نخست وزیر عراق ضمن استقبال از توافق ایران و عربستان و تأکید بر روابط خوب بین بغداد و تهران، گفت که ایران هرگز در امور داخلی عراق دخالت نمی کند و غرب باید شرایط عراق را درک کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخست وزیر عراق اعلام کرده با ایران برای یک مبادله تهاتری نفت عراق در ازای گاز وارداتی از ایران به توافق رسیده است، چون به گفته او تحریم‌های آمریکا مانع پرداخت وجوه بدهی عراق به ایران است.
اخیرا احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق مدعی شد: در حالی که درجه هوا به ۵۱ درجه رسیده است ایران بدون اطلاع قبلی صادرات گاز به عراق را متوقف کرد.
تیم فوتبال امید عراق با یک گل از سد عمان گذشت و به فینال رسید.
وزیر برق عراق اعلام کرد که این کشور همه بدهی‌های گازی معوقه خود به ایران را پرداخت کرده است.
رسانه‌های عراقی خبر دادند که این تیم در فیفادی اکتبر رودرروی ایران قرار می‌گیرد.
عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق در گفتگو با روزنامه المصری الیوم با اشاره به بحران آب در این کشور تاکید کرد که ایران و ترکیه باید وضعیت آبی ما را درک کنند.
برنامه مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا اعلام شد و تیم شهداب یزد در نخستین دیدار مرحله مقدماتی به مصاف نماینده عراق می‌رود.
نخست وزیر عراق تاکید کرد که در مساله دخالت ایران در امور عراق اغراق شده است و همه خواستار استقلال عراق در تصمیم گیری هستند.
نخست وزیر عراق ضمن استقبال از توافق ایران و عربستان و تأکید بر روابط خوب بین بغداد و تهران، گفت که ایران هرگز در امور داخلی عراق دخالت نمی کند و غرب باید شرایط عراق را درک کند.
رئیس هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک با اشاره به صادرات ۲۰۰ میلیون مترمربعی کاشی و سرامیک به ۵۲ کشور، گفت: بیش از ۷۵ درصد صادرات این محصول به کشور عراق است.
سرمربی تیم فوتبال جوانان عراق که تجربه سال‌ها بازی در لیگ ایران را دارد، تاکید کرد که تیمش کار سختی در بازی برابر جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا دارد.
تیم فوتبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف عراق خواهد رفت.
مبادلات تجاری رسمی بین دو کشور حدود ۱۴ میلیارد دلار است. با توجه به تحریم‌‌‌های آمریکا که در سال ۲۰۱۸ علیه ایران اعمال شد، بغداد برای پرداخت به ایران از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ با مشکل مواجه شده است.
برخی رسانه‌های عراقی مدعی شده‌اند که برگزاری بازی دوستانه با ایران که قرار بود در صورت توافق دو فدراسیون در ماه مارس برگزار شود، منتفی است. فدراسیون فوتبال عراق هنوز بیانیه‌ای رسمی در مورد لغو یا احتمال برگزاری بازی دوستانه با ایران منتشر نکرده است.
فدراسیون فوتبال عراق در تلاش است تا یک دیدار تدارکاتی دیگر علاوه بر ایران فراهم کند.
قرار است بعد از برگزاری دیدار تدارکاتی مقابل عراق، تیم ملی مقابل روسیه نیز به میدان برود تا روند آماده سازی خود را دنبال کند.
دولت‌های متوالی عراق بعد از سال ۲۰۰۳ همواره تاکید کرده‌اند که قصد دارند روابط بسیار خوبی را با جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشور‌های همسایه داشته باشند. سیاست کلی عراق حفظ و بهبود روابط با همه کشور‌های پیرامون بود، همزمان با اینکه اجازه دخالت به هیچ کشوری برای دخالت در شوون داخلی‌اش ندهد و به هیچ کشوری اجازه ندهد که از زبان بغداد سخن بگوید. این سیاست اصلی بغداد است و به نظر من این سیاست باید مورد احترام قرار بگیرد.
تورنمنت کشور‌های عربی در عراق شروع شده و برای این مسابقات یک نام جعلی انتخاب شده است
رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی در وزارت امور خارجه گفت: اسامی آن‌ها به دادسرا ارائه شده است، در واقع تعداد کسانی که در اجرای این جنایت مباشر بودند و یا مساعدت کردند زیاد هستند و اسامی تعداد زیادی از آن‌ها در اختیار مقامات قضایی ایران قرار گرفته است. این افراد اتباع حدود سه الی چهار کشور هستند.
وزیر خارجه عراق گفت: ما پایبند به قانون عراق هستیم و نباید ایران در معرض حملاتی که مبدأ آن خاک عراق است، قرار بگیرد.
در چند هفته اخیر برخی کارشناسان مستقل که دل در گروی انقلاب دارند نیز هشدار داده‌اند مبادا شرایط کشور به سمتی برود که کشور‌هایی نظیر عراق یا لیبی در گذشته داشتند و موضوعات حقوق بشری در پیوند با اجماع سنگین جهانی، افکار عمومی جهان را آماده دخالت نظامی غرب کرد و فاجعه‌ای در آن ممالک آفرید که هنوز هم آثار ویرانگر آن مشهود است.
سپاه پاسداران ایران صبح دیروز چهارشنبه (28 سپتامبر) دور جدیدی از حملات موشکی و پهپادی را علیه مواضع متعلق به گرو‌های «کومله»، «حزب دموکرات کردستان ایران» و «حزب آزادی کردستان» واقع در سلیمانیه عراق را آغاز کرد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه امنیت در عراق به توسعه صلح و ثبات در منطقه ما کمک می‌کند، گفت: ایران با همه طرف‌های عراقی ارتباط دارد اما دخالتی در تحولات این کشور ندارد.
این اقدام با هدف القای دخالت جمهوری اسلامی ایران در روند سیاسی عراق و اتهام زنی به ایران در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان و شخصیت‌های عراقی از جمله سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر و نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون بار‌ها تاکید کرده‌اند که ایران مداخله‌ای در روند سیاسی عراق نکرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ