رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در خارج در گفتگو با الجزیره تاکید کرد: روابط حماس با ایران هرگز لحظه ای قطع نشد و حمایت ایران از ما با وجود شرایط سختی که دارند، همچنان ادامه دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور گفت: سوابق روابط ایران و پرو حاکی از آن است که دو کشور همواره علاقمند به گسترش همکاری‌های فیمابین بوده‌اند.
آنچه که ایران و آمریکا در ماه‌های اخیر آن را به مرحله آزمون یا عملیاتی گذاشته‌اند، محدودسازی تنش است که برش کوتاهی از روابط خواهد بود. درواقع پیش‌درآمدی خواهد بود برای تنش‌زدایی احتمالی در آینده؛ بنابراین این نوع محدودسازی تنش جنبه موقتی، زودگذر و محدود دارد و مقدمه‌سازی برای فصلی ساختارمندتر است. این در حالی است که برای مخاطب محدودسازی تنش معادل همان تنش‌زدایی است؛ پس عجیب نیست که دچار پارادوکس شود. درواقع در پروسه محدودسازی تنش، طرفین اهرم‌های خود را حفظ و بخشی از اهرم‌های خود را موقتا غیرفعال می‌کنند.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار قائم مقام وزیر امور خارجه صربستان تاکید کرد ایران هیچ محدودیتی برای توسعه‌ی روابط با این کشور قائل نیست.
قائم مقام فرهنگستان علوم گفت: من فکر می‌کنم در این ۴۴ سال به دلایل گوناگون که بخشی از آن خارج از اراده ملی و حکمرانان ما بوده است، نواقصی داشته‌ایم و از یک آشفتگی و وجه غیر پایدار در سیاست بین‌الملل برخوردار بوده‌ایم. اگر ایران بخواهد در عرصه روابط بین‌الملل اوج بگیرد، باید تکلیف روابط بین‌الملل خود را روشن کند و در عرصه‌های بین‌المللی از دیدگاه‌های افراط و تفریط به دور باشد.
رئیس جمهور گفت: برای توسعه روابط ایران و هند در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری و فرهنگی، مانع و محدودیتی نداریم.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه امارات گفت: ایران محدودیتی برای گسترش روابط با امارات قائل نیست و در این راستا زمینه سازی برای برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور را خواستار شد.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما آماده توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف هستیم و در همین راستا آمادگی داریم که کمیسیون مشترک عالی دو کشور را برگزار کنیم.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نخست وزیر کویت گفت: ایران هیچ محدودیتی در گسترش روابط با کویت در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور ندارد.
سفیر عمان در مصر بر آمادگی ایران برای ازسرگیری روابط خود با مصر و حل اختلافات فیمابین تاکید کرد.
کارشناس سیاسی آفریقا گفت: آفریقایی‌ها به دلیل مبارزهای ضداستعمار ایران و همکاری‌هایمان با نهضت‌های آزادی بخش سیاه‌پوستان به ما خوش‌بین هستند و حتی ایران را شریک راهبردی خود می‌دانند.
نخست وزیر عراق ضمن استقبال از توافق ایران و عربستان و تأکید بر روابط خوب بین بغداد و تهران، گفت که ایران هرگز در امور داخلی عراق دخالت نمی کند و غرب باید شرایط عراق را درک کند.
نخست وزیر عراق ضمن استقبال از توافق ایران و عربستان و تأکید بر روابط خوب بین بغداد و تهران، گفت که ایران هرگز در امور داخلی عراق دخالت نمی کند و غرب باید شرایط عراق را درک کند.
رئیس جمهور ضمن تاریخی توصیف کردن روابط ایران و ازبکستان گفت: دو کشور اقدامات خوبی برای توسعه روابط انجام دادند، اما با توجه به ظرفیت‌های متقابل، باید با تلاش بیشتر سطح روابط را گسترش دهند.
نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: از سرگیری روابط سیاسی دو کشور در هر سه سطح از جمله منطقه و جهان اسلام مثبت خواهد بود.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران تمایل دارد روابط خوب و سازنده با جهان از جمله اروپا را حفظ و ارتقاء دهد، گفت: اگر دولتی مسیر تقابل را انتخاب کند، ضرر خواهد کرد.
رئیس جمهور گفت: دو کشور بزرگ ایران و چین ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه ارتباطات در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند.
سفیر ایران در روسیه اعلام کرده است که ایران به زودی به مذاکرات سه جانبه سوریه، ترکیه و روسیه می‌پیوندد.
یوسف مولایی استاد روابط بین‌الملل گفت: تنگه هرمز به نوعی جزو آب‌های داخلی ایران حساب می‌شود، چرا که عرض این تنگه کمتر از ۲۴ مایل است. ولی، چون تنگه‌ای است که یگانه راه عبور و اتصال به خلیج فارس یا دریای عمان محسوب می‌شود، بنابراین طبق اسناد بین‌المللی، پرونده کارفو و کنوانسیون ۱۹۸۲ این تنگه بین‌المللی است.
سفیر سابق ایران در انگلستان گفت: به انگلیسی‌ها گفتم مشکل این است که در تاریخ مانده اید، با تحکم با ایران نمی‌توان صحبت کرد، ما کشور انقلابی هستیم و این گونه رفتارها را نمی‌توانیم بپذیریم.
رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری گفت: اراده ایران و تاجیکستان برای ارتقای سطح روابط عاملی مهم برای گسترش تعاملات دو کشور است. ایران برای توسعه روابط با تاجیکستان هیچ محدودیتی ندارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران منطبق با منافع ملی خود و ضمن رعایت قوانین و مقررات بین المللی، در تنظیم روابط خارجی خود مستقلانه عمل کرده و از کسی اجازه نمی‌گیرد.
وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه از توسعه بیشتر همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور استقبال می‌کنیم، گفت: ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با سریلانکا ندارد.
رئیس جمهور با مهم توصیف کردن روابط تهران و اسلام آباد گفت: ایران برای گسترش روابط با پاکستان حد و مرزی قائل نیست.
وزیر امور خارجه کشورمان به توجه ویژه دولت در توسعه روابط با آمریکای لاتین اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی در توسعه همه جانبه روابط با برزیل قائل نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ