کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در هفته جاری ضمن مروری بر آخرین اخبار و تحولات، آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای را بررسی می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در یک سال اخیر در زمینه ساماندهی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اقدامات خوبی انجام شده است.
وزیر خارجه عراق در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی موضوع هتک حرمت مکرر قرآن کریم، ۵ پیشنهاد را جهت جلوگیری از تکرار این هتاکی‌ها ارائه داد.
وزیر نفت گفت: با بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی علاوه بر جبران ناترازی گاز سالانه بین ۴ تا ۵ میلیارد دلار درآمد خواهیم داشت.
وزیر امور خارجه با اشاره به حمایت ۵ کشور عضو بریکس از عضویت ایران در این گروه گفت:‌ منتظریم سازوکاری که برای پذیرش عضو جدید مورد توافق است را در آینده نزدیک به ما اعلام کنند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر بحث تغییر وزیر ورزش و جوانان جدی باشد، با توجه به اینکه تاکنون ۴-۵ وزیر هم تغییر کرده‌اند و به مرحله‌ای نزدیک می‌شویم که کل کابینه دولت باید مجددا از مجلس رأی اعتماد دریافت کند، به همین خاطر ممکن است که بحث استیضاح وزیر ارتباطات مطرح نشود.
قاسمی پور می‌گوید: مسئولان رده‌بالای کشور می‌توانستند خیلی زودتر به موضوع وارد شوند. استعفای وزیر هم مشکلی را حل نمی‌کند. باید نگاه به آموزش‌وپرورش سرمایه‌ای باشد، نه هزینه‌ای و در این وضعیت معلم مظلوم واقع شده است.» او می‌گوید، حقوق ۸ میلیون تومانی برخی معلمان با در نظر گرفتن کل کسورات یک سال، ۵/۲ میلیون تومان پرداخت شده است. درحالی‌که این اتفاق نباید می‌افتاد. این نماینده مجلس از تاخیر‌های ۶ ماهه در پرداخت حقوق معلمان قراردادی باخبر است و می‌گوید؛ نارضایتی در میان معلمان زیاد است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی از تصویب پرداخت ۵ هزار میلیارد ریال حق بیمه برای ملوانان و صیادان توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: صادرات محصولات کشاورزی به کشور چین به ۳۵۰ میلیون دلار رسیده یعنی نسبت به ۴ سال قبل، پنج برابر افزایش یافته است.
وزیر جهاد کشاورزی دستاوردهای همکاری ایران و چین در بخش کشاورزی در سفر رئیس جمهور به کشور چین را تشریح کرد.
احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران پای میز نقد اقتصاددانان با موضوع گفتگو درباره چالش‌های اقتصادی روز ایران نشست. در این نشست ۵ ساعته که به میزبانی سیدمحمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران برگزار می‌شد، رضا راعی، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، سعید لیلاز، اکبر کمیجانی، شاپور محمدی، طهماسب مظاهری، حجت‌الاسلام مصباحی مقدم، حجت‌الاسلام انصاری، آلبرت بغزیان، حمید ابریشمی و حمیدرضا حاجی‌بابایی رییس کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
دادستانی آلمان امروز اعلام کرد که ۵ مظنون به ربایش وزیر بهداشت و قتل محافظانش بازداشت شده و تفهیم اتهام شده اند.
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، ۵ سوال نمایندگان از وزیر ورزش و جوانان اعلام وصول شد.
ابوترابی گفت: نماینده مجلس دهم ۲۸۷ متر خانه در الهیه تهران با بازپرداخت اقساط ۵ ساله از وزیر راه و شهرسازی گرفت تا برای استیضاح نشدن وزیر رأی جلب کند. گزارش این موضوع را در قالب نامه‌ای هم به دادستان کل کشور دادیم، اما اتفاقی رخ نداده است.
جلسه رای اعتماد به مهرداد بذرپاش، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس برگزار شد. بذرپاش با ۱۸۷ رای موافق، ۶۴ رای مخالف، ۷ رای ممتنع و ۵ رای باطله از مجموع ۲۶۳ رای ماخوذه به عنوان وزیر جدید راه و شهرسازی انتخاب شد.
جلسه رای اعتماد به مهرداد بذرپاش، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس برگزار شد. بذرپاش با ۱۸۷ رای موافق، ۶۴ رای مخالف، ۷ رای ممتنع و ۵ رای باطله از مجموع ۲۶۳ رای ماخوذه به عنوان وزیر جدید راه و شهرسازی انتخاب شد.
یک استاد دانشگاه از دیدار با وزیر کشور درباره ناآرامی های اخیر روایتی را مطرح کرد و گفت: وزیر کشور معتقد بود گشت ارشاد بهانه است و در کل تهران ۵ خودروی گشت ارشاد بوده است. حتی در خیلی از شهرستان‌ها نبوده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نوسازی ۵ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده در شهر تهران به دنبال اجرای تفاهم‌نامه‌ منعقد شده با شهرداری تهران خبر داد.
وزیر امور خارجه بلاروس به اتفاق هیئت همراه پیش از ظهر امروز (پنج شنبه ۵ آبان ماه) با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه بلاروس به اتفاق هیئت همراه پیش از ظهر امروز (پنج شنبه ۵ آبان ماه) با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: دربرخی از سفرهای استانی ۵ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های بخش راه اختصاص یافته است.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی موارد اعلام وصولی را قرائت کرد که بر اساس آن نمایندگان از پنج وزیر دولت سوالاتی خواهند پرسید.
شاخص کل بورس سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۱۰۵۸۴ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۶۴۹ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ را بخوانید.
قرار گرفتن در آستانه فرا رسیدن هفتم تیر ماه، سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و آغاز هفته قوه‌قضائیه سبب شد جلسه علنی امروز (یکشنبه ۵ تیرماه) راس ساعت ۸ و ۹ دقیقه و حضور ۱۹۸ تن از نمایندگان و با اشاره محمد باقر قالیباف رئیس مجلس به این موارد آغاز شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ