این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: با قانون جدید مجلس فرآیند دو یا سه ساله ای که پیش روی بانوان برای درخواست مهریه بود را کاهش داده و به صورت شرعی که عندالمطالبه است برای خانم ها راحت تر شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر صنعت و اطلاعات چین اعلام کرد تمام تهیه کنندگان اپلیکیشن موبایل این کشور ملزم می شوند تا جزئیات کسب وکارشان را در اختیار دولت بگذارند. این وسیع ترین تلاش دولت برای کنترل صنعت فناوری است.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: بر اساس قانون جدید انتخابات مجلس، وزارت کشور مکلف است تا در حداقل یک هشتم حوزه‌های دارای تعدد کرسی مجلس، انتخابات را به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار کند.
قانون اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد.
سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است با همکاری مدیریت حوزه‌های علمیه، حداکثر ظرف سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون محتوای آموزشی موضوع این ماده را تهیه کند و حداکثر ظرف یک ماه به تأیید دبیرخانه شورایعالی انقلاب‌فرهنگی برساند.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: بر اساس قانون جدید انتخابات مجلس، وزارت کشور مکلف است تا در حداقل یک هشتم حوزه‌های دارای تعدد کرسی مجلس، انتخابات را به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار کند.
به گفته جعفری بر اساس قانون، تصمیم‌گیرنده نهایی برای صدور مجوز یا عدم جواز سقط، قاضی ویژه کمیسیون است و پزشک قانونی و پزشک متخصص تنها ارائه‌دهنده توضیحات لازم در خصوص ناهنجاری جنینی یا بیماری مادر و میزان خطر جانی ناشی از این بیماری به قاضی هستند. قاضی با بررسی پرونده و توضیحات ارائه‌شده، برمبنای شرایط موجود و وجود یا عدم وجود حرج مادر (در موارد جنینی) یا خطر جانی مادر (در موارد مادری) رأی خود را صادر می‌کند.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن تشریح جزئیات شرایط بازنشستگی و ازکارافتادگی گفت: یک کارمند که پس از پایان ساعات اداری کار می‌کند، مشمول دریافت پول اضافی برای کار اضافه در مجموعه است، اما این اضافه کار نوعی فوق‌العاده محسوب نمی‌شود.
ستایشی درباره تبادل زندانیان با کشورهای دیگر و اینکه آیا تبادل جدیدی داریم، گفت: استرداد مجرمان منطبق با موازین قانونی و توافقات کشورها در رابطه با انتقال محکومان است؛ مثلا انتقال اسدالله اسدی موکول به قوانین مجلس بلژیک و ایران بود و همچنان تاکید می‌کنم که ارتکاب هرگونه خطا و انتساب جرم به اسد الله اسدی را محکوم می‌کنیم، ولی او با توجه به قوانین به کشور منتقل شدند.
ستایشی درباره تبادل زندانیان با کشورهای دیگر و اینکه آیا تبادل جدیدی داریم؟ گفت: استرداد مجرمان منطبق با موازین قانونی و توافقات کشورها در رابطه با انتقال محکومان است. برای مثال انتقال اسد الله اسدی موکول به قوانین مجلس بلژیک و ایران بود و همچنان تاکید می‌کنم که ارتکاب هرگونه خطا و انتساب جرم به اسد الله اسدی را محکوم می‌کنیم ولی او با توجه به قوانین به کشور منتقل شدند.
پرونده این سرقت عجیب با ۹ متهم که برخی نزدیکان یکی از مقامات ارشد دولت سابق نیز در میان آن‌ها هستند، تحت عنوان «اختلاس، خیانت در امانت، سرقت و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی» بر اساس قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری در یکی از شعب ویژه قضایی در حال رسیدگی است.
سازمان لیگ در صدد است تعداد بازیکنان خارجی در لیگ برتر را به 7 بازیکن افزایش دهد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره لایحه پیشنهادی قوه‌قضائیه درباره عفاف و حجاب گفت: این لایحه نگاه جدیدی به مقوله حفظ کرامت زن و مسئله عفاف و حمایت های قانونی از سلامت اخلاقی جامعه دارد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید در شیوه خدمت سربازی تجدیدنظر و تغییراتی ایجاد شود و تلاش می‌کنیم طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در مجلس به سرانجام برسد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: باید در شیوه خدمت سربازی تجدیدنظر و تغییراتی ایجاد شود و تلاش می‌کنیم طرح اصلاح قانون نظام وظیفه در مجلس به سرانجام برسد.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره مفاد طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس که در حال بررسی در صحن مجلس است، توضیحاتی داد.
رئیس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد مکان‌هایی برای مهدکودک و شیردهی در همه وزارتخانه‌ها با بی توجهی مواجه شده است.
پیرهادی گفت: نکته مهم و متفاوت این طرح در صورت رد صلاحیت افراد، اگر داوطلب دفاعیه ای داشت جهت احقاق حق داوطلبان و کاهش اصطکاک های مطرح در بحث احراز صلاحیت ها، در صورت تصویب طرح، کانال ارتباطی بین کاندیداها و شورای نگهبان و دیگر نهادهای نظارتی برای نخستین بار ایجاد می شود.
یک مقام کاخ سفید گفت: دولت بایدن به زودی قانون جدیدی برای تعیین تکلیف صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی با کارایی بالا به کشورهایی مانند چین وضع خواهد کرد.
در بازبینی فیلم دوربین مداربسته مشخص شد، قاتل میانسال که با ماسک و کلاه مشکی صورت خود را پوشانده بود، پس از چند ثانیه تعقیب کردن مقتول در خیابان ایران‌زمین از کوله پشتی خود یک کلت کمری بیرون آورده و ثانیه‌ای بعد، مرد سالخورده را هدف شلیک ۲ گلوله قرار داده است.
ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس در روز‌های گذشته درباره جزئیات این طرح صحبتی کرده بود که در بخشی از آن اشاره کرده بود: در قانون جدید تا ۱۴ سکه معاف از حق ثبت شده است و تا صد سکه از یک و یک‌دهم درصد و از صد تا ۲۰۰ سکه را دو درصد و از ۲۰۰ به بالا را ۱۵ درصد مالیات در قانون دیده شده است. یعنی افرادی که می‌خواهند سند ازدواج خود را دریافت کنند، باید مبلغی را به حساب دولت واریز کنند تا بتوانند سند ازدواج خود را دریافت کنند.
پیشتر نیز دولت دوازدهم لایحه جامع انتخابات را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده بود که تمام انتخابات‌ها در آن دیده شده بود اما نمایندگان مجلس به جای آنکه لایحه دولت قبل را در دستور کار قرار دهند، طرح‌هایی را برای انتخابات‌های گوناگون در دستورکار قرار دادند.
محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت: نصب هزار ماشین IR ۶ و سایر ماشین ها، طراحی راکتور اراک و تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد از جمله موارد مورد تاکید مجلس بود، که همه آن‌ها مطابق قانون انجام شد و می‌توان گفت قانون اقدام راهبردی تا این تاریخ به نسبت زمان صددرصد اجرا شده است.
قیمت سکه طرح جدید امروز با ۳۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۵ میلیون تومان رسید.
در متن کامل طرح جدید مجلس شورای اسلامی برای احزاب آمده است: هر کس فردی را به عضویت در حزبی مجبور نماید یا از عضویت او در حزب قانونی موردنظر خود جلوگیری نماید به حبس از سه تا شش ماه محکوم می شود.
ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون جدید مهریه، اظهار داشت: در قانون جدید مهریه ابتدا مطرح شده که اشخاصی که اقساط مهریه عقب مانده دارند یا دائما به عقب می افتد دیگر به شکل سابق پرونده ای در دادگستری برای این فرد تشکیل نخواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ