پکن با بی‌اهمیت جلوه دادن اخبار درباره لغو سفر از پیش ‌برنامه‌ریزی‌شده وزیر خارجه آمریکا به چین، اعلام کرد که این سفر هرگز به طور رسمی اعلام نشده بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با هدف کاهش سطح تنش‌های بین دو کشور انجام شد، اما از وقایع و نشانه‌های پس از آن چنین برمی‌آید که گویا این سفر چندان موفقیت‌آمیز نبوده است.
رسانه چینی به پوشش خبری رسانه های غربی از سفر وزیر خارجه امریکا به این کشور انتقاد کرده و به نقل از کارشناسان آن را مصداقی از تیره‌نمایی مرسوم ایدئولوژی غربی از چین توصیف کرده است.
رئیس جمهور آمریکا ضمن اشاره به پیشرفت‌هایی که در سفر بلینکن به چین حاصل شده، اظهار داشت که روابط واشنگتن و پکن در مسیر درستی قرار دارد.
بایدن پس از سفر بلینکن به پکن گفت که روابط آمریکا و چین در مسیر درست قرار دارد.
برنامه وزیر خارجه آمریکا که توسط وزارت خارجه منتشر شده نشان می‌دهد، دستور کار آنتونی بلینکن در آخرین روز سفر خود به پکن، شامل دیدار با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین نیست؛ گرچه برخی گمانه‌زنی می‌کنند شاید شی بلینکن را به حضور بپذیرد.
شست شی با گیتس انتظارات رهبر چین را برای دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که قرار است از روز یکشنبه در یک سفر دو روزه از پکن دیدار کند، افزایش می‌دهد. این سفر برنامه‌ریزی‌شده با هدف باز تعریف روابط بین بزرگ‌ترین اقتصاد‌های جهان، پس از جدال بر سر یک بالون جاسوسی چینی صورت می‌گیرد که روابط بین دو کشور را مختل کرده است. سفر ماه گذشته ماسک به چین نیز یکی دیگر از نشانه‌های جاه‌طلبی‌های چین برای توسعه فناوری در این کشور است.
وزارت خارجه آمریکا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن انتظار هیچ پیشرفت یا تحولی در روابط دوجانبه با پکن را از سفر بلینکن به چین ندارد.
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) ماه گذشته برای دیدار با همتایان چینی، به طور مخفیانه به پکن سفر کرده بود.
سفر جاری رئیس جمهور چین به روسیه و همچنین میانجی‌گری ازسرگیری روابط تهران-ریاض، تشکیل‌دهنده بخشی از تلاش‌های پکن برای بازتعریف چهره بین‌المللی چین و مقابله با هژمونی آمریکا است.
پکن از فردا (چهارشنبه) با احیای روند صدور همه نوع ویزا برای گردشگران خارجی، سرانجام مرز‌های خود را بازگشایی می‌کند.
سفر اخیر رئیس جمهور ایران به چین را می‌توان تلاشی از سوی رئیس جمهور چین برای ترغیب واشنگتن به کاهش موضع تهاجمی فزاینده خود در قبال چین قلمداد کرد.
تهران قصد دارد روابط خود را با شریک استراتژیک اش چین گسترش دهد با این وجود، در این میان با موانعی جدی مواجه است.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در جریان سفر رئیس جمهور رئیسی به پکن، چندنکته در تبلیغات رسمی برجسته شد. یکی استقبال رسمی بود که از مصادیق «آفتابه لگن هفت دست» بود و چیز تازه‌ای نبود به ویژه آنکه رئیس جمهور چین حاضر نشد تا کنار خودروی رئیس جمهور کشورمان بیاید. دوم اینکه بر اجرائی شدن قرارداد همکاری ۲۵ ساله دو کشور تأکید شد که آنهم اولاً به مثابه وعده سرخرمن است.
تحلیل سخنگوی دولت از سفر رئیس جمهور به پکن
جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: اهداف اصلی سفر رئیس جمهور به چین، اقتصادی، سیاسی و راهبردی است.
"هوآ چانینگ"، سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که به‌دعوت شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران از ۱۴ تا ۱۶ فوریه (سه‌شنبه تا پنجشنبه) به پکن سفر می‌کند.
یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور سفر برنامه ریزی شده خود به پکن را به بهانه حادثه بالون چینی به تعویق انداخته است.
وزیر خارجه آمریکا در آستانه سفر به پکن در گفت‌وگویی اعلام کرد تنش آمریکا و چین روبه‌کاهش است، اما در عین حال «نگرانی‌های واشنگتن نسبت به تایوان» را تکرار کرد.
به نظر می رسد سفر اخیر رئیس جمهور چین به عربستان سعودی و استقبال گرم مقامات عرب از وی تنها در حد دیدارهای روتین باقی نمانده و پیام هایی را برای واشنگتن مخابره کرده است.
سخنگوی سفارت چین گفته است که سفر سناتور آمریکایی به تایوان بار دیگر ثابت می‌کند که ایالات متحده آرزوی ثبات در منطقه را ندارد و در امور داخلی چین مداخله می‌کند.
سخنگوی سفارت چین گفته است که سفر سناتور آمریکایی به تایوان بار دیگر ثابت می‌کند که ایالات متحده آرزوی ثبات در منطقه را ندارد و در امور داخلی چین مداخله می‌کند.
وزارت خارجه چین سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به منطقه شرق آسیا و بویژه منطقه تایوان را اقدامی تحریک آمیز ارزیابی کرد.
کاخ سفید امروز در بیانیه ای ادعا کرد که سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، ناقض حاکمیت جمهوری خلق چین نیست!
وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای به سفر «نانسی پلوسی» به جزیره تایوان واکنش تندی نشان داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ