کرمان – وزیر نیرو ابراز امیدواری کرد که طی یک سال آینده آب سد نساء به بم برسد و مشکل آب شرب این شهرستان رفع شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشهد ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ظرفیت سد دوستی به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع تأمین کننده آب شهرستان مشهد به نزدیک ۹ درصد رسیده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از دی‌ماه سال گذشته تا کنون نمونه‌برداری‌های روزانه نشان می‌دهد که کیفیت آب و تغییرات در دریاچه سد چم‌شیر بسیار ناچیز و کیفیت آب دریاچه در وضعیت مناسب است.
میان ۹ سد با ذخیره آب زیر ۲۰درصد، وضعیت سد‌های رودبال داراب در استان فارس و چاه‌نیمه‌ها در استان سیستان و بلوچستان با ۳ و ۶ درصد پرشدگی و سد وشمگیر گلستان که به‌صورت کامل خشک شده است، بحرانی‌تر است.
مدیر عامل آب‌های استان تهران در خصوص آب سد کرج گفت: در محلی که مسیر جریان آب بسته شد، با توده‌های عظیمی از سنگ از چهار جهت، دسترسی امکان پذیر نبود.
رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام‌شده توسط دادستان مرکز استان و ادارات متولی و آب منطقه‌ای تهران، بازگشایی و رسوب‌زدایی مسیر انجام شد و با برداشته شدن موانع، مسیر خروجی آب رفع انسداد شده است و در ساعات آینده امکان ادامه فرایند تأمین آب شرب مناطق هدف آغاز می‌شود.
سرهنگ شیرانى اظهار کرد: شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل مرزن آباد تا مجلار و محدوده‌های پل دزدبن، انارک، هزارچم، پیچ سرهنگ، سه راهی دیزین، گچسر و نساء هستیم.
اهواز - فرماندار دشت آزادگان گفت: وضعیت فعلی سد کرخه جوابگوی ۲ کشت تابستانه و پاییزه امسال نیست و باید یک برنامه ریزی راهبردی و آینده نگر را اجرا کنیم.
چابهار- وزیر نیرو با اشاره به اینکه خط انتقال آب سد کهیر در حال اجرا است، گفت: با آبگیری امروز این سد امکان استفاده آشامیدنی، صنعتی، کشاورزی و محیط زیستی فراهم شده است.
تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تامین ۱۵ درصد آب شرب کلانشهر تبریز از سد نهند و موجودی ۴.۵ میلیون مترمکعبی این سد در حال حاضر، گفت: این میزان در سال گذشته ۱۷ میلیون مترمکعب بود.
شوش- نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس گفت: انجام طرح انتقال آب بین حوضه‌ای بین سد دز و سد کرخه (آب اضافی سد) باعث رفع مشکل زیادی از شهرهای خوزستان در بحث تأمین آب خواهد شد.
پس از انجام یک دوره آبگیری آزمایشی در سد چمشیر که تا ۲۲ اسفند دامه داشت، تراز آب ذخیره شده در سد به ۵۸۳ سانتی متر رسید.
مشهد ـ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: وضعیت پنج سد آب شرب خراسان رضوی (دوستی، طرق، کارده، ارداک و تبارک) اصلاً مناسب نیست و بیشتر این سدها کمتر از ۲۰ درصد حجم‌شان آب دارند.
مشهد ـ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چناران گفت: سد شهید خوشرو در این شهرستان با ذخیره سازی بیش از ۷۰۰ هزار مترمکعب آب به تازگی سرریز شد.
بهبهان- مدیر امور آب منطقه شرق خوزستان گفت: در راستای کنترل سیلاب‌های احتمالی، آب از سد مارون بهبهان رها سازی می‌شود.
اصفهان- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از افزایش مجدد خروجی سد زاینده‌رود با هدف تداوم توزیع آب برای کشت کشاورزان شرق اصفهان خبر داد.
اصفهان- مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود گفت: یخ زدگی دریاچه سد زاینده رود کمتر از یک دهم درصد است و مشکلی در تامین آب شرب اصفهان ایجاد نمی‌کند.
بررسی آخرین آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که در زمان حاضر مجموع ذخایر آبی سد‌های کشور ۱۸ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب است که این میزان ذخیره آب، نشان‌دهنده میزان پرشدگی ۳۷ درصدی است؛ درواقع حدود ۶۳ درصد ظرفیت مخازن سد‌های کشور هم‌اکنون خالی است.
مدیرعامل شرکت آب نیرو گفت: پروژه خط انتقال مستقیم آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج با عزم جهادی وزارت نیرو در دولت سیزدهم به مرحله بهره‌برداری رسید.
شاهرود- مدیر امور منابع آب شهرستان شاهرود با بیان اینکه ورودی آب سد مجن به ۱۱۶ لیتر بر ثانیه رسید، گفت: سال گذشته ورودی این سند ۲۳۱ لیتر بر ثانیه بود.
مشهد ـ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: تأمین آب مشهد از محل سد دوستی با توجه به کاهش بارندگی‌ها، اکنون به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: آب تالوار برای رسیدن به همدان از چهار ایستگاه پمپاژ، عبور می‌کند و پس از آن به تصفیه خانه جدید در مهاجران، منتقل می‌شود در حال حاضر به دلیل اینکه این تصفیه‌خانه آماده نشده آب از آنجا به تصفیه خانه شهید بهشتی می‌رود یعنی آب از چهارمین ایستگاه پمپاژ به خط بای‌پس، وصل می‌شود.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان در رابطه با شروع آبگیری مخازن خط انتقال آب از تالوار به همدان، تصریح کرد: اصل موضوع بعد از تصفیه است و برای ما مهم این است که سلامت آب را از نظر وجود آرسنیک یا سایر آلودگی‌هایی که پس از تصفیه وجود دارد، بررسی کنیم.
منابع محلی در ولایت نیمروز گفتند که طالبان آب بیشتری را از سد کمال‌خان به سوی ایران رها کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ