«حازم قاسم» ضمن تأکید بر تداوم حمایت و محافظت مقاومت از قدس و مسجد الاقصی گفت که آمریکا در حال تلاش برای پایان دادن به مقاومت مسلحانه در کرانه باختری است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر شورای راهبردی روابط خارجی گفت: ایرانیان مرهون تلاش شبانه روزی کادر درمان، تولیدکنندگان داخلی و تامین کنندگان دارو، صنعتگران و سازندگان تجهیزات پزشکی، و تمامی مسئولان و دست‌اندکاران این حوزه هستند؛ اما درعین حال از خسارات ناشی از تحریم‌های آمریکا، و البته کاسبان داخلی تحریم که نان در خون مردم می‌زنند و شریک جنایات تحریم‌کنندگان هستند، نخواهند گذشت.
سفیر جمهوری خلق چین در تهران نوشت: آمریکا و کشور‌های غربی در تلاش هستند تا جایگاه چین را به عنوان کشوری در حال توسعه انکار کرده و شایعات گوناگون نادرستی را منتشر کنند. قصد واقعی آن‌ها فشرده کردن فضای توسعه چین، انداختن مسئولیت اضافی بر دوش چین و ایجاد اختلاف بین چین و کشور‌های در حال توسعه است.
سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید با تلاش سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا شرایط موجود در حال حرکت به سمت رویارویی مستقیم روسیه و ناتو است.
فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به سوریه از وجود اطلاعاتی مبنی بر اقدام آمریکا برای تقویت نظامیان خود در سوریه خبر داد.
یک نشریه آمریکایی به استناد اسناد لو رفته از پنتاگون، نوشت که آمریکا روی چهار «سناریو غیرمنتظره» که می‌تواند جنگ اوکراین را تحت‌الشعاع قرار دهد، تمرکز کرده است.
وبگاه آمریکایی آکسیوس به نقل از منابع خود اعلام کرد: واشنگتن برای توافق موقت با تهران در تلاش است؛ اما ایران این پیشنهاد آمریکا را در حال حاضر رد کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران نیز در مورد ادعای رسانه آمریکایی در مورد تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا با وساطت قطر گفت: در مورد مذاکرات غیرمستقیم وجود دارد و ما هم تایید کنیم و تبادل زندانیان با واسطه صورت گرفته و در حال انجام بود که با بدعهدی آمریکا انجام نشده است.
یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: «داریم تلاش می‌کنیم که نیاز‌های اوکراین در میدان جنگ را برطرف کنیم.»، اما به گفته این مقام، واشنگتن در حال جنگ با روسیه نیست. دولت بایدن به دنبال کمک به اوکراین بدون تشدید درگیری با کرملین است. اساسا این همان استراتژی است که آلمان و فرانسه نیز آن را دنبال می‌کنند. هر دو کشور حتی نسبت به آمریکا تردید بیشتری نشان داده‌اند و تسلیحات بسیار کمتری عرضه کرده‌اند.
مقامات امریکایی در تلاش هستند که راه‌های ارتباطی با ایران را محدود کنند و در عین حال میزان همکاری کشور‌های منطقه با امریکا در اجرای سیاست فشار حداکثری به ایران را بسنجند؛ بنابراین سیاست ایران بسیار مهم است که در مواجهه با این مسائل چه کاری انجام دهد
مقامات ارشد اوکراینی با کمک اطلاعات غربی، ماهواره‌های تجاری و شبکه‌ای از پارتیزان‌ها که برای تضعیف اشغال روسیه تلاش می‌کنند، گفتند که «مقاصد فوری مسکو» در کانون توجه آن‌ها قرار گرفته است. روس‌ها در حال جمع‌آوری ده‌ها‌هزار سرباز (از جمله سربازان وظیفه از بسیج توده‌ای در پاییز گذشته) درست خارج از برد موشک‌های دقیق ساخت آمریکا هستند. شرایط نشان می‌دهد که روس‌ها می‌توانند برای محاصره نیرو‌های اوکراینی در سراسر مناطق دونتسک و لوهانسک آماده شوند.
مقام ارشد روس گفت که به دلیل امتناع آمریکا از تلاش برای از سرگیری مذاکرات احیای برجام، تنش به طور قابل توجهی در حال افزایش است و می‌تواند ماهیت غیرقابل کنترل داشته باشد.
کاخ سفید اعلام کرد که برای جمع آوری اطلاعات بیشتر درباره اصابت موشک به لهستان، با ورشو در ارتباط است.
معاون رئیس جمهور آمریکا با طرح ادعاهای حقوق بشری و دفاع از حقوق زنان ایرانی مدعی شد: خطاب به همه کسانی که در حال اعتراض هستند می‌گویم ما شما را می‌بینیم و صدای شما را می‌شنویم. شجاعت شما الهام ‌بخش است.
وزیر اقتصاد فرانسه می‌گوید آمریکا در حالی به اروپا گاز می‌فروشد که قیمت آن ۴ برابر قیمت گاز در بازار داخلی خود این کشور است.
وزیر اسبق اطلاعات با بیان اینکه آمریکا در حال فروپاشی است گفت: ما با انقلابمان کاری کردیم که دنیای غرب، تفکرات و اندیشه‌های غربی را به هم ریخت.
امیرعبداللهیان گفت: ما الان در نقطه ای قرار داریم که طرف آمریکایی از حسن نیت صحبت می کند و اینکه آنها اراده لازم را برای رسیدن به توافق دارند ولی برای ما مهم است که این حسن نیت روی زمین ترجمه شود، ما الان در چه نقطه ای قرار داریم در بحث مذاکرات، گفتگوها و تلاش هایی که برای لغو تحریم ها در حال انجام است.
امیرعبداللهیان گفت: ما الان در نقطه ای قرار داریم که طرف آمریکایی از حسن نیت صحبت می کند و اینکه آنها اراده لازم را برای رسیدن به توافق دارند ولی برای ما مهم است که این حسن نیت روی زمین ترجمه شود، ما الان در چه نقطه ای قرار داریم در بحث مذاکرات، گفتگوها و تلاش هایی که برای لغو تحریم ها در حال انجام است.
کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: بایدن و دموکرات‌ها می‌خواهند توافق و بازگشت به برجام انجام شود، اما اسراییل با کمک برخی از اعضای جمهوری خواه تلاش دارد، این اتفاق نیفتد. با این حال الان توپ در زمین آمریکا است که این توافق را بپذیرد یا نه!
یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد هماهنگی با طرف اروپایی درباره پاسخ ایران به متن پیش نویس توافق مربوط به احیای برجام ادامه دارد.
«همانطور که تجربه اسفندماه سال 1399 و شانس بالای حصول یک توافق با محوریت احیای برجام در آن زمان نشان داد، در پیش‌بینی اینکه به زودی حتما توافقی صورت می گیرد، باید محتاط باشیم زیرا به هر حال هم ایران و هم آمریکا باید بتوانند از هرگونه توافق احتمالی در داخل کشورهایشان و در قالب رقابت های سیاسی دفاع کنند. طرف ایرانی می‌کوشد امتیاز برجسته ای را به دست آورد و طرف آمریکایی تلاش می کند که امتیاز برجسته ای را ندهد.»
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن همچنان در حال بررسی پاسخ ایران است و با شرکای اروپایی خود در این زمینه رایزنی خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن همچنان در حال بررسی پاسخ ایران است و با شرکای اروپایی خود در این زمینه رایزنی خواهد کرد.
رئیس‌جمهور روسیه در نشست بین‌المللی امنیتی در مسکو با انتقاد شدید از سیاست‌های آمریکا و غرب تأکید کرد که هژمونی غرب در حال افول بوده و ناتو در حال سازماندهی خود در شرق است.
لاوروف گفت: من معتقدم که موضع ایران کاملاً مشروع است. آمریکایی‌ها از این طرح خارج شدند که همه و خود آمریکایی‌ها زمانی آن را تایید کرده بودند. از آنجایی که واشنگتن تلاش کرده بود آن را نابود کند، البته واشنگتن باید صرفاً موضع خود را پس بگیرد و بازگردد و در حال حاضر مسئله این است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ