سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با رشد ۶۰ درصدی درآمدهای بودجه ای و ۵۵ درصدی هزینه ها، ناترازی بودجه کاهش یافت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قالیباف در واکنش به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره ناترازی در تبصره ۱۴ بیان کرد: این حرفا که شما ناراحت شدید واقعیت‌هایی است که وجود دارد. البته ما قبول داریم که شما در وسط بودجه کار خود را شروع کردید، اما مسائل باید دنبال شود.
سیاست بودجه‌ای حول محور ناترازی بودجه همچنان تکرار می‌شود، سیاست‌های پولی با محوریت چاپ اسکناس و پوشش ناترازی بودجه است که پیامدی جز تورم ندارد. سیاست‌های ارزی شامل سرکوب نرخ ارز و یاشناورسازی آن و تلاش ناموفق در تک نرخی کردن ارز است. سیاست‌های یارانه‌ای کوپنی و اینک کالابرگ الکترونیکی را نیز شاهدیم که همگی، مثال‌هایی از روند‌های ناموفقی هستند که از سوی دولت‌ها اتخاذ شده اند
مشکل ناترازی گاز که به دلیل افزایش میزان مصرف آن ایجاد شده در سال‌های اخیر پررنگ بوده است. وزیر نفت در این باره گفته است: بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی به کاهش ناترازی گاز در زمستان کمک خواهد کرد. او همچنین می‌گوید: پارسال ۱۲ میلیارد دلار پروژه‌های نیمه‌تمام نفتی به بهره‌برداری رسید و امسال ۶۸ پروژه نیمه‌تمام نفتی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار بهره‌برداری خواهد شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت در تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه سعی کرده است از کلی‌گویی به سمت مسئله‌محوری حرکت کند.
معاون رئیس جمهور از اصلاح ناترازی های بودجه در برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: مردم با وجود سرمایه گذاری گسترده در بخش سلامت، از این بخش ناراضی هستند.
قالیباف گفت: تورم محصول رشد نقدینگی است و از ناترازی عملیاتی بودجه و ناترازی بانک‌ها نشئت می‌گیرد. این روشن است. نتیجه آن سلطه مالی بر سلطه پولی می‌شود. به معنای دیگر، انهدام همه تولید در کشور و ایجاد سوداگری‌ای که در پیش چشمان ماست. تا درباره این مسائل تصمیم نگیریم و آن‌ها را شفاف در برنامه هفتم تبدیل به قانون نکنیم و پای آن نایستیم، همین آش و کاسه‌ای که امروز هست در اقتصاد نابسامانمان ادامه خواهد داشت.
بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: اولویت دولت برای تورم اصلاح بودجه ۱۴۰۲ است. ناترازی بودجه باید رفع شود. به آثار تورمی تصمیم‌های اقتصادی دولت باید توجه داشته باشیم.
یک کارشناس اقتصادی گفت: تورم و افزایش نرخ ارز هر دو مولود ناترازی‌های کلان اقتصادی مانند ناترازی در بودجه، صندوق‌های بازنشستگی و نظام بانکی است.
کارشناسان راه حل مهار تورم را کنترل ناترازی بودجه ای و بانکی دانسته و بر اصلاح رویه موجود تاکید کردند.
به جرأت می‌توان گفت که ظرفیت‌های پیش‌بینی‌شده در قوانین بودجه سنواتی و نیز برنامه‌های توسعه پنج‌ساله هم برای عبور کم‌هزینه صنعت برق از این بحران ناترازی چند ساله کافی است.
در جریان برگزاری پیش سمینار و نشست جمع بندی علمی «نخستین همایش بهبود روند بودجه ریزی در ایران»، گام های واقعی اصلاح بودجه ریزی درایران به بحث و بررسی نقادانه گذاشته شد.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با رشد ۶۰ درصدی درآمدهای بودجه ای و ۵۵ درصدی هزینه ها، ناترازی بودجه کاهش یافت.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با رشد ۶۰ درصدی درآمدهای بودجه ای و ۵۵ درصدی هزینه ها، ناترازی بودجه کاهش یافت.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تورم عامل اصلی کاهش ارزش پول ملی است و ناترازی بودجه و ناترازی بانک‌ها عامل اصلی تورم در کشور است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حتماً باید به تراز عملیاتی بودجه دقت کنیم، ناترازی بانک‌ها را درست کنیم و وضعیت نقدینگی اصلاح شود.
شفافیت تسهیلات پرداختی بانک‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ این برآیند لایحه بودجه مدنظر دولت برای سال آینده است. اقدامی که بر خلاف رویکرد قانون بودجه سال جاری است و می‌تواند به تداوم ناترازی بانک‌ها منجر شود.
شفافیت تسهیلات پرداختی بانک‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ این برآیند لایحه بودجه مدنظر دولت برای سال آینده است. اقدامی که بر خلاف رویکرد قانون بودجه سال جاری است و می‌تواند به تداوم ناترازی بانک‌ها منجر شود.
شفافیت تسهیلات پرداختی بانک‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ این برآیند لایحه بودجه مدنظر دولت برای سال آینده است. اقدامی که بر خلاف رویکرد قانون بودجه سال جاری است و می‌تواند به تداوم ناترازی بانک‌ها منجر شود.
بررسی بودجه کشور دارای ابعاد و قلمرو‌های گسترده در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی است؛ فقط نباید به بررسی اعداد و چگونگی تحقق و یا عدم تحقق و یا تراز و یا ناترازی آن بسنده کرد. زیرا موازین حاکم بر مالیه عمومی کشور به همان اندازه‌ای که با ارقام و اعداد (بودجه) سروکار دارد، با حقوق عمومی و علوم سیاسی، اقتصاد توسعه، اقتصاد سیاسی، جامعه‌شناسی و... در جامعه نیز سروکار دارد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه تاکید شد تا پیشنهادات برای ارتقای افزایش منابع درآمدی و کاهش ناترازی بودجه مورد توجه باشد.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال۱۴۰۲ برای ناترازیهای مختلف تمهیداتی اندیشیده نشده و به جلوگیری از افزایش نقدینگی و تورم توجه نشده و جای این موارد در لایحه خالی است.
رییس دفتر انرژی سازمان برنامه و بودجه گفت: سهم مصرف گاز در بخش خانگی ۳۳ درصد است و همچنین ۳۴ درصد از گاز به نیروگاه‌ها می‌رود. این رویه در شرایط تحریمی و کاهش درآمد‌های ارزی، قابل دفاع نیست. از طرفی سطح هدررفت انرژی هم در کشور بالاست و با وجود اینکه دومین دارنده ذخایر گاز در دنیا هستیم، شانزدهمین صادرکننده گاز به شمار می‌آییم و تا سال ۱۴۲۰ باید بحران گازی را تحمل کنیم تا پنج فاز پارس جنوبی افتتاح شود و بتواند کسری گاز را جبران کند.
علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو با اشاره به ناترازی در صنعت نفت به دفاع از لایحه دو فوریتی دولت برای اصلاح تبصره ۵ قانون بودجه ۱۴۰۱ برای پرداخت بدهی وزارت نیرو به بانک‌ها و صاحبان نیروگاه‌ها و پیمانکاران پرداخت.
محمدباقر قالیباف گفت: موضوع ناترازی بودجه و اصلاح ساختار بودجه هم مبانی اقتصادی است که باید به آن توجه شود. باید این موضوع سیاست دولت و مجلس باشد و آن‌ها بر آن اصرار کنند. همچنین موضوع نرخ گذاری ارز هم مشخص شود که قرار است تک نرخی، شناور و یا دستوری باشد. این‌ها موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ