فراتر از تمام موارد و ناکارآمدی‌های دموکرات‌ها و دولت بایدن رها کردن یک سال پیش افغانستان به حال خود قرار دارد که باید موجب شرمساری دولت او باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در حالی که حزب عدالت و توسعه خود را برای انتخابات شهرداری ها آماده می کند، حزب جمهوری خواه خلق با اختلافات داخلی مواجه است و ظاهرا حزب متبوع اردوغان پیروز این دور از رقابت ها خواهد بود.
در حالی که حزب عدالت و توسعه خود را برای انتخابات شهرداری ها آماده می کند، حزب جمهوری خواه خلق با اختلافات داخلی مواجه است و ظاهرا حزب متبوع اردوغان پیروزی این دور از رقابت ها خواهد بود.
یک سال مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، رقابت بین اعضای حزب جمهوری‌خواه برای نامزد اصلی این حزب تشدید شده است.
دستیار «کمال قلیچدار اوغلو»، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه از مقام خود در این حزب کناره‌گیری کرد. جزئیات بیشتری درباره چرایی استعفای این این چهره نزدیک به قلیچدار اوغلو منتشر نشده، اما کناره‌گیری او همزمان با کشیده شدن رقابت‌های حساس میان قلیچدار اوغلو و رجب طیب اردوغان صورت می‌گیرد.
دستیار «کمال قلیچدار اوغلو»، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه از مقام خود در این حزب کناره‌گیری کرد. جزئیات بیشتری درباره چرایی استعفای این این چهره نزدیک به قلیچدار اوغلو منتشر نشده، اما کناره‌گیری او همزمان با کشیده شدن رقابت‌های حساس میان قلیچدار اوغلو و رجب طیب اردوغان صورت می‌گیرد.
دستیار «کمال قلیچدار اوغلو»، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه استعفا داد.
تعدادی از قانون گذاران آمریکایی حزب دموکرات و جمهوری خواه پیش‌نویس قانونی را ارائه کردند که هدف آن ممانعت از هرگونه عادی سازی روابط با سوریه است.
رهبران حزب جمهوری‌خواه مانند سناتور "لیندسی گراهام" هشدار دادند که اگر ترامپ را به عنوان نامزد معرفی کنیم "نابود خواهیم شد". با این وجود، این که آیا مخالفت رهبران حزب جمهوری خواه با ترامپ موثرتر خواهد بود یا نه یک پرسش باز و با پاسخی نامشخص است.
مایک گالاگر یک نماینده حزب جمهوریخواه در کنگره آمریکا با مقامات اپ چینی تیک تاک ملاقات و درباره برنامه های امنیت داده این شرکت گفتگو کرد.
رهبر حزب جمهوری خواه فرانسه با ارسال تسلیحات سنگین نظامی کشورش به اوکراین اعلام مخالفت کرد.
نقش جمهوری خواهان کنگره به طور کلی در سناریوی بهبودی کلیدی است. دولت بایدن می‌تواند به بازگشت‌های سیاسی موفق «بیل کلینتون» و «باراک اوباما» که به وضوح با میانجی‌گری حزب جمهوری خواه صورت گرفت نگاه کند. بر اساس شواهد به خصوص در مورد کوین مک کارتی ممکن است تاریخ تکرار شود.
کوین مک کارتی رهبر جمهوری خواهان در روز جمعه، به رغم جذب بیش از ۱۰ رای موافق جدید از حزب جمهوریخواه، در دوازدهمین دوره رای گیری برای انتخاب رئیس مجلس نمایندگان شکست خورد.
کنگره آمریکا بدلیل شکست حزب جمهوری خواه برای تعیین رئیس مجلس نمایندگان با هرج  و مرج روبرو شد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از احتمال وقوع یک "فاجعه" برای حزب جمهوریخواه آمریکا صحبت کرده و گفت، ممکن است با نامزد شدن از جانب یک حزب ثالث در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا در آرای محافظه‌کاران چنددستگی ایجاد کند.
مارکو روبیو سناتور آمریکا دیروز لایحه ای با پشتیبانی دو حزب دموکرات و جمهوریخواه برای ممنوعیت اپ تیک تاک ارائه کرد.
«انتخابات اخیر میاندوره‌ای کنگره آمریکا این نکته را روشن کرد که اقبال به ترامپ و رویکرد‌های وی در سطح ملی، به مراتب کمتر از اقبالی است که به او در درون حزب جمهوریخواه وجود دارد. مساله‌ای که در نوع خود زنگ خطر را برای جریان همراه با ترامپ و البته منتقدان وی در حزب جمهوریخواه به صدا درآورده که اگر قرار باشد ترامپ یا فردی مورد حمایت او در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کند، این امکان کاملا محتمل است که جمهوری‌خواهان متحمل شکست شوند.»
دیسانتیس با کسب حمایت لاتین تبارهای فلوریدا و دور کردن آنان از دموکرات‌ها جایزه‌ای حیاتی در مسیر پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ میلادی به آن حزب داد. شکست نامزدهای مورد حمایت ترامپ در انتخابات نشان داد کنترل ترامپ بر حزب جمهوری خواه بالاخره ممکن است از بین برود.
رئیس جمهور سابق آمریکا ادعا کرده است که حزب جمهوری خواه کنترل هر دو مجلس کنگره را در دست خواهد گرفت.
"کیلی مک انانی" سخنگوی سابق کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری ترامپ در شبکه خبری "فاکس نیوز" اعلام کرد که سخنرانی پیروزی دیسانتیس "باید پیام آینده حزب باشد". روزنامه "نیویورک پست" متعلق به "روپرت مرداک" دیسانتیس را "دی فیوچر" معرفی کرد و او را آینده حزب جمهوری خواه دانست و حملات اخیر ترامپ را "نمایشی شرم آور" توصیف کرد.
اکثر جمهوری خواهان ریاست جمهوری ترامپ را دوست داشتند و هنوز پیروزی قانونی بایدن در سال ۲۰۲۰ میلادی را انکار می‌کنند. به همین دلیل است که ترامپ همچنان نامزد اصلی نامزدی جمهوری خواهان در سال ۲۰۲۴ میلادی است. اگر ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در سال ۲۰۲۴ میلادی متحمل شکست شود برنده احتمالا یکی از مقلدان او خواهد بود و نه یکی از مخالفانش.
رهبر حزب جمهوریخواه آمریکا تاکید کرد که اقتصاد آمریکا با رکود مواجه است و این کشور دیگر نمی تواند برای اوکراین چک سفید امضا کند.
میان دو حزب جمهوریخواه و دمکرات در ارتباط با بازگشت آمریکا به برجام اختلافات عمیق و شدیدی وجود دارد و این روز‌ها تلاش جمهوریخواهان برای ممانعت از بازگشت دوباره واشنگتن به برجام و تصمیم جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص بشدت افزایش یافته است.
افزایش ساعت کاری ساتنا از امروز
یک تحلیلگر سیاست خارجی درخصوص امکان تحقق تضمین‌های خواسته شده توسط ایران از امریکا، می‌گوید که در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست. وضعیت داخلی و سیاسی در امریکا طوری نیست که آقای بایدن در آستانه انتخابات کنگره بخواهد ریسک کند و با دادن چنین امتیازی وارد یک رقابت و دعوای سنگین سیاسی و مطبوعاتی با حزب جمهوری خواه شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ