کاهش بارندگی‌ها در استان تهران حالا باعث شده که دست درازی به آب‌های زیر زمینی هر روز بیشتر و بیشتر شود. بر اساس آنچه محمدرضا بختیاری مدیرعامل سابق آب و فاضلاب تهران گفته هم اکنون چیزی حدود ۶۰ درصد آن مصرفی پایتخت از منابع زیر زمینی و تنها ۴۰ درصد آن از آب‌های سطحی تامین می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با توجه به گردش مالی قابل توجه بخش احداث و نگهداشت آب و برق، پیاده‌سازی رویکرد مدیریت دارایی‌های فیزیکی در صنعت آب و برق و افزایش هرگونه بهره‌وری در صنعت آب و برق، به دستاوردهای مهمی منتهی خواهد شد.
براساس آخرین آمار اعلام شده از مخازن سد‌های پنج‌گانه استان تهران تا ۳۱ تیرماه حجم مخازن این سد‌ها ۳۱ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.
درشرایطی که ذخایر سد‌های تهران افت قابل‌توجهی نسبت به سال قبل و سال‌های نرمال داشته است، مصرف لحظه‌ای آب در تهران رکورد ۵۵هزار لیتر در ثانیه را به ثبت رساند.
رویترز در خبری نوشت که آب شدن یخ روابط ایران و عربستان به بهبود خدمات حج برای زائران ایرانی منجر شده است.
مدیرعامل شرگت آب و فاضلاب تهران گفت: هم‌اکنون مخازن در تهران و کرج ابگیری شدند و خلل و مشکلی در تامین آب نداریم.
مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران گفت: با توجه به برطرف شدن مشکلات مسیر ورودی انتقال آب به تصفیه خانه‌های شهر تهران، مشکل افت فشار آب و قطع مقطعی آن ، به زودی برطرف خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه از امروز صبح آب هیچ یک مناطق تهران دیگر با مشکل مواجه نیست گفت: اگر با مشکل مواجه شدید با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه از امروز صبح آب هیچ یک مناطق تهران دیگر با مشکل مواجه نیست گفت: اگر با مشکل مواجه شدید با سامانه ۱۲۲ تماس بگیرید.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه آب تهران مشکل آلودگی زیست محیطی ندارد، گفت: جاری شدن سیلاب و ریزش بخشی از رودخانه کرج دلیل قطعی آب و افت فشار در برخی مناطق بوده است.
حجم ذخیره آب سد‌های تامین‌کننده آب شرب استان تهران در حال حاضر ۵۸۱ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با ذخیره ۶۳۲ میلیون مترمکعبی روز مشابه سال گذشته، حدود ۵۱ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.
طبق اعلام شرکت آبفای استان تهران به‌دلیل مصرف بی‌رویه آب شرب در تهران ذخایر آبی موجود این استان قابل پاسخگویی نبوده و این روند احتمال اعمال محدودیت را افزایش می‌دهد.
وزیر نیرو گفت: برای آب تهران باید اتفاق جدیدی رخ دهد تا از میزان آبی که وارد شهر می‌شود حداکثر استفاده را داشته باشیم.
سهمیه بندی آب در تهران وجود ندارد و برنامه‌ ریزی ها و تدابیر جدی برای جلوگیری از رسیدن به آن مرحله در دستور کار است.
مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت: سهمیه بندی آب در تهران وجود ندارد و برنامه‌ای ریزی هایی برای جلوگیری از رسیدن به آن مرحله در دستور کار است.
حجم مخازن سد‌های پنجگانه تهران در ۲۳ آذرماه ۱۴۰۱، معادل ۲۸۳ میلیون مترمکعب بوده در حالی که در روز مشابه سال ۱۴۰۰ این عدد معادل ۳۵۹ میلیون مترمکعب ثبت شده است.
حجم آب موجود در سد لتیان ۱۷ میلیون مترمکعب است و حجم آب موجود در سد امیرکبیر هم به ۴۳ میلیون مترمکعب رسیده است.
بر اساس آخرین اخبار رسمی، سد‌های پنج‌گانه تامین‌کننده آب تهران یعنی امیرکبیر، لتیان، ماملو، لار و طالقان وضعیت نگران‌کننده‌ای دارند؛ ذخیره آب سد ماملو با کاهش ۷۰ درصدی نسبت به میانگین سال گذشته مواجه شده و در حالی که حجم مفید مخزن این سد که ۲۲۲ میلیون مترمکعب است، همین حالا تنها ۴۶ میلیون مترمکعب آب دارد.
بختیاری گفت: آبی که وارد شبکه می‌شود کاملاً سالم و در چهارچوب استاندارد قرار دارد،در برخی از مناطق یک یا دو چاه دچار مشکلی شده و نشت پیدا کنند می تواند علت طعم بد آب در برهه ای از زمان باشد.
­مدیر کل دفتر مدیریت مصرف شرکت آبفای کشور از کاهش ۲۵ درصدی مخازن آبی استان تهران نسبت به سال گذشته خبر داد.
مشاور مدیر عامل آبفای تهران گفت : با مصرف بیش از ۳۹ هزار لیتر بر ثانیه این رقم مصرف آب ۶ هزار لیتر بر ثانیه بیشتر از میزان مصرف قابل انتظار است .
احد وظیفه گفت: بخشی زیادی از منابع آبی تهران از چاه‌های زیرزمینی تامین می‌شود. بر این اساس برای سال جاری بعید است که با جیره‌بندی آب روبه‌رو می‌شویم. اما درباره آینده نگران هستیم.
مدیر دفتر تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه تهران به سومین سال خشک و کم بارش وارد شده است، گفت: سهم آب آشامیدنی تهران از ذخایر سدها ۲۵ درصد کاهش می یابد.
سفر وزیر نفت به توکیو، گسترش روابط انرژی ایران با کشورهای دوست در بحبوبه تحریم، رشد ۲۵ درصدی مصرف سوخت کشور در ایام اربعین از مهمترین اخبار نفت و انرژی در هفته جاری بودند.
مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران خاطرنشان کرد: همین امر با توجه به عدم بارش برف و نبود پوشش برفی مناسب در حوضه آبریز سد‌های تأمین‌کننده آب شرب کلان‌شهر‌های تهران و کرج در زمستان سال ۱۴۰۰ موجب شد اندک برف موجود در حوضه آبریز سد‌ها نیز به‌تدریج ذوب شده و شاهد رواناب و سیلاب‌های ناشی از ذوب برف نباشیم که همین امر میزان ورودی آب به مخازن سد‌های پنج‌گانه تهران را با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال آبی گذشته روبرو ساخت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ