​آب انار حاوی آنزیمی است که باعث شکسته شدن بسیاری از دارو‌های ضد فشار خون می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
افزایش دما مصرف روزانه آب شهر تهران به رکورد بی سابقه سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر در شبانه‌روز رساند که گویای نقطه هشدار برای پایتخت نشینان است.
شرکت آب و فاضلاب استان تهران نسبت به افزایش میزان مصرف آب پایتخت به دنبال افزایش دمای هوا و ورود موج هوای گرم هشدار داد.
کشت بوته کوکا و مجموع تولید کوکائین در سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود رسید و شمار جهانی مصرف‌کنندگان کوکائین که در همان سال ۲۲ میلیون نفر تخمین زده شده بود، هم به طور پیوسته در حال افزایش است.
علی غلامی، دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز سرپایی درمان اعتیاد کشور، با هشدار نسبت به تبعات جبران‌ناپذیر مسمومیت با مشروبات الکلی حاوی متانول، ضعف‌های نظام درمانی که به آمار بالای از کار افتادگی و مرگ مصرف‌کنندگان منجر شده را مورد نقد قرار می‌دهد و می‌گوید: این مسمومیت‌ها هیچ‌گاه بر اثر مصرف اتانول نیست.
مصرف برق کشور در ساعت ۱۴:۲۸ دقیقه امروز سه‌شنبه از مرز ۶۶ هزار مگاوات عبور کرد.
پیدا شدن آکنه و جوش‌های پوستی و همچنین چرب یا خشک شدن بیش از حد پوست، یکی از علائم اولیه مصرف زیاد قند است. مطالعات نشان داده‌اند که افزایش سطح قند در بدن باعث افزایش ۳۰ درصدی رشد آکنه می‌شود.
مشیری یادآور شد: اگرچه ویتامین‌های گروه "ب" احساس خوبی از نظر رفع خستگی و راحتی اعصاب ایجاد میکند و نتیجه مصرف آن خوشایند است، ولی باید ابتدا مطمئن شد که بدن به آن نیاز دارد یا خیر، چون مازاد بر نیاز این ویتامین از طریق کلیه‌ها دفع خواهد شد در غیر اینصورت نباید بطور مکرر آمپول "نوروبیون" تزریق کنیم.
"دولت هم شرایط را به وقتی موکول نکند که هر وقت بودجه کم آمد آن را تامین می‌کنند چون فاصله موجب کمبود، خلاء و بحران است".
عضو هیات درمانی دانشگاه علوم پزشکی با ابراز نگرانی از ابتلا به بیماری آلزایمر به دلیل کمبود ویتامین "دی" در بدن سالمندان، افزود: میزان دقیق این ویتامین در بدن باید بوسیله آزمایش خون سنجیده شود ولی اگر آلزایمر بر اثر کمبود این ویتامین بروز کند، تقریبا غیر قابل درمان و کنترل خواهد.
طب ایرانی توصیه می‌شود که مواد غذایی با مصلحاتشان مصرف شوند؛ به طور مثال برخی از ما عادت کرده‌ایم غذای عدسی را با گلپر مصرف کنیم و این عادت فراتر از آن که برای طعم غذا باشد به علت آن است که گلپر مصلح عدسی است.
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف منظم مُلین‌ها برای کاهش یبوست ممکن است احتمال ابتلا به زوال عقل را در آینده افزایش دهد. این خطر حتی در میان افرادی که از چندین نوع مُلین یا مُلین‌های اسمزی استفاده می‌کنند، بیشتر است.
یک کارشناس ارشد تغذیه با هشدار نسبت به مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری تاکید کرد: ««اگر آلرژی به کره بادام زمینی در دوران بارداری ایجاد شود هم برای مادر باردار و هم برای جنین مضر است باید با احتیاط این ماده غذایی را مصرف کنند و حتی افرادی که سابقه آلرژی در خانواده دارند ترجیحا از کره بادام زمینی در دوران بارداری استفاده نکنند و ترجیحا از سایر مغز‌ها استفاده کنند.»
سرمای هوا مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی را به بیش از ۷۰۰میلیون مترمکعب در روز افزایش داده آن هم در شرایطی که پشتیبانی از این حجم مصرف در هرجای دنیا کار سختی است. اگرچه صنعت گاز در آماده‌باش کامل قرار دارد، ولی استان‌های شمال شرقی کشور با احتمال افت فشار روبه‌رو شده‌اند.
مدیر مرکز راهبری گاز کشور گفت: اگر میزان مصرف به همین روال ادامه داشته باشد استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، گلستان و مازندران با چالش مواجه خواهند شد.
سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: با وجود آنکه ترکمنستان سواپ گاز خود را قطع کرده است و مصرف گاز به مرز هشدار رسیده در هیچ کجا حتی روستا ها قطعی گاز در بخش خانگی نداشته است.
اواسط هفته گذشته مصرف گاز در بخش خانگی از ۶۵۰ میلیون متر مکعب گذر کرد و در پایان هفته به ۷۰۰ متر مکعب رسید این در حالیست که تولید روزانه گاز ۸۵۰ میلیون متر مکعب است.
توصیه ما به مصرف کنندگانی که به صورت حرفه‌ای مواد مخدر را مصرف می‌کنند این است که به مراکز درمانی مراجعه داشته باشند، با استفاده از دارو، نیاز‌های خودشان را برطرف کنند و به سمت بهبودی و سلامت هدایت شوند.
سندروم بوی ماهی با بهبود کلیه درمان می‌شود و گزارشاتی در مورد یک مرد ۲۸ ساله وجود دارد که سندروم بوی ماهی اش با پیوند کلیه برطرف شده است. در بعضی از موارد سندروم بوی ماهی به دلیل جهش ژن FMO ۳ اتفاق می‌افتد که علت آن مصرف پروتئین زیاد، بیماری کبد و افزایش باکتری در معده، بهداشت ضعیف، التهاب لثه و ... است.
شایع‌ترین مسکنی که مصرف زیاد آن، باعث مسمومیت کبدی می‌گردد، استامینوفن است.
یک متخصص گفت:برای هضم بهتر میوه‌ها باید از مصرف آب بعد از خوردن میوه تا نیم ساعت اجتناب کنیم. البته اگر هموطنان تشنه باشند می‌توانند قبل از مصرف میوه تشنگی خود را با آب یا نوشیدنی مناسب رفع کنند.
با استفاده از داده‌های حاصل از آزمایش چای سبز مینه‌سوتا، یک مطالعه بزرگ در مورد تأثیر چای سبز بر سرطان سینه، تیم تحقیقاتی بررسی کردند که آیا افرادی که دارای تغییرات ژنتیکی خاص هستند، پس از یک سال مصرف روزانه ۸۴۳ میلی‌گرم از یکی از آنتی اکسیدان‌های غالب در چای سبز، موسوم به اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) که به نام کاتچین شناخته می‌شود، بیشتر از دیگران علائم استرس کبدی را داشتند.
کارشناس مرکز کنترل آبفای تهران گفت: مصرف لحظه ایی آب شهر تهران حدود ۳۰ هزار لیتر بر ثانیه است و میزان ذخیره آب در مخازن سطح شهر تهران حدود ۶۸۰ هزار متر مکعب است.
سازمان غذا و دارو هشدار داده که «تهیه و مصرف فرآورده‌های فاقد مجوز از سازمان غذا و دارو، امکان ایجاد عوارض ناخواسته جدی گا‌ها تهدیدکننده حیات را برای مصرف‌کنندگان در پی خواهد داشت.»
محققان هشدار می‌دهند که هشدار‌های فعلی برای محدود کردن مصرف ماهی‌های سرشار از جیوه باعث سردرگمی می‌شود و مادران باردار را وادار می‌کند که به طور کامل از این غذا اجتناب کنند. این بدان معنی است که آن‌ها با محروم کردن کودکان از مواد مغذی کلیدی، مانند اسید‌های چرب با زنجیره بلند، ید، ویتامین D و سلنیوم، بیشتر به رشد کودک آسیب می‌رسانند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ