تولد نوزاد تغییراتی جدی بر زندگی همه اعضای خانواده به ویژه مادر می‌گذارد. برخی از مادران هیچ‌گاه نمی‌خواهند به گذشته و دوران پس از زایمانشان فکر کنند و تجربه‌ای تلخ همیشه در ذهن آن‌ها ثبت شده است. ممکن است احساس ناراحتی، غمگینی، اضطراب، سرخوردگی یا افسردگی داشته باشند و حتی در مواقع شدیدتر دچار سایکوز یا روان‌پریشی شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
افرادی که دارای ویژگی‌های به اصطلاح "سه گانه تاریک" هستند. تلاش می‌کنند تا شما را فریب دهند تا منافع مادی به دست بیاورند. این افراد که دارای ویژگی‌های شخصیتی روان‌پریشی، ماکیاولیسم و خودشیفتگی هستند.
دانشمندان در حال راه‌اندازی مطالعه جهانی جدیدی‌اند تا دریابند آیا کانابیدیول، سی‌بی‌دی (CBD)، می‌تواند افراد مبتلا به روان‌پریشی یا علائم روان‌پریشی را درمان کند یا نه.
روزنامه اطلاعات نوشت: در حال حاضر بسیاری از دارو‌های ضد روانپریشی، ضد افسردگی، متعادل کننده خلق، دارو‌های محرک روانی و دارو‌های ضداضطراب نایاب یا کمیاب است و بیمار افسرده‌ای که با داروی مقتضی، زندگی بهنجار داشته است، با قطع اجباری دارو و برگشت افسردگی ممکن است اقدام به خودکشی کند.
رئیس جمهور سابق آمریکا با ابراز خوشحالی از تغییر مالکیت شرکت توییتر، گفت که «توییتر حالا با دستانی عاقل اداره می‌شود»؛ وی همچنین مالکان قبلی این شبکه اجتماعی را روان‌پریش و مجنون خواند.
«مهدی هرمزپور»، مدیر گروه روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی در خصوص اختلالات سایکوتیک و علایم آن می‌گوید: اختلالات سایکوتیک یا همان روان‌پریشی در واقع آن دسته از اختلالاتی هستند که فرد ارتباطش را با واقعیت از دست می‌دهد. در این اختلال فرد دچار هذیان‌گویی می‌شود. هذیان یعنی یک باور نادرست یا باوری غلط که فرد اعتقاد قاطعی به آن دارد و به راحتی توسط فرد دچار هذیان مورد تردید قرار نمی‌گیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ