بادام یکی از محبوب‌ترین آجیل‌های درختی در جهان است و بسیار مغذی و سرشار از چربی‌های سالم، آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد. به گفته پژوهشگران کینگز کالج لندن مصرف بادام به عنوان میان وعده چه به صورت کامل و یا آسیاب شده برای بهبود سلامتی در مورد ترکیب میکروب‌های روده مفید است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مقدار بالای کلسیم، آهن و پتاسیم در انجیر خشک همراه با میزان بالای فیبر و چربی کم باعث می‌شود که موادی سالم به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
رنگ نقش مهمی در نحوه تجربه و احساس انسان از جهان دارد، اگرچه این امکان وجود دارد که بسیاری به صورت خودآگاه متوجه تاثیر آن نشوند.
بادام یک آجیل سالم است. در مورد فواید سلامتی بادام بسیار گفته و نوشته شده است. با این حال، آیا می‌دانید در صورت مصرف بیش از حد، بادام می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند؟
النصر عربستان در ادامه بازی‌های تدارکاتی خود با اینتر ایتالیا هم به تساوی یک بر یک رسید.
این میوه از منابع ویتامین C نیز محسوب می‌شود و به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که به بیماری‌های لثه مبتلا هستند، آن را در برنامه غذایی روزانه بگنجانند. جالب است بدانید با خوردن یک هلوی متوسط ۳۴ میلی گرم از نیاز روزانه به این ویتامین تامین می شود.
میوه کاکتوس از گذشته برای درمان مشکلات کبد تجویز و مصرف می‌شد. امروز یافته‌های تحقیقاتی فایده این میوه برای سلامت کبد را اثبات می‌کند.
مواد موجود در خیار یک حامی مغذی برای بدن است و باعث بهبود عملکرد مفصل می‌شود.
کدوسبز سرشار از آنتی اکسیدان‌های متعدد از جمله لوتئین و زآگزانتین است. با وجود اینکه کدو سبز حاوی چندین ماده مغذی مهم است، کالری، چربی و قند کمی دارد.
گیلاس برای سلامت قلب و مغز مفید است و همچنین می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند.
کدوتنبل سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم و روی است و پتاسیم موجود در کدو تنبل به حفظ سلامت مو و رشد مجدد مو‌ها کمک می‌کند.
دکتر غزاله اسلامیان یادآور شد:پروبیوتیک‌ها به شکل مکمل‌های غذایی یا به طور طبیعی در برخی مواد غذایی وجود دارند که مواد غذایی تخمیری شامل کفیر، ماست، ترشی‌های تخمیری، کیمچی، پنیرهای پروبیوتیک و چای تخمیری از آن جمله هستند.
دکتر ویکتوریا گارفیلد از دانشگاه یوسی‌اِل لندن یافته‌های این تحقیق را «بسیار تازه و هیجان‌انگیز» توصیف کرده و گفته است: «تحقیقات ما نشان می‌دهد که همه بالقوه می‌توانند از مزایایی چرت زدن بهره‌مند شوند.»
طبق بیانیه انجمن قلب آمریکا، پیاده روی ساده ۲۰ دقیقه‌ای ممکن است یکی از راه‌های مفید برای افراد مبتلا به بیماری قلبی عروقی باشد.
اگر مبتدی هستید یکی از بهترین راه‌ها برای شروع یک روتین دویدن و رسیدن به استقامت این است که از دوی آهسته شروع کنید. یعنی با پیاده‌روی تند شروع کنید و وقتی احساس کردید بدنتان گرم شد (معمولاً بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بدن گرم می‌شود)، سعی کنید آهسته با سرعتی که اذیت نشوید و فقط کمی برایتان سخت باشد بدوید.
اسیدفولیک موجود در بامیه باعث کاهش ماده مسدود کننده رگ‌های خونی می‌شود و می‌تواند در خون‌سازی موثر باشد.
در زرادخانه پزشک معروف بقراط، عسل مقام اول را در رژیم غذایی دارد و استفاده روزانه از این محصول موجب قدرت بدن می‌شود.
اساساً میوه‌های خشک سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، مواد معدنی، فسفر، کلسیم و آهن و ویتامین هستند. محتوای بالای مواد مغذی سلامت فرد را تضمین می‌کند و با خستگی و سایر مشکلات سلامتی مبارزه می‌کند.
همواره دریافت مقادیر قابل توجه پروتئین از هرآنچه که به صورت گوشت یا حتی لبنیات دسته بندی نمی شود، بسیار دشوار بوده است. با این حال، تخم خربزه به راستی گزینه ای ویژه جهت پاسخگویی به این نیاز بدن محسوب می شود، زیرا منبعی غنی از پروتئین گیاهی است.
محققان گزارش کردند که خوردن بادام به هر شکلی به دلیل افزایش مواد مغذی مهم در مقایسه با گروه کنترل، سلامت روده افراد را بهبود می‌بخشد.
بادام هندی را می‌توان به صورت خام یا بوداده استفاده کرد. بادام هندی کامل یا آسیاب شده را نیز می‌توان در انواع غذاها، از توفو و سیب زمینی سرخ شده گرفته تا سوپ، سالاد و خورش‌ها اضافه کرد. استفاده از کره بادام هندی راه دیگری برای افزودن آن به رژیم غذایی است.
بادام به دلیل داشتن پروتئین و چربی‌های سالم فواید سلامتی شناخته‌ای دارد. بادام همچنین ممکن است موجب تقویت سیری شود، که می‌تواند به مهار گرسنگی و مدیریت سالم وزن کمک کند.
بادام به‌عنوان منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها، اسید‌های چرب غیراشباع، منیزیم و مس شناخته می‌شود. این فواید باعث می‌شود بادام در کنار رژیم غذایی سالم به حفظ سلامت سیستم قلبی‌عروقی کمک کند. خوردن بادام در افزایش کلسترول مفید خون نیز نقش دارد که در زمینه سلامت عملکرد قلب و عروق مهم است.
جالب است بدانید بیش از یک‌سوم بادام‌زمینی‌های دنیا صرف تهیه کره آن می‌شود، اما متأسفانه مصرف این ماده مغذی در ایران به دلیل ناآگاهی از فواید این خوراکیِ مفید و مقوی بسیار کم است.
محققان فواید خوردن بادام را در طی ۴ هفته در ۸۷ نفر در رده سنی ۱۸ تا ۴۵ سال که قبلاً کمتر از مقدار توصیه شده روزانه فیبر مصرف می‌کردند و میان وعده‌های کم مغذی مانند چیپس سیب‌زمینی یا کلوچه را دو بار در روز مصرف می‌کردند، بررسی کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ