تابستان امسال در حالی از نیمه گذشت که نه تنها برخلاف سال گذشته تجربه‌های تلخ خاموشی‌های گسترده برق تکرار نشد، بلکه به ظرفیت تولید برق کشور نیز افزوده شد و دستاوردی ارزشمند که به واسطه مجموعه عوامل متعددی رقم خورد، امیدها را برای بهبود وضعیت صنعت برق کشور در آینده زنده کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: میانگین پهنه‌ای دمای کشور از ابتدای تیرماه تا کنون به ۳۰.۱ درجه سلسیوس رسیده که یک درجه گرم‌تر از نرمال است.
مشهد ـ معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: ساماندهی خانه مسافرها برای امنیت و سلامت زائران در تابستان امسال با جدیت پیگیری می‌شود.
رئیس مرکز ملی اقلیم و سرپرست بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: تابستان سال جاری بر خلاف تابستان سال گذشته، سال چندان خوبی از نظر بارندگی نیست. به لحاظ دمایی نیز گرم‌تر از سال گذشته و حتی متوسط دمای بلندمدت خواهد بود و هم مقدار کلی دریافت بارش نسبت به سال گذشته و حتی نسبت به نرمال کمتر پیش‌بینی می‌شود.
در حالی که چند روزی است با عبور از بهار به تابستان رسیده ایم، طبق وعده مسئولان وزارت صمت بایستی تا به امروز ۲۰۰ هزار خودروی خارجی وارد کشور می‌شد. وعده‌ای که ۱۰۰ هزارتای آن در سه ماه پایانی سال قبل و ۱۰۰ هزارتای دیگر نیز در سه ماه ابتدایی امسال بایستی محقق می‌شد.
همزمان با فرارسیدن فصل تابستان، نگرانی صاحبان صنایع برای نحوه تامین برق هم آغاز می‌شود. اما به گفته پیام باقری، رئیس هیأت مدیره سندیکای برق کشور، با تابناک گویا امسال برنامه مدیریت مصرف برق صنایع هوشمندانه‌تر دنبال می‌شود و در صورت مدیریت مصرف مشوق‌های مالی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.
همزمان با فرارسیدن فصل تابستان، نگرانی صاحبان صنایع برای نحوه تامین برق هم آغاز می‌شود. اما به گفته پیام باقری، رئیس هیأت مدیره سندیکای برق کشور، گویا امسال برنامه مدیریت مصرف برق صنایع هوشمندانه‌تر دنبال می‌شود و در صورت مدیریت مصرف مشوق‌های مالی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.
بر اساس اطلاعیه مشترک وزارتخانه‌های نیرو و صمت، برنامه تامین برق صنایع کشور برای تابستان سال‌جاری با هدف تولید حداکثری در سال رشد تولید تدوین و ابلاغ شد.
بنا به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تابستان امسال دمای هوا بین ۱ تا ۱.۵ درجه گرم تر می شود.
بنا به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تابستان امسال دمای هوا بین ۱ تا ۱.۵ درجه گرم تر می شود.
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: نمی‌توان به صورت دقیق از همین حالا بتوان گفت دمای هوای تابستان امسال دقیقا چند درجه از میانگین بلندمدت بیشتر خواهد بود، اما در این که تابستان سال جاری متوسط دمای هوای کشور حتما از شرایط نرمال گرم‌تر خواهد بود، هیچ شکی وجود ندارد.
حائری با تاکید بر اینکه نخستین نیروگاه زمین‌گرمایی ایران تابستان امسال وارد مدار تولید برق خواهد شد، گفت: ۵۰ درصد نیروگاه‌های کشور توسط متخصصان ایرانی ساخته شده
مشهد ـ جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: براساس پیش‌بینی‌ها تابستان امسال زائر بیشتری به مشهد سفر می کند.
مشهد ـ جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: براساس پیش‌بینی‌ها تابستان امسال زائر بیشتری به مشهد خواهند آمد.
وزیر نیرو گفت: برنامه‌ریزی که برای فصل تابستان ۱۴۰۲ شده این است که حداکثر برق را تولید کنیم.
هری کین مایل است فصل آینده در تاتنهام مانده و قراردادش را با این باشگاه به پایان برساند.
لیونل مسی 24 ژوئن (سوم تیرماه) برای بازی خداحافظی ماکسی رودریگز به باشگاه سابقش نیوولز اولدبویز بر می‌گردد.
نایب رئیس انجمن داروسازان ایران می‌گوید: «اگر بودجه دارو در لایجه ترمیم نشود و بیمه‌ها نتوانند پول داروخانه‌ها را پرداخت کنند، داروخانه‌ها هم به‌دلیل کمبود نقدینگی نمی‌توانند پول شرکت‌های پخش را فراهم کنند و شرکت‌های پخش هم دیگر پولی ندارند که به کارخانه‌ها بدهند، لذا تولید دارو کاهش پیدا می‌کند. از طرفی اگر داروخانه‌ها با بیمه همکاری نکنند و قیمت دارو را با مردم به نرخ آزاد حساب کنند، مردم بسیار ضرر خواهند کرد.»
معاون راهبری تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: انجام کامل و به‌موقع تعمیرات نیروگاهی، موجب شد بالای ۹۸ درصد آمادگی نیروگاه‌ها را در زمان پیک تابستان امسال داشته باشیم.
بازیکن سابق آرسنال می‌گوید لیورپول با بحرانی اساسی مواجه است و فروش سادیو مانه بدترین تصمیمی بود که این باشگاه امسال تابستان می‌توانست بگیرد.
یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، می‌گوید محمد صلاح در تعطیلات تابستانی امسال روی پای راست خود کار کرده و در آستانه دیدار حساس تیمش مقابل یونایتد خطرناک‌تر از همیشه است.
تابستان امسال در حالی از نیمه گذشت که نه تنها برخلاف سال گذشته تجربه‌های تلخ خاموشی‌های گسترده برق تکرار نشد، بلکه به ظرفیت تولید برق کشور نیز افزوده شد و دستاوردی ارزشمند که به واسطه مجموعه عوامل متعددی رقم خورد، امیدها را برای بهبود وضعیت صنعت برق کشور در آینده زنده کرد.
تابستان سال جاری در حالی به نیمه رسید که به واسطه مدیریت مصرف برق در بخش های مختلف و بر خلاف سال گذشته دیگر خبری از خاموشی های گسترده و ناگهانی به ویژه در بخش خانگی نبود و پایداری شبکه برق نیز علی رغم همه محدودیت ها به صورت کامل تأمین شد.
اینکه دولت قصد دارد به جای پرداخت یارانه نقدی به مردم سبد کالایی در قالب سیستم کوپن دهد این موضوع سیاست درستی است که در پیش گرفته شده، زیرا اگر قرار باشد ماهانه هزاران میلیارد تومان پول داغ پرفشار به جامعه تزریق شود، این مورد باعث تورم بسیار شدیدی می‌شود.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: با قانون جدید مجلس فرآیند دو یا سه ساله ای که پیش روی بانوان برای درخواست مهریه بود را کاهش داده و به صورت شرعی که عندالمطالبه است برای خانم ها راحت تر شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ