بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، از نسخه نفیس قرآن کریم به خط کوفی هم‌زمان با آئین گرامی‌داشت میلاد حضرت علی علیه‌السلام رونمایی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران از اقدامات ویژه جهت جلوگیری از سرقت های گزارش شده در بلوار کتابخانه ملی خبر داد.
برخی از اثرگذارترین حاکمان در سراسر تاریخ این نکته ساده که «دانش، قدرت است» را تأیید کرده‌اند. پذیرش این حقیقت از سمت آن‌ها به ساخت بنا‌های تاریخی‌ای برای دنبال کردن دانش و حفظ خرد انسانی منجر شد.
پیمان معادی که در فیلم های مطرحی همچون متری شیش و نیم و ابد و یک روزها در ذهن ها ماندگار شده، از کتابخانه مجتبی جباری دیدن کرد.
از رقم کل بودجه مجلس که ۳ هزار و ۲۱۱ میلیارد تومان است، ۲ هزار و ۶۵۷ میلیارد تومان سهم خود پارلمان می‌شود. مرکز پژوهش‌های مجلس ۳۵۳ میلیارد تومان بودجه می‌گیرد. کتابخانه موزه و اسناد ۱۰۶ میلیارد تومان، سامانه هوشمندسازی قوه مقننه ۲۰ میلیارد تومان، شورای راهبردی تنقیح قوانین ۵۹ میلیارد تومان و خبرگزاری خانه ملت ۱۳ میلیارد تومان از بودجه مجلس سهم دارند.
عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در سفر یک روزه خود به شهرستان فریمان از خانه موزه شهید مطهری، سد تاریخی فریمان، سنگ‌بست و پارک کروکودیل و کارخانه قند و برخی دیگر از آثار تاریخی این شهرستان بازدید کرد.
نسخه‌ای خطی در تالار حاج حسین آقا ملک در کتابخانه و موزه ملی ملک به نمایش درآمده است که قصه یک «عشق» به تاریخ و فرهنگ را روایت می‌کند.
نشست معرفی و رونمایی کتاب «شوق مجموعه‌داری» (گنجینه آثار لاکی ایران در عصر قاجار، از مجموعه بانو عزت‌ملک ملک) با سخنرانی ابوالعلا سودآور در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد.
کتابخانه و موزه ملی ملک (موقوفه آستان قدس رضوی) برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، تعدادی محدود از متقاضیان دانش‌آموخته دانشگاهی را برای گذراندن دوره خدمت مقدس سربازی به صورت امریه می‌پذیرد.
به نظر می‌رسد زمان دایر کردن لاین ویژه «کتابخانه افروغ» در یک کتابخانه عمومی فرا رسیده است. کتابخانه‌ای که یاد او را در اذهان خوانندگان زنده نگه دارد. اما شاید مهم‌تر این باشد که الگوی رفتاری افروغ معیار قرار گیرد و هشدار‌های او نسبت به اکنونیت و آینده جامعه ایرانی مورد توجه قرار بگیرد
کتابخانه و موزه ملی ملک، نمایشگاه چهل آینه را هم‌زمان با ماه مبارک رمضان برپا کرد. این نمایشگاه سوره فاتحه الکتاب از ۴۰ نسخه خطی قرآن مجید در این گنجینه تاریخی را به نمایش می‌گذارد.
در راستای توسعه مجازات‌های جایگزین حبس در دادگستری سیستان و بلوچستان، بازسازی و تعمیر کتابخانه شهرستان راسک مجازات جایگزین حبس شد.
قم- کتابخانه مرکزی قم همزمان با نیمه شعبان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی توضیحاتی درباره موضوع تغییر کتب درسی ارائه داد.
«نمایشگاه بانوان واقف در کتابخانه و موزه ملی ملک»، دربرگیرنده مجموعه‌ای از آثار اهدایی و وقفی ۱۳ بانوی نیک‌اندیش و نیکوکار در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران گشایش می‌یابد.
فرماندار شهرری با اشاره به کمک موزه سیمان ری به توسعه فرهنگی منطقه گفت: با واگذاری غیرحرفه‌ای کارخانه سیمان، این مرکز صنعتی در مسیر تخریب و نابودی بود.
عضو شورای شهر تهران گفت: باید از موزه صعنت سیمان به عنوان محلی برای آموزش و پژوهش استفاده کنیم.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به نقش‌آفرینی تاریخی کارخانه سیمان ری در پروژه‌های عمرانی کشور گفت: روز شنبه فاز اول موزه سیمان ری افتتاح می‌شود.
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ تهران از آغاز به‌کار دومین کتابخانه تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان در محله شهرآرا به‌مناسبت هفته کتاب خبر داد.
رئیس جمهوری صبح امروز دوشنبه در ادامه فرایند «نظارت ستادی» بر دستگاه‌های اجرایی، در سازمان اداری و استخدامی حضور یافت.
در ادامه روند اتصال دستگاه‌ها، کتابخانه ملی ایران و چند دستگاه دولتی دیگر ، ۹۳ سامانه و ۸۳ دستگاه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شدند.
کتابخانه و موزه ملی ملک، نشست علمی «سفرنامه‌های عتبات عالیات از دوره صفوی تا روزگار معاصر» را با همکاری انجمن همگرایی مواریث تمدن ایرانی، به مناسبت اربعین حسینی برگزار کرد.
عضو شورای شهر تهران درباره گود رها شده کنار کتابخانه ملی و فاجعه ای که ممکن است درآنجا رخ دهد توضیحاتی داد.
مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: ما در موزه ملی انقلاب اسلامی بزرگترین کتابخانه ایران را داریم که بیش از ۳۰ هزار عنوان کتاب و ۱۳۰ پایان‌نامه رساله دکتری در آن وجود دارد.
نیم قرن پیش بزرگترین واقف ایران و میلیاردر دهه ۳۰ شمسی از دنیا رفت. درحال حاضر کتابخانه و موزه ملی ملک در تهران بخش کوچکی از موقوفات فرهنگی او در تهران است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ