دامغان- وزیر نیروی کابینه سیزدهم با بیان اینکه تولید انرژی تجدید پذیر در کشور از یک هزار مگاوات عبور کرد، گفت: به واسطه عدم مخاطرات زیست محیطی توسعه این نوع انرژی در دستور کار دولت است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون وزیر نیرو گفت: تنوع بخشی به منابع تولید برق با هدف اصلاح اقتصاد صنعت برق با عرضه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در بورس انرژی تسریع شده است.
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه برای ساخت نیروگاه‌های بزرگ‌مقیاس در دو حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی در حال پیگیری از شهرداری تهران هستیم، گفت: پس از پروژه‌های کوچک مقیاس تولید برق به کمک انرژی خورشیدی به دنبال احداث نیروگاه‌های بزرگ مقیاس هستیم.
هدف از این فناوری ایجاد یک شکل جایگزین از تولید انرژی است که هم پاک و هم قابل تجدید باشد. همجوشی هسته‌ای برخلاف سوخت‌های فسیلی هیچ انتشار کربنی ندارد، به این معنی که منجر به تغییرات آب و هوایی یا آلودگی هوا نمی‌شوند.
در گذشته و اکنون اهداف روشنی از افزایش قیمت بنزین نداشته‌ایم / افزایش قیمت بنزین دوباره از طریق افزایش نرخ حمل و نقل و تشدید انتظارات تورمی، تورم جدید ایجاد می‌کند / هیچ کجای دنیا سابقه ندارد که به همه شهروندان اعم از اتومبیل‌دار و ندار، بنزین بدهند / باید در مورد سیستم حمل و نقل کشور و هم در مورد سیستم انرژی کشور و هم در مورد تولید خودروی با کیفیت در کشور چاره اندیشی اساسی شود / در ساختار فعلی اقتصاد ایران مشکل حامل‌های انرژی با قیمت حل نمی‌شود
در سال ۲۰۲۲ رکورد تازه ای در زمینه تولید انرژی بادی و خورشیدی ثبت شد و این رقم از ۱۰ درصد کل انرژی تولیدی جهان در سال ۲۰۲۱ به ۱۲ درصد افزایش یافت.
نیروگاه خورشیدی دامغان با وسعتی معادل پارک شهر تهران آماده تولید سالانه 18 میلیون کیلووات ساعت برق پاک به شبکه است.
وزیر صنایع زیمباوه گفت: آماده همکاری با ایران در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، تولید خودرو، تولید تنباکو و به طور کلی توسعه همکاری های صنعتی و معدنی و ... هستیم.
گروهی از محققان ژاپنی به روشی جالب برای تولید برق از برف دست یافته‌اند که می‌تواند مقدمه‌ای برای انقلاب در زمینه تولید انرژی تجدیدپذیر باشد.
سیف الله امیری مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در یادداشتی به وضعیت تولید و تامین انرژی صنایع معدنی و همچنین سیاستهای پیش روی وزارت صمت در تولید و صادرات این بخش پرداخته است.
محققان دانشگاه ایلینوی در اربانا-شمپین سازوکار جدیدی را برای تولید آب آشامیدنی پیشنهاد کرده‌اند که در آن بخار آب بالای سطح اقیانوس‌ها به ساحل منتقل می‌شود. سپس این بخار در ساحل با کمک سیستم‌های خنک‌سازی فشرده و به آب تبدیل می‌شود. انرژی این سیستم‌ها تماماً می‌تواند از منابع تجدیدپذیر مثل انرژی خورشیدی یا بادی تأمین شود.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی که در اختیار اعضای شورای حکام قرار داد تولید اورانیوم ۶۰ درصدی در تاسیسات فردو را تائید کرد.
رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: گفته بودیم که فشار و قطعنامه سیاسی چیزی را تغییر نمی‌دهد و صدور قطعنامه واکنش جدی دارد و به همین خاطر تولید اورانیوم ۶۰ درصد در فردو از روز گذشته آغاز شده است.
وزیر انرژی عربستان افزایش تولید نفت توسط ریاض و دیگر تولیدکنندگان نفت را رد کرد.
مدیر طرح جامع فولاد کشور گفت :در ۶ ماه اول سال جاری تولید فولاد نسبت به سال گذشته حدود ۱۹ درصد افزایش داشته است.
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره میزان تولید انرژی، گفت: هدف‌گذاری سازمان انرژی اتمی تولید ۲۰ درصد از سبد انرژی کشور یعنی حدود ۱۴ هزار مگاوات است.
اداره کل دیپلماسی عمومی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد:مطالب منتشره در فضای مجازی مبنی بر نفوذ به سرور پست الکترونیک شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی باهدف فضاسازی های رسانه صورت گرفته است.
اصفهان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از آغاز عملیات اجرایی تولید یکهزار مگاوات انرژی خورشیدی از سال گذشته خبرداد و گفت: امید است این میزان انرژی تا ابتدای ۱۴۰۲ وارد مدار شود.
چگینی با تأکید بر ضرورت مراقبت و پیشگیری از حمله‌های سایبری، اعلام کرد: تقاضا و مصرف انرژی در کشور بیشتر از تولید است.
وزارت نیرو در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی کرده است تا در قالب طرحی با عنوان نیروگاه‌های خود تامین برق صنایع، در سال‌های آینده کمبود برق در کشور را جبران کرده و برق پایدار صنایع را تامین کند.
دولت جدید کره جنوبی به ریاست «یون سوک یئول» ضمن انتقاد از دولت پیشین که فعالیت راکتورهای هسته‌ای را در این کشور به حاشیه برد، وعده داده است علاوه بر احیای راکتورهای هسته‌ای، حرکت تازه‌ای را برای تولید انرژی برق از طریق منابع تجدیدپذیر آغاز کند.
به نظر می‌رسد اکنون پاسخ به این سؤال چندان سخت نباشد: «این همه پافشاری بر بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای و به جان خریدن هزینه‌های آن، ارزش داشت؟» حتی اگر مصارف دیگر انرژی هسته‌ای را نادیده گرفته و فقط تأمین برق مورد نیاز کشور را در نظر بگیریم؛ پاسخ واضح است: «بله؛ ارزش داشت.»
در جلسه فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام، به بحث و بررسی درباره افزایش تولید انرژی های تجدیدپذیر و نوین در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه پرداخته شد.
تولید برق با استفاده از انرژی باد در دنیای انرژی‌های تجدید پذیر اهمیت زیادی دارد، اما عمر پره ‌های توربین‌های بادی محدود است و برای حل این مشکل پره ‌های قابل بازیافت ساخته شده‌اند.
شایعه پرداخت عیدی قربان به دلیل همزمانی این عید با زمان معمول پرداخت یارانه ماهانه از سوی دولت به وجود آمد. حالا هم به نظر می‌رسد که برخی به دلیل پرداخت سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در هفته آتی، به شایعه پرداخت یارانه و عیدی غدیر دامن زده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ