نتایج تحقیقی در سال ۲۰۱۰ که در نشریه داروی دیابت (Diabetic Medicine) منتشر شد نیز نشان داد که مصرف دو گرم دارچین کاسیاس به مدت ۱۲ هفته منجر به کاهش معیار میانگین گلوکز خون (HbA ۱ c) و فشار خون در مقایسه با گروه‌های کنترل شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هل این ادویه کوچک می‌تواند کالری بسوزاند و وزن بدن را حفظ کند و اشتها و مصرف غذا را افزایش دهد.
سیسنروس-زوالوس ابراز کرد: نتایچ این تحقیق نشان داد که مصرف هل به کاهش اشتها و کاهش وزن کمک می‌کند. وی معتقد است که این قابلیت جدید کشف شده در هل می‌تواند در بازار رو به رشد تغذیه ورزشی یا به‌عنوان کمکی برای افزایش اشتها در افراد در دوره نقاهت استفاده شود.
درصورتی که دانه‌های هل درشت و رنگ آن‌ها سبز زیتونی باشد، احتمالاً با هل اصلی سر و کار دارید. اگر رنگ آن به سبز روشن متمایل باشد، ممکن است به منظور تغییر رنگ از روش‌های مصنوعی استفاده شده باشد. از طرفی، هل‌های خشک و کهنه نیز با رنگ متمایل به زرد یا حتی به سمت قهوه‌ای، نماد تقلبی بودن می‌باشند.
هنگامی که در حال یادگیری آشپزی در خانه هستید صرفا مقدار کمی ادویه می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.
یک سنگ آسیاب باستانی ثابت می‌کند که مردم جنوب شرق آسیا، ۲۰۰۰ سال پیش از ادویه کاری استفاده می‌کرده‌اند.
اگر می‌خواهید در مدت زمان کوتاه وزن شما کاهش پیدا کند، ماست و سماق بهترین گزینه است. بدین صورت که موجب بهبود سوخت و ساز در بدن می‌شود و خیلی زود از شرم خلاص می‌شوید.
پونه کوهی (اورگانو) یک ادویه غذایی بسیار خوش عطر و قوی محسوب می‌شود.
یکی از طعم‌دهنده‌های خورش قیمه مانند بسیاری از دیگر غذا‌های ایرانی ادویه است که در کنار چند چاشنی خوشمزه دیگر مانند زعفران، لیمو عمانی، گلاب و... به این غذا عطر و طعم خاصی می‌دهد. در این مطلب با طرز تهیه چاشنی و ادویه مخصوص خورش قیمه آشنا می‌شوید.
این گیاه باعث تحریک اعصاب شده، اثر مسکن دارد و دارای خاصیت آرام بخشی و خواب آوری است.
نتایج یک مطالعه مقدماتی آزمایشگاهی در مورد تاثیر عصاره زنجبیل بر مهار سلول‌های سرطان معده و برخی باکتری‌ها نشان داد که می‌توان در آینده از این گیاه برای درمان سرطان معده و مقاومت آنتی‌بیوتیکی استفاده کرد.
ادویه مخصوص مرغ نوعی چاشنی ترکیبی از چند نوع ادویه محبوب و سبزیجات معطر است که عطر و طعم بی‌نظیری به مرغ می‌دهد.
زردچوبه یکی از معروف‌ترین ادویه‌ها در سراسر جهان و یکی از قوی‌ترین ادویه‌ها برای محافظت در برابر بیماری است.
هل، ادویه نواحی گرمسیری است که عطر و طعم دلچسبی به غذاها می‌دهد. اما علاوه بر اینکه چاشنی عالی است، خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد که اهمیت گنجاندن آن در رژیم غذایی را می‌رساند. پس از این به بعد، حداقل در چای تان هل بریزید.
نتایج تحقیق کنونی نشان داد که پچ‌های فلفل قرمز تند می‌توانند به کاهش درد در بیماران دیابتی مبتلا به آسیب عصبی کمک کنند. پچ‌ها حاوی کپسایسین، ماده تند فعال موجود در فلفل قرمز هستند و می‌توانند اعصاب آسیب دیده در پای افراد مبتلا به دیابت را التیام بخشند. در برخی موارد، آسیب عصبی درمان نشده می‌تواند به عوارض جدی تبدیل شود که نیاز به قطع عضو دارد.
هل، ادویه نواحی گرمسیری است که عطر و طعم دلچسبی به غذاها می‌دهد. اما علاوه بر اینکه چاشنی عالی است، خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد که اهمیت گنجاندن آن در رژیم غذایی را می‌رساند.
فلافل در اصل یک غذای عربی است که در ایران نیز پرطرفدار است، این غذا به علت استفاده از نخود پخته در تهیه آن ارزش غذایی بالایی نسبت به دیگر ساندویچ‌هایی که از بیرون تهیه میکنیم دارد و پر فایده‌تر است. اما ادویه فلافل شامل چه چیز‌هایی می‌شود؟
یک متخصص طب ایرانی گفت: سالمندان به دلیل ضعف قوای بدنی و درد‌های مفصلی، در صورت کم تحرکی، بیشتر از سایر گروه‌های سنی دچار سوءهاضمه و یبوست می‌شوند.
ادویه‌جات یکی از مهمترین چاشنی‌ها برای طعم دادن به غذا هستند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند و به صورت ترکیبی برای طبخ غذاهای مختلف از آنها استفاده می‌شود.
با سرد شدن هوا و به ویژه پس از تجربه نسبتا طولانی همه‌گیری کرونا در سراسر جهان برای بسیاری از ما تقویت ایمنی بدن بیش از هر زمان دیگری مهم شده است.
تحقیق جدید نشان می‌دهد ترکیب طبیعی موسوم به کورکومین در زردچوبه می‌تواند به نابودی برخی ویروس‌ها کمک کند.. مطالعات نشان می‌دهد کورکومین می‌تواند از آلودگی سلول‌ها به ویروس‌های قابل انتقال دستگاه گوارش (TGEV) جلوگیری کند. مصرف این ترکیب در دوز بالا به نابودی ذرات ویروس منجر می‌شود.
یک الگوی غذایی که با مصرف زیاد میوه، سبزیجات، غلات کامل، ماهی، روغن زیتون، لبنیات کم چرب و آنتی اکسیدان‌ها و مصرف کم غذا‌های حیوانی مشخص می‌شود، ظاهراً با کاهش خطر افسردگی مرتبط است.
گیاهان حاوی مقدار زیادی مواد مغذی گیاهی هستند که اثر آنزیمی دارند آنزیم‌ها به تجزیه غذا نیز کمک می‌کنند. هم چنین، آنزیم‌ها به هورمون‌ها کمک می‌کنند تا به مکان‌های گیرنده هورمونی در بدن (مانند انسولین، تستوسترون و استروژن) برسند. گیاهان می‌توانند به متابولیسم موثرتر این مواد کمک کنند.
بسیاری از شرایط بهداشتی دیگر ازجمله تومورهای سرطانی وجود دارد که زیره پتانسیل کمک به درمان آنها را دارد. دانشمندان مطالعاتی را با استفاده از زیره بر روی حیوانات انجام داده‌اند و دریافته‌اند که این ادویه می‌تواند از رشد تومورها جلوگیری کند.
پاپریکا یک ادویه همه کاره است (برای اضافه کردن طعم و رنگ به غذا استفاده می‌شود) به همین دلیل می‌توان آن را برای تهیه انواع سوپ، خورش، سالاد، پلو، خوراک لوبیا، خوراک عدس و خوراک سبزیجات استفاده کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ