مطالعه بر روی کرم‌های حلقوی نشان می‌دهد که داروی فشار خون ممکن است به کُند کردن روند پیری کمک کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد کردیم بخشی از اعتبارات در حوزه پیشگیری وارد شود تا یک فرد که به طور مثال زمینه دیابت یا فشار خون دارد به موقع شناسایی شده و دیرتر به ناتوانی و در نتیجه هزینه‌های هنگفت برسد که معمولا در بیمار دیابتی مشاهده می‌شود. البته مشوق‌هایی نیز تعیین شده تا اگر افراد بتوانند از خود مراقبتی استفاده کنند، مشمول این مشوق‌ها شوند. امیدواریم با تغییر شیوه زندگی مردم، به کاهش هزینه‌های افراد به علت بیماری کمک کنیم.
این سبزی برگ‌دار به عنوان یکی از مغذی‌ترین سبزیجات در صدر جدول قرار دارد؛ به این دلیل که هر ۳۰ گرم اسفناج خام، نیاز روزانه بدن به ویتامین A و K را تا حد قابل توجهی فراهم می‌کند. اسفناج هم‌چنین دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را کم می‌کنند. سبزی‌های برگ‌دار مانند اسفناج حاوی بتاکاروتن و لوتئین (دو آنتی‌اکسیدان با خاصیت کاهش خطر ابتلا به سرطان) هستند. هم‌چنین اسفناج ضمن کاهش فشار خون، برای سلامت قلب هم مفید است.
مصرف آبغوره در درازمدت و در کنار آن اصلاح سبک زندگی از جمله داشتن خواب منظم، ورزش و داشتن برنامه غذایی مناسب می‌تواند تاثیر کوچکی بر روی کنترل فشارخون و چربی خون داشته باشد که با نظر پزشک هم می‌توان مصرف دارو را به تدریج حذف کرد.
مطالعات نشان داده‌اند که برخی از گیاهان و ادویه‌ها می‌توانند سطح فشار خون را کاهش دهد، بنابراین ممکن است بخواهید این موارد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. توجه کنید که قبل از مصرف هر یک از این گیاهان ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. در این مطلب فهرستی از ۸ گیاه دارویی که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کنند آورده شده است.
این تحقیقات در نهایت نشان داد گروهی که چای مصرف می‌کردند با کاهش دو تا سه درجه‌ای سطح فشار خون سیستولیک در طول روز و حدود دو درجه‌ای فشار خون دیاستولیک مواجه شدند. محققان می‌گویند این اولین باری است که موضوع تاثیر چای بر کاهش فشار خون در افراد دارای فشار خون بالا یا طبیعی بررسی می‌شود.
نتایج تحقیقی در سال ۲۰۱۰ که در نشریه داروی دیابت (Diabetic Medicine) منتشر شد نیز نشان داد که مصرف دو گرم دارچین کاسیاس به مدت ۱۲ هفته منجر به کاهش معیار میانگین گلوکز خون (HbA ۱ c) و فشار خون در مقایسه با گروه‌های کنترل شد.
مواد غذایی کامل که به شدت گیاهی هستند و دارای فیبر بالا و سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشند بهترین راه برای کاهش فشار خون هستند.
مواد غذایی کامل که به شدت گیاهی هستند و دارای فیبر بالا و سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشند بهترین راه برای کاهش فشار خون هستند.
لیلا قوجازاده، متخصص چشم و فلوشیپ گلوکوم با تاکید بر اینکه گلوکوم یا آب سیاه بصورت برگشت ناپذیر، عصب چشم را تخریب می‌کند و اگر زود تشخیص داده شود می‌توان از عوارض شدید آن جلوگیری کرد، می‌گوید: گلوکوم با افزابش فشار چشم اتفاق می‌افتد، ولی لزوما در همه موارد افزایش فشار چشم به آب سیاه منجر نمی‌شود. اما افزایش فشار چشم ربطی به فشار خون بالای شخص ندارد و متخصص با تشخیص نوع گلوکوم در کسانیکه ریسک فاکتور‌های ابتلا به این بیماری را دارند ابتدا درمان دارویی، درمان لیزری و در صورت بروز گلوکوم پیشرفته، درمان جراحی را برای جلوگیری از آسیب شدید به عصب چشم برای بیمار ارایه می‌دهد.
فشار خون اغلب با افزایش وزن افزایش می‌یابد. اضافه وزن همچنین می‌تواند باعث اختلال در تنفس در هنگام خواب (آپنه خواب) شود که فشار خون را بیشتر افزایش می‌دهد.
به گفته مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بیماران قلبی باید به تداخلات دارو و غذا توجه و به توصیه‌های پزشک معالج خود دقیقاً عمل کنند از سوی دیگر بیماران قلبی که سابقه جراحی یا استنت گذاری دارند، با اجازه پزشک معالج منعی برای روزه داری ندارند.
​آب انار حاوی آنزیمی است که باعث شکسته شدن بسیاری از دارو‌های ضد فشار خون می‌شود.
سیر دارای طبیعی گرم و خشک است و پایین آورنده فشار خون بوده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند. بدن را در برابر عفونت‌ها و بیماری‌های قارچی و باکتری‌ها مصون می‌کند؛ همچنین مقابل بیماری‌های قلبی، سرطان و عفونت‌ها محافظت می‌کند.
دانشمندان می‌گویند شواهد جدیدی وجود دارد که نشان می‌دهد یک داروی فشار خون قدیمی می‌تواند درمانی برای کاهش اثرات ناشی از اختلال استرس پس از سانحه باشد.
یک کارشناس گیاه پزشکی گفت: گانودرما دارای ترکیبات مؤثر و فعال و دارای سطح بالایی از موادی نظیر بتاگلوکان، پلی ساکارید‌های محلول در آب و جدای از این موارد تری‌ترپن‌ها هستند که همگی آن‌ها دارای اثرات آنتی اکسیدانی بوده و بالطبع دارای قدرت تحریک سلامت هستند.
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که ۳۰ دقیقه پیاده‌روی منظم صبحگاهی به‌طور قابل توجهی فشار خون را، طی روز کاهش می‌دهد.
چای لیندن یک چای گیاهی است که از برگ‌ها، گل‌ها و پوست درختانی با گونه‌های Tilia به دست می‌آید و از آن به صورت یک داروی گیاهی برای کاهش التهاب و تورم و همچنین نوشیدنی آرمش‌بخش استفاده می‌شود.
نقطه فشار در نوک انگشت میانی در هر دو دست قرار دارد. آن را با یک قلم فشار دهید و حداقل یک دقیقه نگه دارید تا فشار خون خود را پایین بیاورید. در نظر داشته باشید که این درمان برای فشار خون بالا نیست؛ اما وقتی که داروی شما در دسترس نیست، بهترین کار همین است.
نائب رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو میزان تقاضا برای خرید دارو را ۱۰ درصد کاهشی دانست و گفت: در ایران مصرف واقعی در برخی گروه‌های دارویی مانند فشارخون و بیماری‌های قلبی پایین است و این آمار نشان می‌دهد که بسیاری از بیماران هنوز تشخیص درست را دریافت نکرده‌اند.
انار یک غذای سرشار از آنتی اکسید‌های قوی و موادی بسیار مفید برای سلامتی مانند فلاونوئیدها، آنتوسیانین‌ها، اسید پونیک، الاژیتانین‌ها و سایر موادی که دارای خواص ضد ویروسی، فشار خون بالا و ضد التهاب است.
طبق گفته منبع سعودی لیکس، رفتار بسیار بدی با محمد بن نایف صورت می‌گیرد و او از دیابت و فشار خون بالا رنج می‌برد؛ این درحالی است که وی در حبس هیچ دارویی دریافت نکرده و همین مسئله باعث شده است تا تقریبا ۲۲ کیلو وزن او کاهش یابد دچار افسردگی و اختلال روانی شود.
سیاه دانه به دلیل وجود ماده تیموکنیم که ترکیب اصلی فعال آن است، پتانسیل دارویی و دارای فعالیت آنتی اکسیدانی، ضد التهاب، ضد سرطان، ضد درد و میکروبی بسیار بالایی است؛ ولی باید توجه داشت که مصرف آن برای برخی از افراد از جمله زنان باردار و افراد با فشار خون پایین توصیه نمی‌‌شود.
معمولا تجمع بیش از حد چربی در کبد با سایر بیماری‌های جدی مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری کلیوی همراهی دارد. اگر از قبل دیابت داشته باشید، دچار بودن به کبد چرب غیر الکلی احتمال بروز بیماری قلبی را در شما افزایش می‌دهد.
ثابت شده که ویتامین ث برای حمایت از سیستم ایمنی و تولید کلاژن ضروری است. هم چنین، ویتامین ث دارای خواصی است که می‌تواند به چندین بیماری بدن مانند کاهش خطر بیماری مزمن، مدیریت فشار خون بالا، کاهش خطر بیماری قلبی و موارد دیگر کمک کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ