مدیر دفتر تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه تهران به سومین سال خشک و کم بارش وارد شده است، گفت: سهم آب آشامیدنی تهران از ذخایر سدها ۲۵ درصد کاهش می یابد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فینال جام جهانی زنان با حضور 11 بازیکن بارسلونا برگزار خواهد شد.
بین کرکس‌ها و چند کفتار که آن‌ها هم سهم خود را می‌خواستند، دعوا‌هایی در گرفت.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه مصوبات این کمیسیون درباره ارتقای نظام آموزشی در لایحه برنامه هفتم را تشریح کرد.
خجسته مهربا اشاره به اینکه برای جبران و غلبه بر ناترازی گاز ۵۰میلیارد دلارسرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شده است،گفت:ضرورت این موضوع آنجاست که ۹۹.۵درصد انرژی مورد نیازکشوراز نفت و گاز تأمین میشود.
بحران آب در تمام منابع آب زیرزمینی کشور گسترده شده و اطلاعات مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که از میان مجموع ۶۰۹ دشت مطالعاتی کشور که شماری از آن‌ها دچار فرونشست زمین شده‌اند، ۴۲۰ دشت به عنوان ممنوعه و ممنوعه بحرانی قلمداد می‌شود؛ این عدد در مقایسه با آمار سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است؛ برای مثال تعداد دشت‌های ممنوعه برابر ۳۱۷ دشت در سال ۱۳۹۲ بوده است. سهم تهران هم از این وضعیت کم نیست.
بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که از ابتدای ماه آگوست تا پایان ماه ژانویه سال آینده روزانه معادل ۲۳.۸ میلیون دلار یوآن چین به بازار ارز این کشور تزریق خواهد کرد.
ارومیه - وزیر آموزش و پرورش گفت: سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور بسیار پایین است در حالیکه در کشورهای دیگر این سهم ۲ برابر است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت:نمایندگان اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه عصر امروز برسهم ۴ درصدی قوه قضائیه از منابع بودجه عمومی اعم از منابع اختصاصی و منابع عمومی تاکید کردند.
مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: مساله آب در خراسان رضوی به نقطه بحرانی خود رسیده است و دانشگاه‌ها باید سهم خود را در حل مساله آب ایفا کند.
وزیر کشور گفت: اگر آب در سدها موجود باشد، طرف طالبانی باید سهم ایران را بدهد و اگر نباشد این مسئله باید برای ما روشن شود؛ چراکه متخصصین ما معتقدند در این سدها آب موجود است.
ساوه- رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به سهم ۴ درصدی بخش کشاورزی از شرکت های دانش بنیان گفت: باید از ظرفیت این شرکت برای حوزه کشاورزی استفاده شود.
با روی کار آمدن طالبان، سهم حق‌آبه ایران نادیده گرفته شد. البته در همان آغاز روی کار آمدن طالبان، برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند از آنجا که طالبان به‌هیچ‌یک از قوانین بین‌المللی پایبند نیست، در بحث آب رودخانه هیرمند نیز زیاده‌خواهی کند؛ که این‌چنین نیز شد.
دولت رضا پهلوی طی قراردادی با دولت وقت افغانستان، آب هیرمند را به صورت ۵۰ – ۵۰ با این کشور سهیم شد؛ قراردادی که در سال ۱۳۱۷ به امضای سیدباقر کاظمی و علی‌محمدخان، وزرای خارجه ایران و افغانستان رسید. این در حالی بود که تا پیش از آن، سهم حقابه ایران از رود هیرمند، بیش از ۵۰ درصد بود و البته افغان‌ها به این مسئله اعتراض داشتند و حتی در مورد همین قرارداد هم مجلس افغانستان زیر بار تصویب آن نمی‌رفت و خواستار سهم بیش از ۵۰ درصد از آب هیرمند بود!
آمار و ارقام ارائه شده از سوی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهدبخش قابل توجهی از برداشت‌های بی‌رویه کشور به وسیله چاه‌های مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری انجام می‌شود،
غذایی که در سحری میل می‌کنید، بهتر است سهم پروتئینی (گوشت و حبوبات) کمتری داشته باشد. زیرا متابولیسم منابع پروتئینی به دفع آب از بدن نیاز دارد و این امر می‌تواند باعث تشنگی شما در طول روز شود.
تایباد ـ رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان تایباد گفت: تولید هر هزار لیتر آب ۲ هزار و ۸۰۰ تومان هزینه به همراه دارد که سهم واریزی مردم در شهر ۴۰۰ تومان و در روستا ۲۰۰ تومان است.
سهم ۳۸ درصدی کشاورزی از ۶۰ میلیارد متر مکعب آب‌های سطحی ،هزینه تولید آب ۱۰۰۰۰ تومان؛ دریافت از مردم ۱۰۰۰ تومان! و قیمت یونولیت در بازارنصف شد از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
علیرضا الماس‌وندی گفت: میزان سرانه مصرف آب درایران بالاتر از متوسط جهانی است، درحالیکه سرانه مصرف آب ۱۵۰لیتر برای هر فرد است این عدد در استان‌های مختلف متفاوت بوده و گاهی به ۳۰۰ لیتر می رسد.
اگر بخواهیم تاثیر نیروگاه‌ها بر آلودگی محیط زیست را بررسی کنیم، به طور عمومی اثرات محیط زیستی ناشی از فعالیت نیروگاه‌های حرارتی در آلودگی هوا مشتمل بر ترکیبات اکسید گوگرد، اکسید نیتروژن و به مقدار ناچیز ذرات معلق است. در حوزه کیفیت آب، نیروگاه‌ها بر پارامتر‌های آب باران، پساب داخلی و ... بر محیط زیست اثرگذار هستند.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲ درصد آب مورد نیاز دریاچه ارومیه از طریق سد میاندوآب تامین می‌شود گفت: سهم آذربایجان شرقی از تامین آب مورد نیاز دریاچه ۱۲ درصد است و ۲۰ درصد نیز با بهره‌برداری از تونل انتقال آب تامین خواهد شد.
گرچه همه رودبار را به عنوان خاستگاه زیتون کشور می شناسند اما سهم ناچیز این شهرستان از سطح زیرکشت این محصول و همچنین کمبود آب مهم ترین چالش های پیش روی زیتونکاران است.
مدیر زیرساخت ایمیدرو گفت: در خاورمیانه ۵۰ میلیون متر مکعب آب شیرین می‌شود که سهم خلیج فارس حدود ۲۴ درصد است که بیشتر آن توسط امارات و سپس عربستان انجام می‌شود و ایران سهم پایینی دارد.
علی‌اکبر محرابیان: بازدید از چشمه کوهرنگ صورت گرفت که نسبت به روزهای گذشته کدورت آن کمتر شده بود اما امروز مجددا مقداری کدورت بالا رفته است، لذا با توجه به این وضعیت در پی جایگزینی سهم چشمه کوهرنگ هستیم تا بتوان این میزان آب که بیش از 50 درصد آب شهرکرد را تامین می‌کرد را با سامانه‌های اضطراری جایگزین کرد.
بخش خصوصی چین در قرن حاضر از یک باریکه آب و جایی دورافتاده به یکی از پویاترین بخش‌های خصوصی جهان تبدیل شده است. طبق گزارش موسسه اقتصاد بین‌الملل پترسون (piie) یک اتاق فکر آمریکایی تا سال ۲۰۲۰ میلادی شرکت‌های تحت کنترل خصوصی بیش از نیمی از ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ فهرست شده چین را در اختیار داشتند در حالی که یک دهه پیش کم‌تر از یک دهم سهم آن را در اختیار گرفته بودند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ