زلنسکی اعتراف کرد که وضعیت جنگ در دونتسک برای سربازان اوکراین بسیار دشوار شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جنگ اوکراین علاوه بر درگیری‌های گسترده نظامی به صحنه تقابل اقتصادی روسیه و کشورهای غربی تبدیل شد.
جنگ اوکراین علاوه بر درگیری‌های گسترده نظامی به صحنه تقابل اقتصادی روسیه و کشورهای غربی تبدیل شد.
داوران تهرانی سه هفته اول را بدون ابلاغ پشت‌سر گذاشتند و گویا قرار شده برای هفته چهارم از قضاوت کناره‌گیری کنند!
ایگور استرلکوف، تحلیلگر جنگ، وزیر دفاع سابق جمهوری خلق دونتسک، ادعا کرد که یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر، با افراد ناشناس در حلقه پوتین در تلاش برای برکناری دیکتاتور عمل می‌کند.
پس از آنکه روسیه که از آغاز جنگ در اوکراین تاکنون، تانک‌های زیادی را از دست داد و به ویژه بعد از نبرد شرق دونتسک که نزدیک ۱۳۰ تانک این کشور منهدم شد، این کشور الگوی تغییر تاکتیک را در استفاده از تانک‌ها نیز به کار برد.
در حالی که جنگ روسیه علیه اوکراین ادامه دارد، شهر آودیئیفکا در استان دونتسک اوکراین زخم‌های سنگین جنگ را به دوش می‌کشد. غیرنظامیانی که با وجود جنگ همچنان در شهر می‌مانند، با کمک داوطلبان سعی در ادامه زندگی خود در میان خرابه‌ها دارند.
مسئول دفتر حقوق بشر جمهوری خلق دونتسک در گزارشی از کشته شدن حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در این منطقه در نتیجه تجاوز اوکراین در بیش از ۷ سال اخیر خبر داد.
روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.
مقامات جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک همکاری و کنترل مسائل مرتبط با جنگ اوکراین می‌گویند که از آغاز تشدید تنش‌ها در دونباس، حدود ۴هزار و ۵۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.
داریو سرنا، مدیر ورزشی شاختار دونتسک، می‌گوید این باشگاه آماده است تا هروقت جنگ تمام شد میخایلو مودریک را پس بگیرد.
روسیه ماه‌هاست که باهموت، شهری در منطقه دونتسک در شرق اوکراین و پله‌ای برای پیشروی در شهر‌های بزرگ‌تر را محاصره کرده و آماج حملات خود قرار داده است. بیشتر جمعیت باهموت پیش از جنگ که حدود ۷۰۰۰۰ نفر بود، این شهر ترک کردند و سربازان ارتش اوکراین درحال دفاع در برابر تجاوزات روس‌ها هستند.
وزارت دفاع روسیه از انهدام دو راکت انداز ساخت آمریکا در دونتسک و کشته شدن بیش از ۲۴۰ نظامی اوکراینی در محورهای مختلف جنگ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
وزارت دفاع روسیه از انهدام دو جنگنده بمب افکن ساخت آمریکا در دونتسک و کشته شدن بیش از ۲۴۰ نظامی اوکراینی در محورهای مختلف جنگ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
وزارت دفاع روسیه از انهدام دو جنگنده بمب افکن ساخت آمریکا در دونتسک و کشته شدن بیش از 240 نظامی اوکراینی در محورهای مختلف جنگ در 24 ساعت گذشته خبر داد.
داوطلبان خارجی در حین تخلیه مردم اوکراین مورد حمله خمپاره‌ای قرار گرفتند. این حمله در منطقه جنگ زده باهموت در دونتسک اوکراین رخ داد.
رسانه‌های روسی اعلام کردند در ادامه پیشروی نیروهای ارتش این کشور در جبهه شرقی جنگ اوکراین، یک شهر دیگر نیز در منطقه دونتسک آزاد شده است.
رسانه‌های روسی اعلام کردند در ادامه پیشروی نیروهای ارتش این کشور در جبهه شرقی جنگ اوکراین، یک شهر دیگر نیز در منطقه دونتسک آزاد شده است.
وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه از تحولات جنگ در اوکراین اعلام کرد در حملات ارتش روسیه به مواضع ارتش اوکراین در مناطق مختلف دونتسک و لوهانسک دست‌کم ۲۰۰ نظامی اوکراینی کشته شده‌اند.
در حالی که فعالیت نظامی ارتش اوکراین در منطقه دونتسک در شرق اوکراین ادامه دارد، نیرو‌های روسی حملات خود را به ویژه در ۲ ماه گذشته برای تصرف شهر‌های باهموت و سولدار در منطقه دونتسک افزایش داده اند. در حالی که درگیری‌های داغ در حومه شهر باهموت جریان دارد، فعالیت سربازان ارتش اوکراین در پشت جبهه مشاهده می‌شود.
ولادیمیر پوتین در نشستی با مادران نظامیان روس حاضر در جنگ اوکراین، با اشاره به توافق روسیه با قدرت‌های اروپایی برای پایان دادن به جنگ در دونباس در سال ۲۰۱۴، خاطرنشان کرد: ما در ابتدا این تصور را داشتیم که لوهانسک و دونتسک می‌توانند در چارچوب توافق مینسک به اوکراین برگردند.
رئیس جمهور اوکراین با ادعای درگیری نیروهای حامی مسکو در شهر خرسون پس از خروج ارتش این کشور از این شهر، جنگ در دونتسک را «جهنمی» توصیف کرد.
جنگ روسیه علیه اوکراین همچنان ادامه دارد. شهر لیمان که در ۳۰ سپتامبر در منطقه دونتسک در شرق اوکراین از نیرو‌های روسی بازپس گرفته شد، زخم‌های ویرانی جنگ را به دوش می‌کشد.
پسکوف اظهار داشت: عملیات نظامی در اوکراین «دستکم» تا «آزادی جمهوری خلق دونتسک» ادامه خواهد داشت.
وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مردم جمهوری های لوهانسک و دونتسک از پیش از آغاز جنگ خواهان به دست گرفتن سرنوشت خویش بودند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ