در حالی که جنگ روسیه علیه اوکراین ادامه دارد، شهر آودیئیفکا در استان دونتسک اوکراین زخم‌های سنگین جنگ را به دوش می‌کشد. غیرنظامیانی که با وجود جنگ همچنان در شهر می‌مانند، با کمک داوطلبان سعی در ادامه زندگی خود در میان خرابه‌ها دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
استان مازندران بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از این تعداد کمتر از ۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که بخشی از این تعداد در غرب مازندران وجود دارد.
منابع خبری به تازگی تصاویری از حجم گسترده ویرانی‌ها در خارطوم به دلیل ادامه جنگ و درگیری سنگین نظامی میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع خبر دادند.
سرو ابرکوه با قدمت دست‌کم ۴۰۰۰ سال در استان یزد ایران است. درخت سرو یکی از آثار ملی این کشور است و به احتمال زیاد در نوع خود قدیمی‌ترین نمونه‌ی زنده در سراسر آسیا است.
اسلام‌آباد غرب یکی از شهر‌های استان کرمانشاه است. این شهر آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد که گردشگران را به‌خود جذب می‌کند.
«کتیبه ناشناخته کوشان» نظامی نوشتاری است که در حدود ۲۰۰ قبل‌ازمیلاد تا ۷۰۰ بعدازمیلاد در بخش‌هایی از آسیای مرکزی مورد استفاده بود. این خط هم با عشایر اولیه در استپ‌های اوراسیا، مانند یوئه‌چی‌ها، و هم با سلسله کوشان‌ها مرتبط دانسته شده است. کوشان‌ها امپراتوری‌ای را بنا نهادند که یکی از کار‌های مهم آن توسعه بوداییسم در شرق آسیا بود. آن‌ها همچنین آثار معماری و هنری مهمی خلق کردند.
لامبورگینی سوژه‌ای برای هوش مصنوعی شده تا آن را در مصر به نمایش بگذارد.
در این گشت‌وگذار با ما همراه شوید تا در یک روز بهاری به شمال شهر سفر کنیم و قدم‌زنان مسیرباغ‌های دل‌انگیزی که روزگاری کوچه‌باغ‌های روستای سعدآباد شمیران بوده‌اند را طی‌کنیم و با تکه‌ای از طبیعت تهران و خانه‌باغ‌ها و کاخ‌های قاجار و پهلوی و از همه مهم‌تر آثار هنرمندان و جهانگردان ایرانی آشنا شویم.
کیهان نوشت: آمار دقیقی برای تعداد سربازان همجنس‌باز در نیرو‌های مسلح اوکراین وجود ندارد، اما ارتش دگرباش جنسی، یک حساب کاربری در اینستاگرام که تصاویر سربازان همجنس‌گرا و لزبین را منتشر می‌کند، این رقم را حدود ۵۰ هزار نفر تخمین می‌زند.
این سایت یکی از بزرگ‌ترین سایت‌هایی است که تا کنون از اوایل سلسله‌ی شانگ در چین کشف شده است.
اولین و قدیمی‌ترین ساختمان‌های هرمی در دنیا، زیگورات‌ها بودند که ابتدا در ایران و بعد توسط مردمانی که در بین‌النهرین زندگی می‌کردند، ساخته شدند که در طول تاریخ این بنا‌ها یا کاملا ویران شده و از بین رفته‌اند و یا ویرانه‌هایی از آن بر جا مانده است که البته هنوز ارزش تاریخی دارند.
دراین منطقه آثار هزاره پنجم قبل از میلا د (عصرسفال نخودی و مقارن با تمدن سیلک ۲ کاشان) توسط باستان‌شناسان شناسایی شده این منطقه از کشور، علاوه بر جاذبه‌های تاریخی ارزشمند، دارای مناطق زیبای گردشگری طبیعی متعددی است که سالانه حضور جمع زیادی از گردشگران و توریست‌ها را در خاک این شهر، شاهد هستیم.
میان اشیای سالمی که کارشناسان کشف کردند، سرامیک، کاسه برنزی، تیر، نیزه و تعدادی شمشیر به چشم می‌خورد.
باستان شناسان گمان می‌کنند که آثار تاریخی بیشتری در زیر زمین‌های کشاورزی این منطقه کشف خواهند کرد.
در این مقاله قرار است به آثار افرادی نگاهی بیندازیم که با کمترین امکانات و تنها با خلاقیتشان دنیا را زیباتر می‌کنند.
طی کاوش‌های انجام‌شده در تپه بالای چشمه‌علی که در سال‌های ۱۳۱۳ تا ۱۳۱۵ توسط «اریک اشمیت» انجام شد، آثار بسیاری از محوطه اطراف تپه کشف شد که نشانه‌هایی از دوران قبل از اسلام و اشکانیان در آن دیده می‌شود.
مشخص نیست که چنین آثار تاریخی بزرگ و ارزشمندی چگونه به راحتی از کشور خارج شده و بار دیگر زنگ خطری برای میراث فرهنگی و یادگار‌ها و آثار باستانی کشور به صدا در آمده است.
فیلم‌های پهپادی منتشر شده خسارات گسترده‌ای را در شهر وولدار واقع در استان دونتسک اوکراین به همراه ساختمان‌های زیادی که در اثر گلوله باران روسیه آسیب دیده‌اند، نشان می‌دهد.
باستان‌شناسان یک آینۀ برنزی بسیار خاص به شکل سپر و یک شمشیر آهنی بسیار بزرگ را که بیش از ۲ متر طول دارد در گورپشته‌ای باستانی در شهر نارای ژاپن از زیر خاک بیرون آوردند؛ این آثار در نوع خود بی‌سابقه به حساب می‌آیند.
یک روز پس از حمله راکتی روسیه به یک مجتمع مسکونی در شهر دنیپرو در اوکراین، مقامات این منطقه روز یکشنبه گفتند که حداقل ۲۹ جسد را از زیر آوار بیرون آورده‌اند.
در اینجا تصاویری از پنج خانۀ ساخته شده در سال ۲۰۲۲ را می‌بینید که به خاطر ویژگی‌های معمارانۀ خاص و متفاوتشان در فهرست بهترین آثار معماری سال قرار گرفته‌اند.
با نفوذ سیل به بافت تاریخی شهر میراث جهانی یزد، حدود ۲۴۰ خانه تاریخی در عرصه و حریم، تخریب شده است. مسئولان میراث فرهنگی گفته‌اند آثار شاخص یزد، همچون مسجد جامع، از آسیب سیل در امان مانده‌اند، اما اکنون پس از پایش و ارزیابی کارشناسان و متخصصان مرمت و معماری، وضعیت آثار تاریخی شاخص یزد مشخص‌تر شده است.
با گذشت چند روز از سیل هشتم مرداد ماه در ارتفاعات چالوس و فرو کش کردن سیلاب آثار تخریب این سیل ویرانگر که در نوع خود کم نظیر بوده است بیشتر خود را نشان می‌دهد؛ بناهایی که در حاشیه رودخانه ساخته شدند و درختانی که براثر سیل ریشه کن شده و تاسیساتی که ازبین رفت از جمله آثار این سیل تابستانی بوده است . به گفته مسوولان سیل اخیر چهار برابر بیشتر از بزرگترین سیل ثبت شده چندسال اخیر بوده است.
باستان شناسان در نمکزار‌های صحرای یوتا آثار ردپای مرموزی را یافتند که فقط به هنگام بارندگی قابل مشاهده هستند.
ساخته ژان پیر مِلویل با بازی آلن دلون، یکی از آثار مهم در ژانر جنایی است که با تکیه بر اصول کلاسیک این ژانر و در عین حال، بهره گیری از پرداخت‌هایی که به نوعی امضای این کارگردان محسوب می‌شود، این فضا را به باورپذیرترین شکل ممکن پیش روی تماشاگر به تصویر می‌کشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ