هنگامی که فردی دچار افسردگی باشد، سطح انرژی در او کمتر از حد معمول است. در این شرایط اشتیاق و اشتها برای بسیاری از چیز‌ها از جمله غذا در او از بین می‌رود و در نتیجه تغذیه فرد دچار اختلال می‌شود
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دانشمندان دریافته‌اند افرادی که دارو‌های تجویزی برای رفلاکس اسید معده را طی چندین سال مصرف می‌کنند، ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار گیرند.
آزادسازی منابع ارزی همراه با افزایش تبادلات ارزی ایران با کشورهای مختلف شرق و غرب دنیا می‌تواند ثبات را به اقتصاد ایران بازگرداند.
سلامت روده بر فرآیندهایی مانند ترشح هورمون‌های خاص و سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد. راهکارهای مختلف از جمله اصلاح سبک زندگی و بهبود وضعیت تغذیه می‌توانند سلامت روده‌ ها را تقویت کنند. در این اینفوگرافیک هفت هشدار بدن در مورد سلامت روده‌ها به نقل از دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت را مشاهده می‌کنید، هشدارهایی که لازم است در صورت بروز آن‌ها شرایط پزشکی را جدی گرفته و به پزشک مراجعه کنید./ایسنا
عادات غذایی خوب می توانند سلامت کودک را برای تمام عمر تحت تاثیر قرار دهند. نتایج مطالعات نشان می‌دهند که مشکلات مرتبط با سلامتی مانند بیماری قلبی و دیابت می توانند از اوایل دوران کودکی آغاز شوند.
مواد قندی، باکتری‌های بد را جذب می‌کند و pH دهان را کاهش می‌دهد. شیرینی‌جات مانند آهنربا برای باکتری‌های بد هستند. خوردن غذا‌های شیرین یا نشاسته‌ای باعث می‌شود تا باکتری‌های پوسیدگی‌زا (حفره زا) داخل دهان شما از این قند‌ها تغذیه کنند و از آن‌ها برای رشد و تکثیر استفاده نمایند. این باکتری‌ها می‌توانند باعث پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال شوند. میوه‌ها و سبزیجات تازه، آجیل، پنیر، گوشت، ماهی و غلات کامل گزینه‌های بهتری هستند.
متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو توضیحاتی داد.
بی‌خوابی یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی از آن رنج می‌برند و این درحالیست که کمبود برخی از مواد مغذی می‌تواند زمینه‌ساز آن باشد؛ سبک تغذیه بر جنبه‌های مختلف سلامت تاثیر دارد و از همین‌ رو کمبود بعضی ریزمغذی‌ها می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات متعددی شود.
فخار گفت: در کل همه آلاینده‌های محیطی و به طور صد درصدی ژنتیک در بروز آلرژی تاثیرگذارند. تاثیر ژنتیک به حدی است که بچه‌هایی که والدین آن‌ها دچار آلرژی غذایی هستند ریسک بروز آلزژیک در آن‌ها بیشتر می‌شود. هر چه فرد به سمت تغذیه سالم و مصرف سبزیجات، میوه و پروتئین کافی برود و از خوردن فست فود و انواع غذا‌هایی که افزودنی کمتری دارند بپرهیزد احتمال بروز آلرژی در وی کمتر می‌شود.
کمتر کسی است که از تاثیر تغذیه در سلامت جسم و روح بی‌خبر باشد. سالم پیر شدن و کمتر تاثیر گرفتن از سن و سال هم از این قاعده مستثنا نیست؛ اگر شما هم دلتان می‌خواهد کمتر تحت تاثیر آثار افزایش سن قرار بگیرید، بهتر است تغذیه‌ای سالم و متنوع داشته باشید.
نداشتن تغذیه مناسب می‌تواند بر تشدید بی‌خوابی نیز تاثیر داشته باشد؛ بنابراین باید کمبود برخی مواد معدنی و ویتامین‌ها را برای رفع مشکلاتی، چون بی‌خوابی جبران کرد.
از آنجایی که رعایت اصول صحیح تغذیه‌ای تاثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت‌ها به خصوص بیماری کووید ۱۹ دارد، تغذیه صحیح، نگرانی از تضعیف سیستم ایمنی و ابتلا به کووید۱۹ در روزه‌داری را کاهش می‌دهد.
نهنگ‌های آبی معمولاً دور از سواحل یافت می‌شوند و به صورت فصلی به مکان‌های تکثیر و تغذیه خود مهاجرت می‌کنند. با این حال، آن‌ها بیشتر در خلیج کالیفرنیا در مکزیک، در امتداد سواحل کالیفرنیا، در خلیج سنت لارنس در کانادا و سواحل سریلانکا دیده می‌شوند.
در حالی که همه میوه‌ها سالم هستند، یک متخصص تغذیه، میوه‌ای پر از مواد مغذی را توصیه می‌کند؛ بلوبری وحشی. بلوبری حاوی مقدار زیادی فیبر است که شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می‌دارد. بلوبری همچنین در میان میوه‌ها و سبزیجات بیشترین میزان آنتی اکسیدان را دارد. آنتی اکسیدان‌ها از آسیب سلولی جلوگیری کرده یا آن را به تاخیر می‌اندازند.
عدم برخورداری از یک برنامه غذایی مناسب که شامل نیاز‌های اساسی بدن است هم در کوتاه مدت و هم در طولانی مدت روی کیفیت زندگیتان تاثیر خواهد گذاشت. نداشتن تغذیه مناسب به بالا رفتن سطح کلسترول، پایین آوردن سرعت سوخت و ساز بدن و بالا رفتن وزن منجر می‌شود و این‌گونه در کنار پیری زودرس، در حقیقت در‌های بیماری‌های خطرناک فراوانی را به روی خود گشوده‌اید.
دو رکن اساسی که میتواند سبب بهبود عملکرد بدن شود ورزش و تغذیه مناسب است. ورزش یکی از عوامل مهم برای سلامتی بدن است که بررشد مو نیز تاثیر گذار است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص تاثیر تغذیه سالم در پیشگیری از سرطان، توضیحاتی ارائه داد.
رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: در حال حاضر شاهد آن هستیم که در جامعه ایرانی قدرت خرید به شدت کاهش پیدا کرده که این تاثیر مستقیمی بر سبد مصرفی خانوار دارد. نخست ما پیشنهاد رژیم‌های جایگزین را مطرح کردیم، برای مثال گفته شد اگر توانایی تهیه گوشت قرمز را ندارید حبوبات و پروتئین‌های گیاهی را جایگزین آن کنید، اما امروز می‌بینیم که آن‌ها هم هرروز گران‌تر می‌شوند.
به گفته محققان، کلید کاهش وزن، ترکیبی از ورزش و تغذیه است که دومی تاثیر حدود ۸۰ درصدی دارد.
امروز بین ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم کشور ما کم‌تر از ۱۰ میلیون تومان درآمد دارند که همین مسئله باعث می‌شود فقر تغذیه و فقر غذایی بر معیشت خانوار‌های ایران حاکم شود که به حتم تاثیر این فقر بر زنان و کودکان بیشتر است.
محققان توضیح داده اند: تا به حال مطالعات متعددی به بررسی نقش عوامل رژیمی یا تغذیه ‌ای در عملکرد شناختی افراد مسن پرداخته اند، ما به دنبال کشف این بودیم که آیا ویتامین D در مغز نیز وجود دارد یا خیر، و در صورت وجود، غلظت های مختلف این ویتامین، چگونه بر زوال شناختی تاثیر می گذارند.
دبیر علمی هجدهمین همایش اورژانس‌ها گفت: در حال حاضر کمبود آهن و ویتامین «آ» در کودکان و زنان باردار بسیار شایع است و سوء تغذیه شاخص‌های سلامت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
الکساندرا جانستون نویسنده این مطالعه و متخصص تغذیه در دانشگاه آبردین اسکاتلند، گفت: مفهوم زمان خوردن غذا برای تأثیرگذاری بر سلامت همواره مطرح بوده است. این توصیه که همانند یک پادشاه صبحانه بخور و مانند یک فقیر شام بخور طرفداران زیادی دارد.
رژیم غذایی آنقدر جزء مهم سلامت روان است که الهام بخش یک رشته پزشکی به نام روانپزشکی تغذیه است. روانشناسی تغذیه را می‌توان شناخت اثرات روان بر تغذیه و برعکس شناخت اثرات تغذیه بر روان دانست.
سمیرا مرادی، متخصص تغذیه عنوان کرد: فراموش نکنید که وضعیت پوست فقط به خوراکی‌هایی که می‌خورید مربوط نیست و نوشیدنی‌ها نیز روی آن تأثیر می‌گذارند، حتماً میزان توصیه‌شده دو لیتر آب در روز را مصرف کنید و با آبرسانی به پوست و هیدراته نگه داشتن بدن‌تان، آن لکه‌های کبود آزاردهنده را ازبین ببرید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ