لاوروف گفت: من معتقدم که موضع ایران کاملاً مشروع است. آمریکایی‌ها از این طرح خارج شدند که همه و خود آمریکایی‌ها زمانی آن را تایید کرده بودند. از آنجایی که واشنگتن تلاش کرده بود آن را نابود کند، البته واشنگتن باید صرفاً موضع خود را پس بگیرد و بازگردد و در حال حاضر مسئله این است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ظریف: روس‌ها گفتند اجازه نمی‌دهیم ایران برای بوشهر سوخت تولید کند؛ تا روز آخر تلاش کردند که نشود.
روسیه مخالفت خود را با دعوت از ۸ کشور اتحادیه اروپا و ناتو برای نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین اعلام کرد.
نشریه فاینشال‌تایمز در گزارشی اعلام کرد که آلمان با طرح اتحادیه اروپا برای استفاده از دارایی‌های مسدودشده روسیه جهت بازسازی اوکراین مخالفت کرده است.
منابع آگاه از طرح هسته‌ای آرامکو اخیراً به پایگاه سِمافور گفته‌اند که این موضوع به دلیل اعتقاد ریاض مبنی بر اینکه در صورت مخالفت ایالات متحده می‌تواند با چین یا روسیه شریک شود، پیچیده‌تر شده است. واشنگتن و پکن درگیر رقابت شدیدی بر سر نفوذ در خاورمیانه و آسیا هستند. این افراد می‌گویند تصمیم بن سلمان برای متحدشدن با چین در زمینه انرژی هسته‌ای می‌تواند عربستان را برای همیشه در جناح چین قرار دهد.
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از مخالفت مصر با درخواست آمریکا برای بستن حریم هوایی خود به روی جنگده‌های روسی خبر داد.
متحدان آمریکا می‌گویند ممنوعیت کامل صادرات به روسیه نمی‌تواند به راحتی و بدون تبعات اجرایی شود.
دولت مجارستان همچنان از همراهی تمام و کمال با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه سرباز می‌زند.
وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با طرح ادعاهایی اعلام کرد واشنگتن مخالف آغاز گفت‌وگوهای صلح بین روسیه و اوکراین است.
وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با طرح ادعاهایی اعلام کرد واشنگتن مخالف آغاز گفت‌وگوهای صلح بین روسیه و اوکراین است.
الکساندر لوکاشنکو در سخنرانی امروز خود همچنین خواستار آتش‌بس فوری در اوکراین و آغاز گفت‌وگوها برای حل و فصل صلح پایدار شد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو برغم مخالفت کشورهای غربی، خواهان دسترسی به نتیجه تحقیقات مربوط به حادثه خطوط لوله گازی نورد استریم است.
در آستانه سفر رئیس‌جمهور چین به روسیه، دولت آمریکا می‌گوید با پیشنهاد چین برای برقراری آتش‌بس در اوکراین مخالفت است.
تظاهرکنندگان در شهرهای مختلف استرالیا در حمایت از مسکو و مخالفت با ناتو تظاهرات کردند و شعار سر دادند.
رسانه‌های اروپایی اعلام کردند یوفا با بازگشت تیمهای فوتبال روسیه به رقابتهای اروپایی مخالفت خواهد کرد و محرومیت تیمهای روس از حضور در اروپا ادامه خواهد داشت.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از اعلام آمریکا مبنی بر ارسال سامانه‌های موشکی پاتریوت به اوکراین، اعلام کرد که ارسال این سامانه‌ها جنگ را طولانی خواهد کرد.
شماری از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه کنگره آمریکا مخالفت خود را با انتقال دارایی‌هایی مسدود شده روسیه به اوکراین اعلام کردند.
نخست وزیر مجارستان با طرح آلمان برای تغییر شیوه رای گیری اصل وحدت رویه در اتحادیه اروپا مخالفت کرد.
به پیشنهاد هیات ایرانی یک بند از قطعنامه تحت عنوان ارجاع پرونده روسیه به دیوان بین‌المللی کیفری (دادگاه لاهه) و اساسنامه رُم حذف و با ایجاد هر گونه دادگاه مخالفت شد.
رئیس دومای روسیه ضمن اعلام مخالفت با پیشنهاد اروپا مبنی بر اعمال تعیین سقف برای انرژی روسیه، تأکید کرد که دوران قیمومیت غرب بر سایر کشورها به پایان رسیده است.
آلمان و فرانسه با ممنوعیت بی قید و شرط صدور روادید از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اتباع روسیه مخالفت کردند.
کاخ سفید، بازیکن سابق آمریکایی ان‌بی‌ای را که اعلام کرده می‌خواهد به روسیه برود تا ستاره بسکتبال زنان آمریکا که در روسیه بازداشت شده را آزاد کند، مورد انتقاد قرار داد.
وزارت امور خارجه آمریکا با درخواست اوکراین برای ممنوعیت صدور روادید برای تمام اتباع روسیه مخالفت کرد.
وزارت امور خارجه انگلیس مدعی شد که روسیه به‌دلیل جنگ جاری در اوکراین، حق حضور در اجلاس جی۲۰ را ندارد.
پایگاه بلومبرگ به نقل از مقامات کاخ سفید از اعلام مخالفت واشنگتن با حضور رئیس جمهور روسیه در اجلاس سران گروه بیست خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ