خلیج فارس ماهشهر موفق شد دومین پیروزی فصل خود را مقابل آرمان گهر به دست بیاورد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
«علیرضا عنایتی» دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه عهده‌دار سفارت ایران در ریاض خواهد شد. وی نخستین سفیری است که بعد از قطع روابط ۲ کشور در دی ماه ۱۳۹۴ و پس از سرگیری مجدد مناسبات دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی عهده‌دار این سفارتخانه می‌شود.
دریادار دوم زیراهی با تشریح توقیف کشتی حامل سوخت قاچاق در مرز دریایی خلیج فارس خاطرنشان کرد: 15 تیر ماه رزمندگان منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در حال بازرسی یک فروند شناور با نام تجاری (NADA 2) که به صورت سازمان یافته مبادرت به قاچاق نفت گاز جمهوری اسلامی در خلیج فارس‌ می‌کرد، بودند که آمریکایی‌ها برای ممانعت از این اقدام قانونی، یکسری تحرکات غیرحرفه‌ای و مخاطره‌آمیز انجام دادند.
سوء‌استفاده فرصت طلبان از بیکاری جوانان گلستانی و اجیر کردن آن‌ها برای زنده گیری پرندگان شکاری مانند بحری و بالابان و در نهایت قاچاق پرنده‌های حمایت شده به آن سوی خلیج فارس سبب شکل گیری چالش‌های زیست محیطی و البته بهداشتی متعددی شده است.
شاگردان سعید دقیقی در دیداری خانگی موفق به کسب پیروزی مقابل خلیج فارس ماهشهر شدند.
آبی‌های خوزستانی بعد از شکست عجیب هفته گذشته، اینبار مقابل دیگر قعرنشین جدول غافلگیر نشدند و با سه امتیاز کار را به پایان رساندند.
شاگردان داریوش هرمرزی برد ارزشمند در راه بقا در لیگ یک مقابل دریا بابل به دست آوردند.
خلاصه بازی استقلال تهران - گل گهر سیرجان در چارچوب رقابتهای هفته 22 لیگ برتر خلیج فارس ایران 1401/02
دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس دیدارهایی با سفیران قطر و بحرین در ریاض داشت و موضوعاتی را با آنها مورد رایزنی قرار داد.
طی ۲ روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود. از روز دوشنبه تا چهارشنبه (۳ تا ۵ بهمن) برای جنوب استان‌های فارس، بوشهر، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، جزایر واقع در خلیج فارس و پنجشنبه (۶ بهمن) علاوه بر این مناطق، در برخی نقاط هرمزگان و کرمان بارندگی، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
تیم ملی عراق با شکست ۳-۲ عمان در دیدار پایانی جام خلیج فارس برای چهارمین بار قهرمان این رقابت‌ها شد. در این مسابقه که در ورزشگاه بین المللی بصره برگزار شد عراق در دقیقه ۲۴ توسط ابراهیم بایش گل رساند. صلاح یحیایی در دقیقه ۹۶ از روی یک ضربه پنالتی گل تساوی عمان را به ثمر رساند تا اینکه امجد عطوان در دقیقه ۱۱۶ گل دوم عراق را به ثمر رساند. در ادامه عمر محمد در دقیقه ۱۲۰ بازی را به تساوی کشاند و سرانجام مناف یونس در دقیقه ۱۲۲ گل سوم و پیروزی‌بخش عراق را به ثمر رساند. این اولین قهرمانی عراق در این رقابت‌ها با هدایت یک مربی خارجی است.
تیم ملی فوتبال عراق با شکست تیم ملی قطر به فینال جام خلیج فارس راه یافت. تیم‌های ملی فوتبال عراق و قطر در مرحله نیمه نهایی بیست و پنجمین دوره مسابقات فوتبال جام خلیج فارس عصر امروز در در ورزشگاه بین المللی بصره به مصاف هم رفتند که عراقی‌ها با شکست ۲ بر یک قطر به فینال راه یافتند. ابراهیم بایش و ایمن حسین برای عراق و عمر سراج برای قطر گلزنی کردند. این دیدار در ورزشگاه بین المللی بصره برگزار شد که به طور کامل پر شده بود و شاهد حضور چشمگیر ۶۵ هزار تماشاگر بود. بحرین و عمان دیگر رقابت نیمه نهایی جام خلیج فارس را برگزار خواهند کرد.
مقامات کشور عراق به جعل نام «خلیج فارس» پرداختند و روز گذشته نیز نخست‌وزیر عراق، در سفرش به آلمان بار دیگر نام جعلی خلیج فارس را استفاده کرد
دیدار دو تیم فوتبال عراق و عربستان در بیست‌و‌پنجمین دوره مسابقات جام کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس با نتیجه ۲-۰ به نفع عراق به پایان رسید. در ابتدای این دیدار گزارشگر معروف اماراتی در مدح عراق و عراقی‌ها جملات جالبی را بیان کرد. شهر بصره عراق این روز‌ها میزبان مسابقات جام کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس است. انتخاب نام جعلی "خلیج عربی" برای این مسابقات با واکنش مقامات مسئول ایران روبه‌رو شده است. مسابقات جام کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس هر چهار سال یک بار با حضور تیم‌های عراق، عمان، عربستان سعودی، یمن، بحرین، کویت، قطر و امارات برگزار می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آن چیزی‌هایی که در رزمایش‌ها نشان می‌دهیم چیز‌هایی نیست که در زمان جنگ به میدان می‌آوریم. / ما امروز موشک‌هایی داریم که آمریکایی‌ها فکرش را هم نمی‌کنند./ هیچ کشوری نتوانسته روی قایق‌های ۶ و ۸ متری موشک نصب کند؛ اما ما توانستیم./ ۲ بار آمریکایی‌ها و ۲ با انگلیسی‌ها در خلیج فارس مقابل اسلام به زانو در آمدند. /بیش از ۵۰ نفر از آمریکایی‌ها در دریا کشته گرفته‌ایم، اما نمی‌گویند، تا امروز ۹ تا سیلی در دریا به آن‌ها ها زدیم.
منابع وابسته به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از سفر فرستاده امریکا در امور یمن به دو کشور عضو این شورا خبر دادند.
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چند ماه پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرده است.
کشورهای خودکامه خلیج فارس نقش کلیدی در نظم نوین جهانی و برای آینده اقتصاد آلمان ایفا می‌کنند. اجتناب کامل از وابستگی به آن کشورها کار دشواری خواهد بود.
پس از اظهارات وزیر کشور آلمان علیه قطر، شورای همکاری خلیج فارس از دوحه به شدت حمایت کرد.
روز سه‌شنبه ۸ شهریورماه یک فروند قایق بدون سرنشین آمریکایی که ارتباطات ناوبری آن قطع شده بود از سوی شناور پشتیبانی نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس کنترل و یدک شد.
بندرعباس - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریور ماه امسال، ۲ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۳۰۸ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد.
در جریان سفر محمد بن زاید، رئیس امارات به عمان، ۱۶ توافقنامه و یادداشت تفاهم بین امارات و عمان امضا شد.
آخرین دیدار هفته چهارم رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور با نتیجه تساوی به پایان رسید.
اهواز - فرمانده پایگاه دریابانی ماهشهر از توقیف دو فروند شناور صیادی و کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های شمالی خلیج فارس خبر داد.
هواشناسی هرمزگان نیز از کاهش دید افقی در آب‌های خلیج فارس به کمتر از یکهزار و ۲۰۰ متر خبر داده و میزان دید افقی را در بندرعباس را ۲ هزار و ۵۰۰ متر اعلام کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ