مشهد ـ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: وضعیت پنج سد آب شرب خراسان رضوی (دوستی، طرق، کارده، ارداک و تبارک) اصلاً مناسب نیست و بیشتر این سدها کمتر از ۲۰ درصد حجم‌شان آب دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از دی‌ماه سال گذشته تا کنون نمونه‌برداری‌های روزانه نشان می‌دهد که کیفیت آب و تغییرات در دریاچه سد چم‌شیر بسیار ناچیز و کیفیت آب دریاچه در وضعیت مناسب است.
میان ۹ سد با ذخیره آب زیر ۲۰درصد، وضعیت سد‌های رودبال داراب در استان فارس و چاه‌نیمه‌ها در استان سیستان و بلوچستان با ۳ و ۶ درصد پرشدگی و سد وشمگیر گلستان که به‌صورت کامل خشک شده است، بحرانی‌تر است.
سخنگوی سازمان فضایی ایران آخرین وضعیت سد کرج از دید تصاویر ماهواره‌ای را اعلام کرد.
نامداری گفت: آب سد برای انتقال به تصفیه خانه شماره یک در مدار قرار گرفته و وضعیت آبرسانی به شرایط عادی بازگشته است.
مدیر عامل آب‌های استان تهران در خصوص آب سد کرج گفت: در محلی که مسیر جریان آب بسته شد، با توده‌های عظیمی از سنگ از چهار جهت، دسترسی امکان پذیر نبود.
طبق صحبت‌های یکی از کارشناسان مدیریت منابع آب و مطلع از وضعیت آب سد کرج، «در سیلاب‌های اخیر زمین لغزشی در حاشیه بستر رودخانه کرج رخ داد و توده‌ای عظیم از سنگلاخ و کلوخه، از بدنه کوه کنده شد، لغزید و بستر رودخانه کرج را مسدود کرد.»
سد کرج پس از بارندگی‌های سیل آسا در وضعیت نابسامان قرار دارد. ریزش کوه جلوی خروج آب را گرفته است./چندثانیه
یک کارشناس مدیریت منابع آب و مطلع از وضعیت آب سد کرج، در رابطه با این موضوع گفت: «در سیلاب‌های اخیر زمین لغزشی در حاشیه بستر رودخانه کرج رخ داد و توده‌ای عظیم از سنگلاخ و کلوخه، از بدنه کوه کنده شد، لغزید و بستر روخانه کرج را مسدود کرد.»
عسگری گفت: به دلیل اینکه شهرستان کرج و پردیس مخزن آب شرب به میزان کافی ندارد با قطعی‌های مکرر آب مواجه هستیم بنابراین از وزارت نیرو می‌خواهیم به سرعت ورود و این مشکل را برطرف کند؛ خوشبختانه ذخیره آبی سد کرج نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری دارد، اما سهمیه و حق‌آبه باغات پایین دست کرج داده نشده و باغات در حال از بین رفتن است که در این رابطه از وزارت نیرو درخواست جدی داریم که به این مطالبه مردم توجه داشته باشد و با تامین حقآبه باغات پایین دست کرج مشکل مردم را برطرف کند.
روزنامه اعتماد از زیرآب رفتن روستا‌های حاشیه سد گتوند خبر داد و نوشت: روستا‌های «پابرآفتاب»، «تنگ‌هلیل»، «رگ‌هلیل»، «گل‌انبار»، «چال‌ناک»، «چم‌لوند»، «تلخاب تاجدین» و «پرنوشته» در دو طرف دریاچه سد، دوباره زیر آب رفته‌اند.
کم‌عمق شدن رودخانه پس از منفجر شدن سد کوخافکا در اوکراین، سبب تلف شدن هزاران ماهی شده است. منبع: تسنیم
به گفته منبعی وابسته به خدمات اورژانسی منطقه خرسون، مقامات منصوب روسیه در این منطقه به دلیل انفجار سد کاخوفکا و جاری شدن سیل، وضعیت اضطراری اعلام کردند.
اهواز - فرماندار دشت آزادگان گفت: وضعیت فعلی سد کرخه جوابگوی ۲ کشت تابستانه و پاییزه امسال نیست و باید یک برنامه ریزی راهبردی و آینده نگر را اجرا کنیم.
معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: به دلیل بارش شدید باران در شهرستان، عدم دید کافی و خطر ریزش کوه در مسیرهای۲ جاده ونایی و آبسرده به شهر بروجرد تا پایان بارندگی‌ها مسدود است. ۲ جاده منتهی به شهر گردشگری ونایی و روستای آبسرده از جاده‌ای زیبا و پرتردد بروجرد بوده که به دلیل کوهستانی بودن و عدم دید کافی با خطر ریزش کوه مواجه است.
معاون هماهنگی امور استان‌های سازمان حفاظت محیط زیست توضیحاتی درباره سرانجام پرونده میانکاله، سد چمشیر، آلودگی هوا، گرد و غبار و موضوعات مختلف محیط زیستی ارائه داد.
تصاویر منتشر شده از منطقه پل عباسی در استان دهوک عراق و جاری شدن آب از سمت سدهای ترکیه، که گفته می شود پس از بیم دولت اردوغان نسبت به وضعیت سد آتاتورک در حال رهاسازی است.
بر اساس آخرین اخبار رسمی، سد‌های پنج‌گانه تامین‌کننده آب تهران یعنی امیرکبیر، لتیان، ماملو، لار و طالقان وضعیت نگران‌کننده‌ای دارند؛ ذخیره آب سد ماملو با کاهش ۷۰ درصدی نسبت به میانگین سال گذشته مواجه شده و در حالی که حجم مفید مخزن این سد که ۲۲۲ میلیون مترمکعب است، همین حالا تنها ۴۶ میلیون مترمکعب آب دارد.
مدیر سد زاینده‌رود درباره آخرین وضعیت سد زاینده‌رود با توجه به بارش‌های هفته گذشته، اظهار کرد: درواقع سد زاینده‌رود شرایط خوبی را ندارد، البته بارندگی‌های اخیر برخی نگرانی‌ها پیرامون تأمین آب شرب را کم‌تر کرد، با این‌وجود در انتظار بارش‌ها در ادامه سال آبی جاری هستیم.
وزیر کشور با بیان اینکه وضعیت ذخیره پشت ۵ سدی که آب تهران را تأمین می‌کند، مناسب نیست، گفت: در حوزه موضوعات فنی باید مطالعات بیشتری انجام شود.
بررسی وضعیت ورودی سد‌های کشور نشان می‌دهد ورودی به مخازن در سال آبی جاری به ۸۳۰ میلیون متر مکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۴ درصد کاهش دارد. همچنین میزان پرشدگی سد زاینده رود در استان اصفهان، سد‌های استان تهران، سد‌های استان خوزستان و سد‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه در شرایط فعلی به ترتیب حدود ۱۱ درصد، ۱۹ درصد، ۴۳ درصد و ۲۹ درصد است.
مدیر‌عامل آب منطقه‌ای استان همدان گفت: ذخیره آبی سد اکباتان وضعیت خوبی ندارد و به دلیل مصرف بالا و گرمای هوای همدان ذخیره آبی آن از دست رفته است به همین علت از تمام ظرفیت سد اکباتان نمی‌توانیم استفاده کنیم و مجبور به سهمیه‌بندی و قطع آب در ساعاتی از روز هستیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ