دانشمندان اعلام کردند افرادی که به منیزیم علاقه دارند بهتر است بیشتر آجیل بخورند تا مکمل. تووار گفت که بدن مواد مغذی موجود در غذا را بهتر از موادی که تولید و در مکمل‌ها قرار داده می‌شود، پردازش می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کوکو سیب زمینی و اسفناج غذایی اسان و راحت و به صرفه است که اگر یکبار آن را امتحان کنید از خوردنش سیر نمی شوید.
این سبزی برگ‌دار به عنوان یکی از مغذی‌ترین سبزیجات در صدر جدول قرار دارد؛ به این دلیل که هر ۳۰ گرم اسفناج خام، نیاز روزانه بدن به ویتامین A و K را تا حد قابل توجهی فراهم می‌کند. اسفناج هم‌چنین دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را کم می‌کنند. سبزی‌های برگ‌دار مانند اسفناج حاوی بتاکاروتن و لوتئین (دو آنتی‌اکسیدان با خاصیت کاهش خطر ابتلا به سرطان) هستند. هم‌چنین اسفناج ضمن کاهش فشار خون، برای سلامت قلب هم مفید است.
کوکو اسفناج یکی از مغذی‌ترین کتلت‌هایی است که در فصل اسفناج می‌توان تهیه کرد و روش بسیار خوبی برای گنجاندن این گیاه بسیار پر فایده در وعده غذایی می‌باشد.
گزینه‌های احتمالی برای شناخته شدن به عنوان سالم‌ترین سبزیجات اسفناج و چغندر به همراه برگ آن بودند که همگی امتیاز ۸۰ را کسب کردند. با این وجود، تنها سبزی‌ای که ۱۰۰ یعنی امتیاز کامل را کسب کرده "شاهی آبی" بود.
املت اسفناج یک غذای فوق العاده مغذی و خوشمزه است که برای صبحانه مفید می‌باشد.
کوکو اسفناج نیز همچون سایر کوکو‌ها پخت سریع و آسانی دارد. اسفناج موجود در این غذا دارای آهن زیادی است بنابراین با مصرف منظم آن، هرگز دچار کم‌خونی نمی‌شوید.
سبزیجات سبز مانند کلم‌بروکلی، اسفناج و... منبع غنی از فیبر‌ها و ریزمغذی‌های ضروری برای بدن هستند. این سبزیجات کالری بالایی ندارند و از همین‌رو برای شام مناسب هستند.
گنجاندن برخی مواد غذایی در برنامه تغذیه برای رفع خشکی پوست موثر است که از آن جمله می‌توان به سیب‌زمینی شیرین، مغز‌ها و دانه‌ها دارای آنتی اکسیدان، ویتامین E و اسید‌های چرب ضروری، اسفناج و آووکادو اشاره کرد.
رژیم غذایی مناسب برای میگرن، یک رژیم سرشار از منیزیم است که به بهبود درد کمک می‌کند. مواد غذایی مانند اسفناج، کلم پیچ، شلغم، بادام حاوی مقادیر بالایی از منیزیم هستند.
پیراشکی قارچ و اسفناج یکی از انواع فینگر فود‌های خوشمزه و بین المللی است.
رژیم غذایی مناسب برای میگرن، یک رژیم سرشار از منیزیم است که به بهبود درد کمک می‌کند. مواد غذایی مانند اسفناج، کلم پیچ، شلغم، بادام حاوی مقادیر بالایی از منیزیم هستند.
املت قارچ و اسفناج بسیار لذیذ است و بخاطر استفاده از اسفناج این غذا دارای آهن بسیاری است و برای کسیانی که کم خونی دارند بسیار مفید است.
سوپ اسفناج یکی از سوپ‌های بسیار خوشمزه و مقوی است که از ترکیب اسفناج با جو پرک، پیاز، خامه صبحانه و... تهیه می‌شود.
اسفناج پهلو یکی از انواع غذا‌های خوشمزه و محلی مازندران است که طرفدار‌های زیادی دارد.
مافین اسفناج و پنیر یک غذای مدرن و مجلسی است که از ترکیب آرد با اسفناج، تخم مرغ، پنیر، شیر و ... تهیه می‌شود و طعم متفاوتی دارد.
کیک اسفناج از جمله کیک‌های خشک عصرانه است که از ترکیب پوره اسفناج با آرد، تخم مرغ، شکر، روغن و... تهیه می‌شود و بسیار خوشرنگ و خوشمزه است.
گرچه خوردن اسفناج چه به صورت خام و چه پخته، ویتامین‌ها و موامعدنی بسیاری را به بدنتان می‌رساند، اما کارشناسان توصیه می‌کنند آن را به شکل پخته مصرف کنید تا بیش از پیش از خواص آن بهره‌مند شوید. باتوجه به این توصیه، می‌خواهیم برویم سراغ چند غذا بر پایه اسفناج که هم بتواند سلامت شما را تضمین کند و هم بتواند به سفره هایتان تنوع بیشتری ببخشد. راستی یادتان باشد که برای پخت غذا‌هایی که اسفناج دارند، حتما اسفناج تازه تهیه کنید تا خواص آن به خوبی حفظ شود.
بورانی از پیش غذا‌های گیاهی پرطرفدار بین ما ایرانی‌هاست که تهیه آن ریشه‌ای تاریخی دارد و به گذشته‌های دور برمی‌گردد و انواع مختلفی دارد؛ مانند بورانی اسفناج، بادمجان، کدو و لبو.
خوراک عدس و اسفناج یکی از انواع خوشمزه خوراک‌هاست که به دلیل داشتن اسفناج و دال عدس در ترکیباتش بسیار مقوی و سرشار از مواد مغذی است.
انواع سبزی‌های با رنگ سبز تیره (کلروفیل دار)، لبنیات کم چرب، انجیر، لیمو، گریپ فروت، ذرت زرد، بادام، گردو، پسته، مغزها، آجیل، سبزیجات برگی شکل مثل کلم، اسفناج، جعفری، کاهو، برگ چغندر، غلات سبوس دار و حبوبات مثل لوبیا و سویا غنی از منیزیم هستند.
خورش آلو اسفناج یکی از انواع خورش‌های خوشمزه و محبوب ایرانی است که اسفناج ترکیب اصلی آن است و به همین دلیل سرشار از آهن و مواد مغذی است.
نیترات، به عنوان پیش‌ساز نیتریک اکسید در بدن، ترکیبی است که در چغندر و سبزی‌های برگ تیره مانند اسفناج یافت می‌شود. این ترکیب علاوه بر تاثیر در پیشگیری از دیابت بر روی پیشگیری از پرفشاری خون و محافظت از سیستم قلبی عروقی نیز تاثیر دارد.
سالاد اسفناج و هویج یکی از انواع سالادهای سرد است که برای تهیه آن از ترکیب اسفناج و هویج استفاده می‌شود. این سالاد خوشمزه سرشار از مواد مغذی است.
بورانی یکی از چاشنی‌های خوشمزه و محبوب ایرانی است که در کنار غذا سرو می‌شود و از ترکیب ماست با سبزیجاتی مانند اسفناج، بادمجان، پیاز، کدو و... تهیه می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ