امیرعبداللهیان گفت: ما الان در نقطه ای قرار داریم که طرف آمریکایی از حسن نیت صحبت می کند و اینکه آنها اراده لازم را برای رسیدن به توافق دارند ولی برای ما مهم است که این حسن نیت روی زمین ترجمه شود، ما الان در چه نقطه ای قرار داریم در بحث مذاکرات، گفتگوها و تلاش هایی که برای لغو تحریم ها در حال انجام است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و فواد حسین وزیر خارجه عراق در گفتگویی تلفنی در خصوص آخرین وضعیت مناسبات فی‌مابین گفتگو کردند.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و فواد حسین وزیر خارجه عراق در گفتگویی تلفنی در خصوص آخرین وضعیت مناسبات فی‌مابین گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان از تلاش‌های دولت عراق به عنوان آغازگر گفتگوهای امنیتی بین ایران و عربستان تشکر و قدردانی کرد.
وزیر امور خارجه: بازگشت روابط ریاض با تهران را به حالت طبیعی هم به نفع دو کشور و هم به نفع منطقه می‌دانیم. جمهوری اسلامی ایران همواره از گفت‌وگو و تعامل با عربستان سعودی استقبال کرده و با نقش‌آفرینی عراق پیشرفت خوبی در پنج دور گفت‌وگوهای قبلی داشته‌ایم و اکنون در حال تنظیم مرحله جدیدی از گفت‌وگوها هستیم.
وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به عراق به شهر کربلا رفت و به زیارت امام حسین(ع) مشرف شد.
وزیر امور خارجه کشورمان با نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.
وزیر خارجه کشورمان در ادامه دیدار رسمی خود در سفر به بغداد با رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه در بدو ورود به بغداد، با حضور در محل اقدام تروریستی و جنایتکارانه دولت آمریکا، به شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر شهدای این اقدام تروریستی ادای احترام کردند.
چند ساعت پیش "احمد الصحاف" سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) گفت که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در سفری رسمی امروز (سه‌شنبه) به بغداد می‌رود.
مصطفی الکاظمی نخست وزیر سابق عراق بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: به رغم فشردگی برنامه‌های سفر وزیر محترم در این زمینه تلاش شده بود که امکان فراهم شود، اما تاکنون چنین سفری قطعی نشده و شاهد سفر وزیر خارجه در چند روز آینده به کشور عراق خواهیم بود.
در تماس تلفنی وزیر خارجه عراق و امیرعبداللهیان آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با فواد حسین، ضمن تبریک آغاز به کار دولت جدید عراق، ابراز امیدواری کرد که در مرحله جدید شاهد گسترش بیش از پیش همکاری مشترک دو کشور باشیم.
وزیر امور خارجه درباره دیدارش با دبیر شورای عالی امنیت ملی عراق نوشت: به آقای اعرجی صراحتا گفتم با توجه به مناسبات حسنه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، ما انتظار نداریم که خاک اقلیم کردستان عراق محلی برای اقدامات تروریستی و تهدیدی علیه ایران باشد.
وزیر امور خارجه ایران و فواد حسین وزیر خارجه عراق در نیویورک دیدار و درباره همکاری‌های منطقه‌ای گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با وزیر خارجه عراق از حسن مهمان نوازی مردم عزیز و دولت عراق به طور ویژه قدردانی کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: از شروع حوادث دوشنبه در عراق من و همکارانم تمام اتفاقات را با دقت پیگیری کرده و در تماس مستمر با طرف‌های مختلف عراقی تمام تلاش خود را برای برگزاری پرشور اربعین حسینی و حفظ سلامت زائران ایرانی عتبات عالیات به کار بسته‌ایم.
وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با سفیر کشورمان در عراق آخرین وضعیت سلامت و امنیت زائران ایرانی را جویا شد.
وزیر امور خارجه عراق در سفر به تهران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه عراق در سفر به تهران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های پزشکی، دارو، کشاورزی، آموزش پزشکی، شیلات و ... خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تعدادی بورسیه برای دانشجویان زنگباری در ایران داشته باشیم، همچنین در حوزه تولید برق و استفاده از انرژی خورشیدی، ایران دارای تکنولوژی بالایی است و در حال حاضر تنها یک شرکت ایرانی مشغول ساخت نیروگاه سه هزار مگاواتی در جنوب عراق است که فاز اول آن تمام شده است.
وزیر امور خارجه ایران در تماس با فواد حسین وزیر خارجه عراق سرنوشت یک هموطن ایرانی بازداشت شده در ایام حج در عربستان را پیگیری و خواستار انتقال پیام برای آزادی وی شد.
در گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان با فواد حسین وزیر خارجه عراق برخی موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی مورد رایزنی قرار گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ