داده‌های رسمی نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ اینترنتی چین و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مرتبط شاهد افزایش هزینه‌هایشان در حوزه تحقیق و توسعه در سال ۲۰۲۲ بودند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۷۰ درصدی بودجه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سوی دولت خبر داد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یکی از اهداف ما در برنامه هفتم رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی است که رسیدن به این هدف کار سختی نیست.
تبریز- تحقق رشد تولید به مؤلفه‌های بسیاری نیاز دارد که یکی از این مؤلفه ها تأمین زیرساخت‌های مناسب از جمله برق بوده و قطعی آن مانعی برای تحقق رشد تولید است.
آلبرت بغوزیان، کارشناس اقتصادی در مورد ادعای تحقق ۹۷ درصدی بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: اعلام این رقم به این معنی است که درآمد‌هایی که در بودجه سال قبل پیش‌بینی شده بود با هزینه‌هایی که برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته بودند تنها ۳ درصد اختلاف داشته و کسری بودجه چندانی نداشته‌ایم و رشد نقدینگی هم از جانب کسری بودجه نبوده است.
منظور با بیان اینکه این سازمان جزو پیشگامان حمایت از تولید است، گفت: براساس رویکرد حمایت از مشاغل کوچک و تولید، کاهش نرخ ۷ درصدی مالیات واحدهای تولیدی در قانون بودجه امسال گنجانده شده است.
سخنگوی دولت در رابطه با افزایش حقوق ۲۰ درصدی کارمندان در بودجه ۱۴۰۲ گفت: پیشنهاد دولت افزایش پلکانی حقوق به نفع کسانی است که پایین‌ترین حقوق را دریافت می‌کنند. بودجه هنوز نهایی نشده و به نظر می‌رسد همچنان بتوان در روش سنتی که فاصله حداکثر و حداقل ایجاد کرده تغییر ایجاد کرد. حقوق برای سال آینده پیش بینی می‌شود. مجلس هم لازم است بودجه را غیر تورمی ببندد و هزینه‌های مازاد غیر ضرور به آن اضافه نکند. باید دید پس از اظهار نظر شورای نگهبان مجلس چه تصمیمات اصلاحی را اتخاذ می‌کند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبار طرح تجهیز هنرستان‌ها از عدد ۶۷ میلیارد به ۳۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش داده شد که رشد ۴۵۰ درصدی داشته است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبار طرح تجهیز هنرستان‌ها از عدد ۶۷ میلیارد به ۳۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ افزایش داده شد که رشد ۴۵۰ درصدی داشته است.
کارشناس حوزه جمعیت ضمن هشدار درباره انحراف از سیاست‌های افزایش جمعیت گفت: فرصت بازسازی هرم سنی جمعیت در حال از بین رفتن است.
مشگین شهر - عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: بودجه سال آینده با رویکرد حمایت از تولید و تقویت رشد منطقی اقتصاد کشور به تصویب نمایندگان مجلس رسید تا با ابلاغ به دولت زمینه اجرایی آن فراهم شود.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با رشد ۶۰ درصدی درآمدهای بودجه ای و ۵۵ درصدی هزینه ها، ناترازی بودجه کاهش یافت.
دقت کردیم که قانون بودجه منجر به توسعه تشکیلات نشود، با وجود اینکه در بند‌های مختلف پیشنهادهایی مبنی بر تشکیل صندوق آمده بود، اما آز آنجا که براساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، ما نه تنها نباید شرکت دولتی جدید ایجاد کنیم، بلکه باید شرکت‌های دولتی موجود را نیز واگذار کنیم، ولی متاسفانه در سال‌های اخیر رویه شده که حتی در قانون بودجه، صندوق ایجاد می‌شود.
دقت کردیم که قانون بودجه منجر به توسعه تشکیلات نشود، با وجود اینکه در بند‌های مختلف پیشنهاداتی مبنی بر تشکیل صندوق آمده بود، اما آز آنجا که براساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی ما نه تنها نباید شرکت دولتی جدید ایجاد کنیم، بلکه باید شرکت‌های دولتی موجود را نیز واگذار کنیم، اما متاسفانه در سال‌های اخیر رویه شده است که حتی در قانون بودجه، صندوق ایجاد می‌شود
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: از اصلاح ساختار اداری در بودجه ۱۴۰۲ خبری نیست، چگونه می‌خواهیم با این بودجه به رشد ۸ درصدی اقتصادی و ثبات اقتصادی دست یابیم.
رئیسی با اشاره به کلیات بودجه ۱۴۰۲ گفت: تمام تلاش دولت این بوده است که بودجه ۱۴۰۱ را با رشد اقتصادی دنبال کند.
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه رشد درآمد مالیاتی از نکات مثبت بودجه ۱۴۰۲ گفت: اما بودجه ۱۴۰۲باید منجر به کنترل تورم شود.
رییس‌جمهور با بیان این‌که «تلاش می‌کنیم لایحه بودجه با سیاست‌های ابلاغی رهبری با برنامه هفتم توسعه تطابق داشته باشد» سه رویکرد بودجه ۱۴۰۲ را رشد باثبات اقتصادی، عدالت‌خواهی و کارآمدسازی نظام حکمرانی برشمرد.
رییس‌جمهور با بیان این‌که «تلاش می‌کنیم که لایحه بودجه با سیاست‌های ابلاغی رهبری با برنامه هفتم توسعه تطابق داشته باشد» سه رویکرد بودجه ۱۴۰۲ را رشد باثبات اقتصادی، عدالت‌خواهی و کارآمدسازی نظام حکمرانی برشمرد.
بودجه عمرانی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نسبت به بودجه ۱۴۰۱ رشد ۲۶ درصدی پیدا کرده است و این برای تشویق حضور پیمانکاران در برنامه های عمرانی خواهد بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اگرچه در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ وعده‌های فراوانی برای دسترسی به رشد اقتصادی ۸ درصدی از سوی دولت داده شده بود، اما این اتفاق نیفتاد.
بورس در هفته ای که گذشت شاهد افزایش بیش از ۲۴ هزار واحدی شاخص کل بوده اما معاملات با نوساناتی همراه شد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت باید در تدوین بودجه توازن و تعادل در رشد را مورد توجه قرار دهد، بر توجه به ظرفیت‌های مردمی در پیشبرد برنامه‌های دولت تأکید کرد.
رئیس جمهور با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های مردمی در پیشبرد برنامه‌های دولت گفت: بودجه باید با نگاه به مشارکت‌های مردمی تدوین شود تا بتوان از همکاری مردم در تحقق اهداف بودجه بهره ببرد.
گرگان- با استمرار خشکسالی، کاهش پهنه های اراضی زراعی و رشد جمعیت، «کشت فراسرزمینی» به عنوان یک رویکرد حاکم برای تحقق خودکفایی و استقلال غذایی کشور مطرح بوده ولی عملیات اجرایی آن کُند است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ