مشهد ـ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فلسفه وجودی این دانشگاه فراگیری دروس دانشگاهی در کنار دروس حوزوی، پژوهش و بررسی علوم اسلامی و نائل آمدن به علوم انسانی اسلامی بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محمد تقی نقدعلی گفت: بسیاری از تغییرات جدی در ماهیت مجازات‌ها در ارتباط با حجاب و عفاف به نظر باید رخ بدهد مثل نگاه به مسئله حجاب دربحث مباحث فرهنگی، که در کنار مسائل قضایی باید دیده شود، بحث حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و تقویت قوای نظامی انتظامی و بسیج مردمی، همچنین قاطع بودن در برخورد قضایی زمانی کار به مراحل قضایی می‌رسد از مواردی است که فکر می‌کنم تغییر خواهند کرد.
تعاملات بخش‌های اداری و خصوصی حالا دچار چالش‌هایی شده است. حجم بیشتری از کار ارتباطی این دو بخش دولتی و غیردولتی باید در ساعات محدودتری انجام شود. مثلاً سازمان بورس ساعت کاری‌اش مانند قبل و ۸:۴۵ تا ۱۲:۳۰ است. بازار ساعت کاری‌اش تغییر نکرده، ساعت طرح ترافیک مانند قبل است، اما ساعت کار ناوگان حمل و نقل عمومی بنا به مصوبه دولت تغییر کرده و عملاً ساعت کاری این ناوگان بیشتر شده است.
نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی خواستار نظارت مجلس بر بازار و توجه به اقتصاد و معیشت مردم شد.
نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: امروز می‌گویند بازار خودرو به وزیر صمت ارتباطی ندارد، پس برای مهار این گرانی افسارگسیخته بازار خودرو باید یقه چه کسی را گرفت؟
اخیرا احمد علیرضا بیگی نماینده تبریز مدعی شده بود در جریان منتفی شدن استیضاح قبلی فاطمی امین ۷۰ خودرو شاسی بلند در اختیار مجلس قرار گرفته است و هیات رئیسه باید ارتباط این مساله با موضوع استیضاح را مشخص کند.
علیرضابیگی مدعی شد: بنا ندارم از امتیازاتی که داده شده است صحبت کنم، اما خوب است هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی بیاید تکلیف آن خودرو‌هایی که به نمایندگان داده شد را مشخص کند. مشخص کند چرا قریب به ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو در اختیار نمایندگان قرار گرفت و تکلیف و ارتباط آن را با موضوع استیضاح نمایندگان روشن کنند.
علیرضابیگی مدعی شد: بنا ندارم از امتیازاتی که داده شده است صحبت کنم، اما خوب است هیات رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی بیاید تکلیف آن خودرو‌هایی که به نمایندگان داده شد را مشخص کند. مشخص کند چرا قریب به ۷۰ تا ۷۵ دستگاه خودرو در اختیار نمایندگان قرار گرفت و تکلیف و ارتباط آن را با موضوع استیضاح نمایندگان روشن کنند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس معرفی شود.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نادران اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالت ندارد، تصمیمات هیات عالی نظارت هم براساس بند ۲ اصل ۱۱۰ است که نباید مصوبات مجلس شورای اسلامی مغایرتی با سیاست‌های کلان داشته باشد و آن هم از طریق شورای نگهبان ارسال می‌شود یعنی ارتباطی با مجمع تشخیص ندارد و حتما شورا باید به مجلس ارائه دهد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اینکه کسب و کارها نمی توانند ارتباط خوبی با آیین نامه حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال بگیرند، نشان می دهد که این آیین نامه باید به درستی تقویت شود.
یک نماینده مجلس گفت: دولت اشتباهات بزرگ و زیادی انجام داده است یکی از اشتباهاتش این بوده که در ارتباط با استفاده از نیرو‌های توانمند و متخصص کشور، کوتاهی کرد و بخش زیادی از این نیرو‌ها را کنار گذاشت. جریانی که به اصرار می‌خواست این دولت بر سر کار بیاید، امور کشور را به دست گرفت و سایر افراد را خصوصا در حوزه اقتصادی و زیرساخت‌ها از صحنه خارج کرد.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: رهبر انقلاب در خرداد ماه نسبت به اصلاح سیاست‌های کلی انتخابات تاکید داشتند و ما باید قانون فعلی انتخابات را که نواقصی دارد، اصلاح کنیم.
رئیس مجلس با اشاره به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: دولت‌های اسلامی باید هزینه این کار را بالا ببرند تا هیچ دولت اسلامی جرأت برقراری ارتباط با صهیونیست‌ها را نداشته باشد.
رئیس مجلس با اشاره به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: دولت‌های اسلامی باید هزینه این کار را بالا ببرند تا هیچ دولت اسلامی جرأت برقراری ارتباط با صهیونیست‌ها را نداشته باشد.
وجود برخی قوانين، عدم و سکوت قوانین در برخی از حوزه ها کارآفرینان اجتماعی رو آزار می دهد. پیشنهاد این است که هیاتی در میان کارآفرینان اجتماعی تشکیل شود تا با نمایندگان مجلس ارتباط داشته باشد و مشکلات آن ها را به صورت مستقیم به گوش نمایندگان مجلس برسانند.
رئیس مجلس با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در خط مقدم ارتباط با مردم قرار دارد، گفت: این نیرو باید در اعتمادسازی مردمی و افزایش سرمایه اجتماعی نقش‌آفرین باشد.
نخعی، نماینده سربیشه و نهبندان در مجلس در خصوص فیلترینگ و سرعت کم اینترنت گفت: وزیر می‌گوید به من ارتباطی ندارد و شورای امنیت گفته است و وزیر کشور باید پاسخگو باشد، با وزیر کشور صحبت می‌کنیم می‌گوید شورای امنیت کشور گفته است و در واقع همه در این وضعیت شانه خالی می‌کنند و این درست نیست. بهتر است ما با مردم شفاف سخن بگوییم.
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر امور خارجه نیکاراگوئه گفت: ارتباط ایران و نیکاراگوئه ارتباطی پایدار و مستحکم است و در شرایط تحریم باید همکاری‌ها توسعه پیدا کند.
معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس با اشاره به اینکه برخی معتقدند هدف این هزینه، استفاده از فرصت جام‌جهانی برای توسعه انقلاب بوده گفت: «اگر هدف این بوده حداقل کسانی می‌رفتند که الفبای انگلیسی را بلد باشند تا اگر می‌خواهند در انتقال مفاهیم انقلاب همکاری کنند، قدرت برقرار کردن ارتباط را داشته باشند. انتخاب افراد بر چه اساسی صورت گرفته است؟ کمیسیون اصل ۹۰ و کمیسیون فرهنگی مجلس باید این سفر را بررسی کنند تا مشخص شود افراد بر چه اساسی انتخاب شدند و چه ضرورتی داشته که در شرایط کنونی کشور به این افراد قطرگردی کنند؟»
رئیس کمیسیون قضایی با بیان اینکه ابتدا باید در طرف سعودی نشانه‌ای از تمایل به برقراری مجدد ارتباط دیپلماتیک با ایران باشد، عنوان کرد: شیوه گفت‌وگو این نیست که با یک دست خنجر در پهلوی ایران بزنند و دست دیگر را با هدف حسن نیت به سمت ایران دراز کنند.
نماینده مردم اراک گفت: مانند روسیه، چین و خیلی از کشور‌های دیگر که اینترنت داخلی دارند باید اول اینترنت داخلی را راه اندازی کنیم و بعد به سراغ فیلتر کردن برویم. نمی‌شود دور خودمان را دیوار بکشیم و با دنیای بین الملل ارتباط نداشته باشیم.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۵۰ میلیون و ۴۲۰ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش بیش از هفتصد تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۲۱۱ تن از ایشان وخیم است.
بودجه مجلس ارتباطی با کمک وزارت ورزش و کمیته المپیک ندارد و هر فدراسیونی که از بیرون کمک گرفت، این کمک برای خودش است. به‌هرحال باید مسائل داخلی ورزش درون آن حل شود.
طرح مجلس نه تنها گامی در مسیر تحقق عدالت نیست که دست اندازی در این مسیر است و چالش مالیات هنرمندان چالشی است جدی و اساسی که از یک مجلس انقلابی و پویا بعید بود اینگونه شتابزده تن به مصوبه ای دهد که فاقد مطالعات و پژوهش های پشتیبان و جانبی است. مضافا اینکه از ریاست مجلس اقای دکتر قالیباف که ارتباط و تعامل تنگاتنگ و عمیقی با خانواده هنر و سینِما و هنرمندان دارد تصویب چنین طرحی دور از انتظار و غیرمترقبه بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ