اصفهان- مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود گفت: یخ زدگی دریاچه سد زاینده رود کمتر از یک دهم درصد است و مشکلی در تامین آب شرب اصفهان ایجاد نمی‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرکل مدیریت بحران وکاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی در پی هشدار قرمز سازمان هواشناسی، توصیه‌های مهمی برای مقابله با خسارت‌ها به کشاورزان ارائه کرد.
دبیر ستاد حقوق بشر و معاون بین الملل قوه قضاییه به یخ‌زدگی و جان باختن یک زندانی در بازداشت پلیس آمریکا، واکنش نشان داد.
آموزش و پرورش اعلام کرد: به دلیل بارش برف در استان تهران و احتمال لغزندگی، برودت و یخ‌زدگی معابر، خانواده‌های صبح زود وضعیت حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس را بررسی کنند.
تصویری دیدنی از سیستم پاک کردن برف از روی خودروها برای جلوگیری از یخ‌زدگی در کانادا را ببینید. منبع: خبرفوری
به بهانه شهادت یک مرزبان بر اثر یخ‌زدگی؛ فیلمی کوتاه از مرزبانان دلاور در نقطه صفر مرزی و سرمای استخوان سوز منفی ۴۰درجه را ببینید. منبع: خبرفوری
به دنبال وقوع سرمای شدید و بارش برف و یخ‌ زدگی طی هفته های گذشته در افغانستان، دست‌کم ۱۶۶ نفر تا کنون جان باخته اند.
به دنبال وقوع سرمای شدید و بارش برف و یخ‌زدگی طی ۲ هفته گذشته در افغانستان، دست‌کم ۱۵۷ نفر تاکنون جان باختند.
قسمت‌هایی از دریای خزر از سمت روسیه به دلیل شدت هوای سرد غیرعادی، امسال تا حدی یخ زد. کاربران روسی در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که چنین پدیده‌ای از دریای خزر را تا به حال ندیده‌اند./مهر
در ارتفاعات و نواحی کوهستانی نیز با توجه به رطوبت کافی و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته شاهد پدیده مه و یخبندان، کاهش دید و یخ‌زدگی شبانه خواهیم بود و با گذر یک موج از شرق کشور برای ارتفاعات شرق استان در روز‌های جمعه (۳۰ دی) و شنبه (اول بهمن) بارش پراکنده برف دور از انتظارنیست.
بهرامی از مردم می‌خواهد با دیدن فرد بی‌خانمان، حتما با شماره تلفن ۱۳۷ تماس بگیرند تا گشت فوریت‌های اجتماعی شهرداری برای انتقال این افراد به یک محل گرم و امن و نجات جانش از یخ‌زدگی و مرگ اقدام کند و می‌گوید توزیع شبانه غذا و لباس گرم بین کارتن‌خواب‌ها را تا گرم شدن هوا ادامه خواهد داد و خطاب به همه یاوران و ناجیان جان بی‌خانمان‌ها می‌گوید: «باید از مردمی که در این شرایط سخت، برای نجات جان انسان‌های فراموش‌شده‌ای مثل کارتن‌خواب‌ها، به ما کمک‌های نقدی و غیر نقدی می‌رسانند، ممنون باشیم.»
مدیرکل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال‌ احمر راهکارهای کلیدی را برای نجات جان فردی که در سرما مانده و دچار یخزدگی شده است، تشریح کرد.
مدیرکل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال‌احمر راهکارهای کلیدی در مواجهه با فرد دچار یخ‌زدگی را تشریح کرد.
یخ زدگی در اغلب موارد به دنبال کاهش درجه حرارت محیط به کمتر از صفر درجه سانتیگراد رخ می‌دهد که حتی می‌تواند منجر به مرگ هم شود. اگر این نشانه‌ها را دارید بدنتان دچار یخ‌زدگی شده است.
شرکت آب و فاضلاب استان تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مراقب یخ‌زدگی و ترکیدگی کنتورهای آب باشید.
آبفای استان تهران درباره احتمال یخ‌زدگی کنتور آب در برخی مناطق شهر و استان تهران طی امشب و روزهای آینده هشدار داد.
تربت حیدریه _ مدیر شرکت اب وفاضلاب تربت حیدریه گفت: از روز گذشته تا امروز بیش از ۶۰۰ مورد تماس مربوط به یخ زدگی لوله‌ ها وتاسیسات داخلی منازل تربت حیدریه رخ داده است.
سرپرست سازمان امدادونجات از در راه ماندن ۲۹۰۰ مسافر قطار مشهد در پی سرمای شدید هوا و یخ‌زدگیخبر داد و گفت: کمک رسانی به حادثه دیدگان در حال انجام است.
مدیر روابط عمومی راه آهن گفت: به دلیل یخ زدگی و برودت هوا حرکت تعدادی از قطارهای تهران- مشهد لغو شد.
یکی از مسافران قطار تهران به مشهد که هم اکنون قطارشان متوقف شده است، می‌گوید: مسافر تهران - مشهد و با قطار ساعت ۱۴:۵۰ به شماره ۳۶۸ هستم و متاسفانه قطار از ساعت حدود یک بامداد در ایستگاه تربت حیدریه واقع در بینالود به دلیل فنی از حرکت ایستاده است. وی می‌گوید: دمای داخل قطار منفی ۱۹ است، چون قطار ما متوقف شده، قطار‌ها پشت سر هم متوقف شده‌اند
سازمان هواشناسی کشور درخصوص یخ‌زدگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال تنش دمایی در باغات و مزارع، افت فشار گاز، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال آبگرفتگی محلی و محدود در معابر بر اثر این مخاطره جوی هشدار داد.
این اولین‌بار نیست که بارش برف و باران و وزش باد به داد هوای تهران می‌رسد، تقریبا داستان هر‌ساله است و دریغا که هرسال بدتر از پارسال. بارش برف و باران هم البته بدون تبعات نیست، چنانچه افزایش ترافیک، یخ‌زدگی و آب‌گرفتگی معابر از بدیهی‌ترین انتظارات شهروندان بعد از این اتفاق است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ