رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: گفته بودیم که فشار و قطعنامه سیاسی چیزی را تغییر نمی‌دهد و صدور قطعنامه واکنش جدی دارد و به همین خاطر تولید اورانیوم ۶۰ درصد در فردو از روز گذشته آغاز شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: «جنگسر» از قطب‌های تأمین مواد اولیه سوخت هسته‌ای و پشتیبان‌کننده تولید برق هسته‌ای خواهد بود.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر از مرز ۶۰ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرده است و بدین ترتیب می‌توان گفت که معادل ۹۰ میلیون بشکه نفت صرفه‌جویی شده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز ذخایر اورانیوم ما در کشور قابل مقایسه با گذشته نیست و هدف تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای با جدیت دنبال خواهد شد.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امروز ذخایر اورانیوم ما در کشور قابل مقایسه با گذشته نیست و هدف تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای با جدیت دنبال خواهد شد.
رئیس سازمان انرژی اتمی از جانمایی نیروگاه‌های اتمی جدید در ۵ استان ساحلی کشور خبر داد و گفت: ظرفیت تولید کیک زرد نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: جانمایی نیروگاه‌های اتمی جدید در ۵ استان ساحلی خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و در شمال نیز استان گلستان، انجام شده است.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه تولید رادیو دارو، به زودی به قطب تولید و صادرات رادیودارو تبدیل می‌شویم.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: گام‌های اساسی برای فعال‌سازی معادن، افزایش ۵ برابری ظرفیت تولید رادیوداروها و نیز دستیابی به ظرفیت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای برداشته‌ایم.
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه غربی‌ها برای تأمین سوخت مورد نیاز ایران، ۲ سال و نیم وقت می‌خواستند، درصورتی که تولید سوخت ۲۰ درصد در کمتر از ۲ سال با همت جوانان غیور سازمان انرژی اتمی محقق شد، گفت: در برجام در ظاهر محدودیتی را پذیرفتیم، اما چیزی از بُعد فنی از دست ندادیم. با قانون مجلس که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره داشت، بلافاصله تولید سوخت ۲۰ درصد را آغاز کردیم به طوری که در قانون مجلس گفته بود ۱۲۰ کیلو سوخت ۲۰ درصد در یک سال تولید شود، اما در نزدیک به یک سال، حدود ۴۰۰ کیلو سوخت تولید شد. بیش از ۱۰۰ کیلو سوخت ۶۰ درصد و فلز اورانیوم تولید شد؛ سانتریفیوژهای نسل جدید مثل IR9 به نمایش گذاشته شد که ۵۰ برابر نسل قدیم ظرفیت دارد و در حال گذر از مراحل آزمایشی است.
اسلامی همچنین گفت: ما غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم را بر اساس تکلیفی که قانون اقدام راهبردی روی دوشمان گذاشته است و موظف به اجرای آن هستیم، انجام می دهیم. البته این سطح از غنی سازی مصارف گوناگونی از جمله تولید مواد اولیه رادیو دارو ، آشکار سازها و غیره دارد.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در این سال سخت بالاترین دستاورد‌ها را ثبت کردیم و این همت همکاران ما بود. یکی از این دستاورد‌ها بحث کارکردن روی ایزوتوپ‌های پایداری بود که با یک زنجیره ۲۰تایی برای تولید ایزوتوپ تریتیوم ۱۳۱ که تبدیل به ید ۱۳۱ برای درمان سرطان تیرویید و تیرویید پرکار می‌شود که دستاورد بزرگی است که به آن دست پیدا کردیم و جزو دستاورد‌های سال ۱۴۰۱ است و جزو مواردی است که در ۱۴۰۲ به تولید انبوه می‌رسد و مورد استفاده برای بخش رادیودارو قرار خواهد گرفت.
رئیس کل سازمان انرژی اتمی گفت: در خصوص ذره ۸۴ درصد که یک نمونه برداری از کنار یک شیر در پروسه بود انجام شد، یک ذره‌ای که با میکروسکوپ هم دیده نمی‌شود؛ مهم حجم موادی هست که پس از تولید ذخیره می‌شود و موادی که از پروسه خارج شده بود نظارت کردند دیدند که غنای آن بیش از ۶۰ درصد نیست.
رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: به لحاظ ابزاری ساخت و ذخایر سوخت هسته ای هم قدرت است و هم ارزش اقتصادی و ارزش افزوده بالایی برای کشور دارای این ظرفیت تولید می‌کند. همین فرانسه که مسبب خیلی از فشارها به کشور ماست ۷۵ درصد برق خود را از انرژی هسته ای تولید می‌کند.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: یک خط تولید پایلوت تولید ایزوتوپ‌های پایدار که یکی از موارد موازی و جایگزین فرآیندهای فعلی برای تولید رادیو دارو در بخش سرطان است را تقدیم بیماران خواهیم کرد.
مشهد ـ رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان انرژی اتمی و آستان قدس رضوی منطقه شمال شرق کشور به یکی از قطب‌های پزشکی هسته‌ای و تولید رادیو دارو تبدیل می‌شود.
رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: افزایش تولید غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم با آغاز تولید در فردو نشانگر اقتدار کشور و عزم ایران برای حفظ دستاوردهای هسته‌ای بوده، اما ما برای ساخت راکتورهای تحقیقاتی نیاز به اورانیوم با غنای بالاتری داریم.
رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: گفته بودیم که فشار و قطعنامه سیاسی چیزی را تغییر نمی‌دهد و صدور قطعنامه واکنش جدی دارد و به همین خاطر تولید اورانیوم ۶۰ درصد در فردو از روز گذشته آغاز شده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در روزهای اخیر تولید اورانیوم UF۶ با غنای ۶۰ درصد در فردو از سر گرفته شد.
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره میزان تولید انرژی، گفت: هدف‌گذاری سازمان انرژی اتمی تولید ۲۰ درصد از سبد انرژی کشور یعنی حدود ۱۴ هزار مگاوات است.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: توسعه نیروگاه‌های اتمی و تولید برق هسته‌ای از اهداف حوزه فناوری هسته ای ست که در نظر داریم سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی کشور را به ۲۰ درصد برسانیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: توسعه نیروگاه‌های اتمی و تولید برق هسته‌ای از اهداف حوزه فناوری هسته ای ست که در نظر داریم سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی کشور را به ۲۰ درصد برسانیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با تولید برق هسته‌ای، معادل ۸۵ میلیون بشکه نفت صرفه جویی انرژی داشته‌ایم، این موضوع از لحاظ زیست محیطی هم دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: کشورهای غربی با ورود ایران به فناوری‌های نوین و نوظهور به دلیل اینکه ما را در رأس هرم کشورهای قدرت ساز قرار می‌دهد؛ مخالف هستند.
محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت: نصب هزار ماشین IR ۶ و سایر ماشین ها، طراحی راکتور اراک و تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد از جمله موارد مورد تاکید مجلس بود، که همه آن‌ها مطابق قانون انجام شد و می‌توان گفت قانون اقدام راهبردی تا این تاریخ به نسبت زمان صددرصد اجرا شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ