در حال حاضر امکان مذاکره با ژاپن برای حل و فصل اختلافات را ندارد.
منابع نزدیک به دبیر کل ناتو بدون اشاره به جزئیات اعلام کردند که او هفته آینده به کره جنوبی و ژاپن سفر خواهد کرد.
وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد به دلیل حضور ناوهای جنگی چین در اقیانوس آرام، این کشور حضور نظامی خود را در منطقه افزایش می دهد.
دولت ژاپن با اشاره به بخشی از نگرانی های امنیتی خود در شرق آسیا، درصدد افزایش بودجه دفاعی و نظامی خود است.
دولت آمریکا برای مقابله با احتمال آزمایش اتمی کره شمالی، علاوه بر ارائه پیش‌نویس قطعنامه اعمال تحریم‌ها در شورای امنیت سازمان ملل ،ناوهواپیمابر در دریای ژاپن مستقر می‌کند.
کره شمالی در پی مانور مشترک موشکی کره جنوبی و آمریکا و بازگشت یک ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه و در پاسخ به این اقدام، بامداد امروز ۲ موشک بالستیک کوتاه برد به سمت سواحل شرقی خود به سوی آب‌های دریای ژاپن شلیک کرد.
ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان که به دنبال مانور دریایی مشترک آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در هفته گذشته شبه‌جزیره کره را ترک کرده بود، مجددا به دریای شرقی بازمی‌گردد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ