نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وضع عوارض صادراتی بر محصولات جالیزی تأثیرات منفی بر معیشت کشاورزان دارد و این موضوع را با حضور وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی بررسی خواهیم کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
غلامرضا نوشت: تا یک روز قبل از این تصمیم، اراده دولت بر این بود که از حق مردم صیانت کند و اجازه چنین مداخله‌ای را ندهد اما با مشاهده اصرار بعضی نمایندگان مجلس به استیضاح وزیر و عدم رعایت مصالح قطعی کشور که تبعات آن آسیب جدی برای نظم و امنیت کشور به دنبال داشت، اینجانب ادامه کار را به مصلحت ندانستم و تصمیم به کناره گیری گرفتم.
معاون سیاسی سابق وزیر کشور درباره دلیل برکناری‌اش نوشت: یک روز قبل از این تصمیم، اراده دولت بر این بود که از حق مردم صیانت کند و اجازه چنین مداخله ای را ندهد اما با مشاهده اصرار بعضی نمایندگان مجلس به استیضاح وزیر و عدم رعایت مصالح قطعی کشور که تبعات آن آسیب جدی برای نظم و امنیت کشور به دنبال داشت، اینجانب ادامه کار را به مصلحت ندانستم و تصمیم به کناره گیری گرفتم.
دستیار رئیس مجلس گفت: در استارتاپ‌ها اگر تصمیم‌گیری‌ها بدون سرگردانی بود، حتی اگر یک فرد دست به هنجارشکنی می‌زد، مدیر مجموعه به دلیل اطلاع از تبعات قانونی، جلوی این اقدام هنجارشکنانه را می‌گرفت تا نتایج زحماتش به راحتی از بین نرود بنابراین قانون باید از کسب‌وکار‌ها در مقابل اقدامی که به آن‌ها آسیب بزند حفظ کند.
به دنبال تلاش برخی نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا برای استیضاح جو بایدن، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به علت واهمه از تبعات این اقدام با طرح این موضوع در کنگره مخالفت کرد.
فضای خاص حاکم بر مجلس، نشان می‌دهد این موضوع بیشتر ناشی از هراسی است که نمایندگان درخصوص افشای ابعاد تازه‌ای از پرونده «شاسی بلند گیت» را دارند. پرونده‌ای که نه تنها پای قالیباف و ۷۵ نماینده را به موضوع باز کرد، بلکه باعث افشای دریافت خودرو خارج از چارچوب‌های قانونی توسط نهاد‌های دولتی، صدا و سیما و بسیاری از ارگان‌های دیگر شد.
حسینی کیا گفت: به اساسی‌ترین نکته‌ای که باید فارغ از اسلام و حاکمیت به آن اشاره کرد «کیان خانواده» است؛ یعنی در صورت رواج بی حجابی «شوهر دزدی» باب می‌شود. مثلا خانمی خود را آرایش می‌کند، دل یک خانواد‌ه‌ای را ویران کرده است و چهار روز دیگر شخصی دیگر کانون خانواد او را ویران می‌کند و کودکان طلاق و بزهکاری اجتماعی بوجود می‌آید و تبعات سنگینی خواهد داشت.
یک نماینده مجلس گفت: معتقدم وزارت خارجه باید در پروژه FATF فعال‌تر عمل کند و مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس و افکار عمومی را متقاعد کند، زیرا به هر شکل یک پروژه بین‌المللی است که نپذیرفتنش تبعات دارد، البته پذیرفتنش هم ممکن است تبعاتی داشته باشد اما به هر حال باید همواره آن درصدی که برای کشور فایده دارد و موثر است بیشتر مدنظر وزارت خارجه باشد و محورهایش را برای دستگاه‌های مختلف از جمله خود مجمع تشخیص تشریح کند.
حیدری عنوان کرد: معتقدم وزارت خارجه باید در این پروژه فعال‌تر عمل کند و مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس و افکار عمومی را متقاعد کند، زیرا به هر شکل یک پروژه بین‌المللی است که نپذیرفتنش تبعات دارد، البته پذیرفتنش هم ممکن است تبعاتی داشته باشد، اما به هر حال باید همواره آن درصدی که برای کشور فایده دارد و موثر است بیشتر مدنظر وزارت خارجه باشد و محورهایش را برای دستگاه‌های مختلف از جمله خود مجمع تشخیص تشریح کند.
امیر خادم، قهرمان سابق کشتی جهان و نماینده پیشین مجلس در خصوص حواشی و برخوردها با ورزشکاران و سلبریتی‌ها به‌ویژه علی دایی و ترانه علیدوستی صحبت‌هایی مطرح کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سخنرانی در اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو شورای همکاری اسلامی پیشنهادی ابتکاری حاوی سه راهبرد با عنوان «جهان اسلام؛ همبستگی برای صلح و توسعه پایدار» ارائه و تبیین کرد و همچنین نسبت به تبعات بلند مدت هرگونه تصمیم احساسی از سوی جمهوری آذربایجان پس از حادثه اخیر به این کشور هشدار داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم‌ احساسی درباره روابط دو کشور خواسته دشمنان مشترک و بدخواهان جهان اسلام است و باید درباره تصمیماتی که می‌تواند تبعات بلندمدت داشته باشد هشیار و دقیق بود.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به واکنش قانونی و قوی مجلس شورای اسلامی ایران، به پارلمان اروپایی هشدار داد که به تبعات منفی این رفتار احساسی خود بر اروپا بیندیشند و بر مسیر دیپلماسی، تعامل سازنده و عقلانیت تمرکز کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در صورتی که اتحادیه اروپا در راستای اهداف آمریکا عمل کرده و بخواهد سپاه پاسداران را به عنوان یک نهاد قانونی که مورد احترام ملت ایران است را در لیست گرو‌های تروریستی قرار دهند باید به تبعات سنگین این اقدام توجه کنند.
بازماندن و ترک تحصیل دارای تبعات قابل‌توجه در سطوح مختلف فردی و جامعه است؛ به همین دلیل تلاش برای از میان بردن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد می‌کند در زمینه سوادآموزی با توجه به ترکیب ناکارآمد، تشکیل نامنظم جلسات، نبود ضمانت اجرای مصوبات و عدم‌حضور نهادهای موثر و سیاستگذاری متمرکز و عدم‌توجه به اقتضائات محلی، باید اصلاحات ساختاری در شورای پشتیبانی سوادآموزی اجرا شود.
موضوع این است که مشخصا فروش اموال و انتشار اوراق نوعی منبع درآمد موقت محسوب می‌شود و نمی‌توان برای هزینه‌های ثابت و پایدار، روی آن‌ها حساب باز کنیم. اما متاسفانه مجلس در دوره‌های مختلف به این نکته توجه نداشته و هر بار به هزینه دولت افزوده است و بودجه‌هایی را به تصویب رسانده که در نهایت به کسری بودجه شدید ختم شده است. زیرا همین فروش اموال انتشار اوراق را به دلیل آسیب‌های جانبی که دارد، نمی‌توان به صورت دائم انجام داد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت روحانی یک خطای بزرگ انجام شد، مبنی بر اینکه صادرکنندگانی که از آن ارز استفاده کردند، آن را برنگرداندند.
مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهد پیش از آنکه طرح یا لایحه به صحن برسد و حتی قبل از کمیسیون تخصصی، آن را در اختیار گیرد. اگر چنین موضوعی عملی شود، نه‌تن‌ها بدعتی جدید در دور زدن قانون بنا نهاده شده که تبعات زیادی در پی خواهد داشت، بلکه فیلتر‌های مصوبات مجلس به جای شورای نگهبان به تنهایی، تبدیل به شورای نگهبان و مجمع می‌شود.
محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در موافقت با این طرح اظهار داشت: طبق طرح جدید مجلس، افرادی که اخبار کذب را نشر بدهند قاعدتا باید پاسخگوی تبعات سوء آن باشند. این طرح در مورد هر خبری که آثار سوءاجتماعی داشته باشد و موجب ضربه به جامعه شود، صدق می‌کند.
محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: طبق طرح جدید مجلس، افرادی که اخبار کذب را نشر بدهند قاعدتا باید پاسخگوی تبعات سوء آن باشند. این طرح در مورد هر خبری که آثار سوءاجتماعی داشته باشد و موجب ضربه به جامعه شود، صدق می‌کند. منتشرکنندگان این اخبار اگر نتوانند جبران خسارت بکنند، باید مجازات شوند.
نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اروپایی از آمریکا تبعیت نکنند و بدانند ایران مقتدر مسیر پیشرفت خود را با گام‌های بلند طی می‌کند.
تصمیمات اقتصادی دولت و مجلس به ویژه حذف ارز ترجیحی، افزایش میزان درآمد‌های مالیاتی و تصمیمات مشابه با عنوان جراحی اقتصاد کشور، لازم است با اقدامات موثر و پیشگیرانه در کاهش تبعات تورمی و فشار‌های اقتصادی بر مردم همراه باشد تا جراحی اقتصادی منجر به قطع عضو نگردد!
تصمیمات اقتصادی دولت و مجلس به ویژه حذف ارز ترجیحی، افزایش میزان درآمد‌های مالیاتی و تصمیمات مشابه با عنوان جراحی اقتصاد کشور، لازم است با اقدامات موثر و پیشگیرانه در کاهش تبعات تورمی و فشار‌های اقتصادی بر مردم همراه باشد تا جراحی اقتصادی منجر به قطع عضو نگردد! این در حالی است که این روزها، دغدغه مردم نجیب کشورمان به تامین نیاز‌های اولیه تقلیل پیدا کرده است
تحلیلگران به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان واکنش نشان داد و درباره تبعات خطرناک آن هشدار دادند.
مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا ضمن بازدید از شرکت سایپایدک از نزدیک در جریان فعالیت های این شرکت قرار گرفت و در نشستی با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد سازمان خدمات پس از فروش سایپا نکاتی در جهت بهبود روند خدمات دهی به مشتریان بیان کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ