این مدل هوش مصنوعی همچنین نشان داده است که اگر انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به سرعت کاهش پیدا کند بطوری که تا سال ۲۰۷۶ به صفر برسد، شانس رسیدن به گرمای ۲ درجه سانتیگراد تا سال ۲۰۵۴ به میزان یک به دو است و احتمال رسیدن به این گرما بین سال‌های ۲۰۴۴ تا ۲۰۶۵ نیز دو به سه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هوش مصنوعی اخیرا پیش بینی کرده است که اگر حیوانات روی کره زمین به مریخ انتقال پیدا کنند، پس از ۱۰۰ هزار سال چه شکلی خواهند شد. در ادامه پیش بینی هوش مصنوعی را در قالب چهار تصویر خواهید دید.
یک ابزار تصویرسازی مبتنی بر هوش مصنوعی به تازگی پیش بینی کرده است که در صورت وقوع زلزله 7.9 ریشتری در تهران چه بلایی بر سر برج 435 متری میلاد خواهد آمد.
اگر چه پیش بینی وضعیت شهر‌ها در آینده با خطا‌های زیادی همراه است، اما هوش مصنوعی ادعا می‌کند که بر پایه ابرداده‌های خود دست به پیش بینی می‌زند و کمترین خطا را دارد. به همین جهت از هوش مصنوعی خواسته شد تا وضعیت شهر تهران در سال ۲۰۵۰ میلیارد را به تصویر بکشد. در نهایت ۴ طرح ترسیم شد که در ادامه مشاهده می‌کنید.
از یک ابراز مشهور تصویرسازی مبتنی بر هوش مصنوعی خواستیم که وضعیت شهر تهران در هزار سال بعد یعنی سال 3023 میلادی را پیش بینی کند. در نهایت چهار طرح ارائه شد که در ادامه مشاهده خواهید کرد.
اگرچه پیش بینی آینده شهر‌ها و زندگی انسان خیلی دقیق نیست و با خطا همراه است، اما هوش مصنوعی ادعا می‌کند که می‌تواند با خطای کمتری آینده را پیش بینی کند. از این رو ما هوش مصنوعی خواستیم تا وضعیت شهر دبی در ۱۰۰ سال بعد را پیش بینی کند. در نهایت هوش مصنوعی فضایی عجیب و حیرت آور از دبی ترسیم کرد که تغییرات اقلیمی و دگرگونی این شهر را نمایش می‌دهد.
مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس در کنفرانس فناوری ویوا در پاریس گفت: «برای جلوگیری از تبدیل‌شدن هوش مصنوعی به یک چیز غیرقابل کنترل، به یک سری قوانین در این خصوص احتیاج داریم. اگر این اتفاق رخ ندهد، عاقبتی فاجعه‌آمیز برای بشریت شکل خواهد گرفت.»
بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت معتقد است برنده شدن در رقابت فناوری به توسعه برترین عامل هوش مصنوعی بستگی دارد عاملی که می‌تواند موتور جستجو و سایت‌های خرید آنلاین را مختل کند.
حوزه هایی خارج از دسترسی هوش مصنوعی وجود دارند. کارهای کارگران یقه آبی مانند حوزه ساخت و ساز ساختمانی و کشاورزی که حدود 20 درصد از تولید ناخالص داخلی بخش ثروتمند جهان را تشکیل می دهند از این دست هستند. هوش مصنوعی نمی تواند کار فردی که مارچوبه می چیند را انجام دهد و برای آن فرد نیز فایده ای نخواهد داشت.
به گفته آرویند کریشنا مدیر ارشد اجرایی آی بی ام پیش بینی می شود این شرکت فرایند استخدام برای ۷۸۰۰ فرصت شغلی که ممکن است در سال های آینده با هوش مصنوعی جایگزین شوند را متوقف کند.
یکی از حوزه‌های تحقیقاتی که قابلیت بهبود پیش بینی زلزله را دارد، یادگیری ماشینی است. محققان در حال بررسی استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل مجموعه‌های بزرگ داده و شناسایی الگو‌هایی هستند که ممکن است شاخص فعالیت لرزه‌ای باشند.
پیشرفت هوش مصنوعی به قدری زیاد بوده که اکنون می‌توان به کمک آن نتایج مسابقات فوتبال را پیش ‌بینی کرد. این کاری است که اوپتا برای بازی‌های پیش رو در لیگ برتر انجام داده است.
چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی براساس مدل‌های زبان بزرگ ساخته شده‌اند: الگوریتم‌هایی که در بخش‌های وسیعی از اینترنت آموزش دیده‌اند. این بات‌ها محتمل‌ترین کلمه بعدی را در پاسخ به برخی پرس و جو‌ها بر اساس خواندن میلیارد‌ها جمله‌ای که از واژگان قبلی استفاده می‌کند پیش بینی می‌نمایند.
یک مقام ارشد نظامی آمریکا در پی هراس از قدرت پهپادی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که برای پیش بینی مبدا حملات پهپادی ایران از هوش مصنوعی استفاده می کنیم.
یک نظامی ارشد آمریکایی می گوید که این کشور، رژیم صهیونیستی و متحدان واشنگتن برای پیش بینی حملات پهپادی از مبدا ایران از هوش مصنوعی استفاده می کنند.
در سراسر جهان، روزانه ۸۰۰۰ زلزله رخ می‌دهد. بیشتر آن‌ها ناشی از حرکات پوسته زمین هستند، اما برخورد شهاب سنگ، انفجار هسته‌ای، استخراج معادن یا استخراج گاز نیز می‌تواند باعث زلزله شود. فناوری‌های نوآورانه مانند حسگر‌ها و هوش مصنوعی می‌تواند به پیش بینی بهتر زلزله، شناسایی قربانیان و تعیین آسیب به ساختمان‌ها و جاده‌ها کمک کند.
اقدامات شدیدی که در ابتدا برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و ماندن در محدوده افزایش دمای کمتر از ۱.۵ درجه سانتی‌گراد پیشنهاد شده بود، اکنون به احتمال زیاد برای جلوگیری از افزایش دو درجه سانتی‌گرادی مورد نیاز است. افزایش دمای دو درجه سانتیگرادی زمانی است که عواقب گرمایش جهانی به طور قابل توجهی برای زندگی در این سیاره بدتر می‌شود.
یک هنرمند هوش مصنوعی رونالدو و مسی را در دهه ۵۰ زندگیشان ترسیم کرده است.
یک ماشین یادگیری جدید ریسک آزاد شدن زودهنگام یک زندانی بر حسب ۹۱ متغیر از جمله سن، نژاد و سابقه دستگیری توسط پلیس را تعیین می کند.
کارشناسان برای نشان دادن خطر بزرگ تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی دست به دامن هوش مصنوعی شدند تا واقعیت ترسناک را برایشان تصویر کند.
ما در حال ورود به عصر بسیار پیش بینی شده ربات قاتل هستیم که علت اصلی آن در دسترس بودن پهپادها، ارزان قیمت بودن و موثر بودن آن است. پرسش این است که آیا می‌دانیم چه نیرویی را آزاد کرده‌ایم؟ آیا خیلی دیر شده تا این مشکل را حل کنیم؟
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگران ایرانی با استفاده از روش های یادگیری ماشینی روشی برای پیش بینی رطوبت خاک ابداع کرده اند.
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگران ایرانی با استفاده از روش های یادگیری ماشینی روشی برای پیش بینی رطوبت خاک ابداع کرده اند.
یک دستگاه ابرکامپیوتر با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی کرده که دو تیم آرژانتین و پرتغال در فینال جام جهانی قطر به هم می‌رسند و در نهایت مسی جام را بالای سر خواهد برد.
یک دستگاه ابرکامپیوتر با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی کرده که دو تیم آرژانتین و پرتغال در فینال جام جهانی قطر به هم می‌رسند و در نهایت مسی جام را بالای سر خواهد برد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ