نخست وزیر سوئد بر رویکرد غیر قانونی غرب برای تصاحب دارایی های خارجی روسیه به نفع اوکراین تاکید کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه روسیه گفت که این کشور اقدامات لازم را در واکنش به استفاده ناتو از خاک سوئد و فنلاند اتخاذ خواهد کرد.
وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای در واکنش به‌ هتک‌حرمت به‌ قرآن کریم در سوئد تأکید کرد: جامعه جهانی باید به‌این نقض شرم‌آور حقوق مومنان پاسخ دهد.
رئیس‌جمهور ترکیه و صدراعظم آلمان امروز درباره آخرین تحولات روسیه و عضویت سوئد در ناتو رایزنی کردند.
رئیس دومای روسیه اعلام کرد دوما قطعنامه‌ای را در محکومیت اقدام سوئد برای مجوز دادن به سوزاندن قرآن در این کشور صادر خواهد کرد.
وزیر خارجه آمریکا مدعی است که توافق آتش‌بس احتمالی بین مسکو و کی‌یف که به نفع روسیه باشد، به صلح پایدار منجر نخواهد شد.
اداره شیلات نروژ نیز گفت احتمالا این نهنگ از منطقه‌ای که زیر نظر نیروی دریایی روسیه بوده و در آنجا آموزش می‌دیده فرار کرده است؛ بویژه آنکه این نهنگ به وجود انسان‌ها عادت کرده بود و به کشتی‌ها نزدیک می‌شد.
سفیران آلمان، دانمارک و سوئد در اعتراض به ابهامات موجود در پرونده انفجار در خطوط انتقال گاز «نورد استریم»، به وزارت خارجه روسیه احضار شدند.
بنا به اعلام وزارت خارجه سوئد، ۵ دیپلمات روسی به دلیل آنچه فعالیت‌های مغایر با توافق‌های دیپلماتیک خوانده شد، باید این کشور را ترک کنند.
وزارت خارجه روسیه از اقدام متقابل در برابر اخراج دیپلمات‌های خود از سوئد خبر داد.
گروشکو گفت، اگر «نیرو‌ها و منابع دیگر اعضای ناتو در فنلاند مستقر شوند، ما گام‌های بیشتری برای تضمین امنیت نظامی روسیه» با «تقویت پتانسیل نظامی خود در غرب و شمال غرب» برمی داریم. بااین حال، مقام‌ها مایلند که سوئد را قبل از دیدار جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و دیگر رهبران ائتلاف در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، در ۱۱ و ۱۲ژوئیه وارد ائتلاف کنند.
سوئد در واکنش به بیانیه روسیه مبنی بر اینکه استکهلم در صورت الحاق به ناتو به هدف مشروع نظامی برای مسکو تبدیل می شود، سفیر این کشور احضار کرد.
نماینده سوئد در اتحادیه اروپا بامداد شنبه از موافقت کشورهای عضو این اتحادیه با دهمین بسته تحریم ها علیه روسیه خبر داد.
وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم کرد.
سفیر اسبق سوئد در روسیه، پیشنهاد بحث‌برانگیز پیوستن استکهلم به ناتو را شتابزده خواند و هشدار داد که در صورت وقوع جنگ بین این ائتلاف نظامی و روسیه، سوئد در «خط مقدم» جبهه قرار خواهد گرفت!
کلیسای ارتدوکس روسیه با صدور بیانیه ای تاکید کرد: حادثه به آتش کشیدن قرآن کریم در استکهلم سوئد اقدامی خرابکارانه و غیر قابل قبول است.
روز پنجشنبه ١٩ ژانویه، دادگاه استکهلم، در جلسه‌ای که از تلویزیون سوئد نیز پخش شد، دو برادر ایرانی تبار را به جرم جاسوسی برای روسیه به زندان محکوم کرد.
سفارت روسیه در سوئد اعلام کرده است که عضویت سوئد در ناتو منجر به از دست دادن حاکمیت این کشور می شود.
۲ برادر ایرانی مقیم سوئد به جاسوسی برای روسیه به مدت حدود ۱۰ سال متهم شدند.
پیمان کیا و پیام کیا متهم شده‌اند که بیش از یک دهه برای روسیه جاسوسی کرده‌اند. پر لیندوکویست، دادستان واحد امنیت ملی سوئد، اعلام کرد: این تحقیقی پیچیده درباره جرمی بود که تحقیق درباره آن دشوار است.
سوئد اعلام کرد که نتایج تحقیقات خود درباره انفجارهای رخ‌داده در خطوط لوله نورد استریم را در اختیار روسیه قرار نخواهد داد.
سوئد بار دیگر مشارکت روسیه در تحقیقات مرتبط با خرابکاری در خط لوله گاز نورداستریم را رد کرد.
سازمان امنیت سوئد با انتشار گزارشی تأئید کرد: تحقیقات سرویس امنیتی سوئد در محل حادثه در نورد استریم یک و نورد استریم ۲، ظن وقوع خرابکاری آشکار را افزایش می دهد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تولید مشترک با روسیه را عاملی برای افزایش سهم بازار در این کشور دانست و گفت: باید با نگاه بلندمدت همکاری، سود شرکای تجاری تضمین شود.
افزایش ارتفاع موج تا ۲.۵ متر

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ