خوردن بادام کامل و آسیاب‌شده می‌تواند رژیم غذایی افراد را بهبود ببخشد و مصرف بیشتری از اسید‌های چرب غیراشباع، فیبر، پتاسیم و سایر مواد مغذی مهم را برای آن‌ها فراهم کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دارچین از پوست درخت دارچین تهیه می‌شود و از دیرباز هم به عنوان ادویه و هم به عنوان دارویی سنتی استفاده شده است.
پژوهشگران ایالات متحده و مکزیک دریافته‌اند که مصرف پکان، می‌تواند به شکلی موفقیت‌آمیز، اثرات منفی رژیم غذایی پرچرب را کاهش دهد.
میوه انجیر تعرق آور، ادرارآور، تب بر، ضد یبوست و تقویت کننده بوده است و برای افرادی که قصد دارند وزن خود را افزایش دهند و نیز بیمارانی که دوران نقاهت را می‌گذارانند بسیار مفید است. انجیر تقویت کننده دستگاه گوارش بوده و سوء هاضمه را درمان می‌کند.
چندین دهه است که گفته می‌شود محصولات کرنبری به پیشگیری از عفونت‌های دستگاه ادراری کمک می‌کند. نتایج یک مطالعه جدید این توصیه دیرینه را تأیید می‌کند.
پیاز دارای مواد مغذی متراکم است، به این معنی که کالری کمی دارد، اما سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. یک پیاز متوسط فقط ۴۴ کالری دارد، اما دوز قابل توجهی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر را ارائه می‌دهد. این سبزی به ویژه سرشار از ویتامین C است، یک ماده مغذی که در تنظیم سلامت ایمنی، تولید کلاژن، ترمیم بافت و جذب آهن نقش دارد.
هل، ادویه نواحی گرمسیری است که عطر و طعم دلچسبی به غذاها می‌دهد. اما علاوه بر اینکه چاشنی عالی است، خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد که اهمیت گنجاندن آن در رژیم غذایی را می‌رساند. پس از این به بعد، حداقل در چای تان هل بریزید.
سماق یکی از بی‌نظیرترین ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است که خواص ضدالتهابی، ضدسرطانی و ضدپیری دارد و به همین دلیل به روند بهبود و حتی پیشگیری از سرطان سینه و التهاب مثانه و مفاصل کمک می‌کند.
خاکشیر و تخم‌شربتی علاوه بر این‌که ضد عطش هستند، خواص ضد انگلی دارند و منبع خوبی برای فیبر، امگا ۳ و آنتی اکسیدان محسوب می‌شوند.
چای میخک سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است. آن‌ها این کار را از طریق مبارزه با رادیکال‌های آزاد در سلول‌های بدن و در نتیجه کاهش و جلوگیری از آسیب‌های ناشی از اکسیداسیون انجام می‌دهند.
بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی تهران، البته در برخی افراد، مصرف زیاد جوی دوسر می‌تواند به گاز، نفخ شکم و درد منجر شود.
مصرف گوشت بلدرچین برای افرادی که دچار کم خونی هستند، مفید است. زیرا ترکیب آهن آن برای ساخت هموگلوبین و انتقال اکسیژن خون مفید است.
دانشمندان معتقدند که مصرف گوجه‌فرنگی و درنتیجه دریافت آنتی‌اکسیدان لیکوپن، علاوه بر پیشگیری از ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی، دارای خواص دیگری نیز برای انسان است.
کدو سبز یکی از کم‌خوراکی‌ترین مواد غذایی در جهان است که باید به آن توجه بیشتری شود و استفاده بیشتری از آن کرد. کدو سبز، سرشار از کاروتنوئیدها، لوتئین و ایزومر زیگزانتین آن است. (در ۱۰۰ گرم - ۴/۳۵ درصد از ارزش روزانه زیگزانتین بدن را تأمین می‌کند.) این مواد قادر به جمع شدن در بافت‌های چشم هستند و از بینایی محافظت می‌کنند.
شوید در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. توانایی بدن برای مبارزه با میکروب‌ها با ایمنی قوی افزایش می‌یابد. شوید خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی قوی‌ای در پیشگیری از عفونت‌های مختلف نشان می‌دهد.
چای به ویژه چای سیاه و چای سبز خواص شگفت‌آوری برای سلامتی دارند و غیر از نوشیدن کاربردهای دیگری هم دارند که در این مطلب با آن‌ها آشنا می‌شوید.
مواد معدنی موجود در دانه نخود هنگام جوانه زدن به میزان حداقل پنج‌برابر افزایش می‌یابد. جوانه نخود سرشار از پروتئین است. از فواید درمانی این جوانه انرژی‌بخش می‌توان به ضدعفونی‌کنندگی، محرک ادرار، مفید برای معده و کرم‌زدا بودن آن اشاره کرد. از طرف دیگر نخود هنگام جوانه زدن نرم‌تر و قابل هضم‌تراست. جوانه نخود را می‌توان به صورت خام یا بخارپز استفاده کرد. برای بخارپز کردن نباید مدت پخت بیش از ۱۵ دقیقه باشد.
چای ماسالا از ارزش غذایی زیادی برخوردار است. کالری آن پایین است و در عین حال بدون شکر و چربی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.
مطالعات جدید نشان داده اند که عصاره زیزیفورا دارای فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی در شرایط آزمایشگاهی است. به گفته برخی از محققان، تیمول، پولگون و پیپریتن موجود در کاکوتی مسئول فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی آن هستند.
خاصیت سماق در ممانعت از ترکیب گلوکز با مولکول های پروتئین های حیاتی بدن تا میزان ۸/۸ درصد باعث شده تا این گیاه برای بیماران مبتلا به دیابت ، مفید تشخیص داده شود.
آفتابگردان دارای خواص ملین و ضد یبوست، ضد عفونی کننده و موثر برای درمان زخم های سطحی، تقویت کننده معده است.
نوشیدن آب هویج و زنجبیل برای سلامت پوست مفید است. ویتامین C موجود در این آبمیوه به افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند که این فرآیند برای بهبود جراحات و حفظ استحکام پوست مورد نیاز است. این نوشیدنی همچنین منبعی از ویتامین A محسوب می‌شود، این آنتی اکسیدان محافظی طبیعی در برابر اشعه مضر خورشید است.
جو دوسر منبع غنی از بتا گلوکان، فیبری است که طیف وسیعی از فواید با خود به همراه دارد. با این حال، ممکن است دریافت مقدار توصیه شده فیبر جو دوسر فقط از بلغور جو دوسر دشوار باشد. در عوض، محققان سبوس جو دوسر را توصیه می‌کنند، زیرا مقدار بتا گلوکان آن دو برابر است.
جو دوسر منبع غنی از بتا گلوکان، فیبری است که طیف وسیعی از فواید با خود به همراه دارد. با این حال، ممکن است دریافت مقدار توصیه شده فیبر جو دوسر فقط از بلغور جو دوسر دشوار باشد. در عوض، محققان سبوس جو دوسر را توصیه می‌کنند، زیرا مقدار بتا گلوکان آن دو برابر است.
انگور سرشار از آنتی اکسیدانی به نام پلی فنول است که روند گسترش سرطان را کندتر می‌کند یا آن را متوقف می‌کند. به خصوص آب انگور بنفش می‌تواند به هنگام مصرف منظم از بسیاری از سرطان‌ها مانند ریه، دهان، حلق، تخمدان، گردن رحم، پروستات، روده بزرگ و لوزالمعده جلوگیری کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ