در جلسه فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام، به بحث و بررسی درباره افزایش تولید انرژی های تجدیدپذیر و نوین در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه پرداخته شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: جانمایی نیروگاه‌های اتمی جدید در ۵ استان ساحلی خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و در شمال نیز استان گلستان، انجام شده است.
وزارت نفت استانداردهای لازم را در استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت به‌ کار نگرفته و سوخت‌های تولیدی کشور از جمله بنزین، نفت گاز، نفت کوره و نفت سفید مطابق با استاندارد ملی مصوب عرضه نشده است. وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز کشور، نه تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده نکرده است تا جایی که به دلیل شرایط خاص تحریمی کشور، مصرف مازوت در حال افزایش است.
سخنگوی کمیسیون اصل نود با اشاره به گزارش این کمیسیون درباره آلودگی‌ هوا گفت: وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز کشور نه تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده نکرده که به دلیل شرایط خاص تحریمی کشور، مصرف مازوت در حال افزایش است و طبق اعلام مرکز اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از ۱۶ نیروگاه کشور، ۱۴ نیروگاه مصرف مازوت دارند.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: گام‌های اساسی برای فعال‌سازی معادن، افزایش ۵ برابری ظرفیت تولید رادیوداروها و نیز دستیابی به ظرفیت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای برداشته‌ایم.
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: تولید روزانه نفت ایران در چهارمین ماه سال جاری میلادی ۶۰ هزار بشکه افزایش یافت و ایران چهارمین تولیدکننده اوپک در این ماه شد.
یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق شده است با تولید و تجاری‌سازی توربین‌های باد، زمینه را برای استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر فراهم کند.
توزیع روزانه حدود ۴ میلیون لیتر سوخت هوایی در سال ۱۴۰۱، فلر های پالایشگاه هویزه به زودی خاموش می شوند و ... از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
در سال ۲۰۲۲ رکورد تازه ای در زمینه تولید انرژی بادی و خورشیدی ثبت شد و این رقم از ۱۰ درصد کل انرژی تولیدی جهان در سال ۲۰۲۱ به ۱۲ درصد افزایش یافت.
در طول سال سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت‌های زیر مجموعه آن با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مبتنی بر سند راهبردی جامع صنعت هسته‌ای کشور مسیر جدیدی را در تحقیق و توسعه فناوری هسته‌ای ایجاد کردند.
سخنگوی سازمان ساتبا، گفت: افراد می‌توانند برق تولیدی توسط پنل‌های خورشیدی را حداقل 15 تا 16 برابر قیمت برقی که از وزارت نیرو خریداری می‌کنند به سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر بفروشند.
رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: افزایش تولید غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم با آغاز تولید در فردو نشانگر اقتدار کشور و عزم ایران برای حفظ دستاوردهای هسته‌ای بوده، اما ما برای ساخت راکتورهای تحقیقاتی نیاز به اورانیوم با غنای بالاتری داریم.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز یکشنبه اعلام کرده بود: در پاسخ به اقدام اخیر سه کشور اروپایی و آمریکا در تصویب قطعنامه علیه ایران، در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان روز یکشنبه اعلام کرده بود: در پاسخ به اقدام اخیر سه کشور اروپایی و آمریکا در تصویب قطعنامه علیه ایران، در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت
وزیر انرژی عربستان افزایش تولید نفت توسط ریاض و دیگر تولیدکنندگان نفت را رد کرد.
معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: برای سال آینده در بخش تولید بنا داریم ۷ هزار و ۷۸۷ مگاوات افزایش تولید داشته باشیم .
مدیر طرح جامع فولاد کشور گفت :در ۶ ماه اول سال جاری تولید فولاد نسبت به سال گذشته حدود ۱۹ درصد افزایش داشته است.
تصویب لایحه‌ای در سنای آمریکا در پی تصمیم اخیر اوپک‌پلاس، افزایش دو برابری تولید گاز ایران در دوران تحریم و قطع آب ۲۸۰۰ مشترک پر مصرف از مهمترین خبر های آب و انرژی در هفته جاری بودند.
معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به تابستان بدون خاموشی امسال، از تدوین ۱۴۰ برنامه برای عبور از دومین سال بدون خاموشی در وزارت نیروی دولت سیزدهم خبر داد.
بایدن در سخنرانی خود در کاخ سفید اعلام کرد: افزایش منطقی تولید نفت آمریکا ضروری است و افزایش تولید داخلی باید بدون به تاخیر انداختن روند انتقال ما به انرژی‌های پاک صورت گیرد.
گفت: هر یک واحد سرمایه‌گذاری برای بهینه‌سازی مصرف انرژی، معادل ۱۰ واحد سرمایه‌گذاری برای بخش تولید است.
وزیر نیرو گفت: میریت مصرف انرژی و افزایش راندمان تولید مورد تاکید وزارت نیرو است به همین دلیل دنبال استفاده از ابزار روزآمد و جدیدترین فناوری ها هستیم.
محمود خاقانی کارشناس حوزه نفت و انرژی و مدیرکل پیشین امور خزر و آسیای میانه وزارت نفت ایران به مهر می‌گوید: با افزایش تولید نفت امکان فروش بیشتر نفت برای ایران فراهم نیست.
در جلسه فوق‌العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام برای افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و نوین در برنامه هفتم توسعه تصمیم گرفته شد.
گروه بهمن به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) خدمات ویژه‌ای را از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۵ خرداد ماه به زائران حرم مطهر ارائه می‌نماید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ