طی یک پروژه با همکاری دارپا تست نهایی موشک مافوق صوتی انجام شده که سرعت آن در ارتفاع ۱۸ هزار متری زمین بیش از ۵ برابر سرعت صوت بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرانسه از آزمایش موشک مافوق‌صوت «وی-مکس» برای اولین بار خبر داد.
وزارت امور خارجه فرانسه با دخالت آشکار در امور داخلی ایران، از دستیابی تهران به موشک مافوق صوت «فتاح» ابراز نگرانی کرد.
ساخت موشک «فتاح» که نخستین موشک مافوق صوت داخلی محسوب می‌شود، در راستای توسعه برنامه موشکی کشور است و در راستای اهداف بازدارندگی دفاعی کشور محسوب می‌شود. با توجه به اینکه ایران چهارمین کشوری است که به این سطح از فناوری مدرن در زمینه موشکی دست پیدا کرده، دستاورد‌های آن می‌تواند هم در سطح منطقه‌ای و در سطح جهانی قابل دسترس باشد. تبیین و تحلیل مقامات بلندپایه نظامی کشور از این موشک که می‌تواند سیستم‌های دفاعی آمریکا و اسرائیل از جمله گنبد آهنین را دور بزند.
تصاویری از تست‌های اولیه موتور موشک مافوق صوت (هایپرسونیک) فتاح را مشاهده می‌کنید.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای مسلح این کشور در حملات بامداد امروز یک سامانه پدافندی پاتریوت آمریکایی مستقر در شهر کی‌یف، پایتخت اوکراین را با موشک مافوق صوت (هایپرسونیک) کینژال منهدم کردند.
الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، اعلام کرد که پدافند این کشور موفق شده است در عملیات شب گذشته ۱۸ موشک از جمله شش موشک مافوق صوت «کینژال» روسیه را سرنگون کند.
کشتی‌های ناوگان پاسیفیک، موشک‌های کروز «موسکیت» را به یک هدف دریایی دشمن فرضی در دریای ژاپن شلیک کردند.
روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست در گزارشی ادعا کرد توسعه چنین موتور‌هایی می‌تواند برد عملیاتی موشک‌های مافوق صوت چین را افزایش دهد و قدرت رزمی آن‌ها را دو برابر کند.
محققان چینی ادعا می کنند نوعی موتور هواپیما ساخته اند که سوخت آن با کارآمدی ۷۹ درصد می سوزد و می تواند تا ۶ برابر سرعت صوت حرکت کند.
چین مدعی است که یک موشک مافوق صوت در اختیار دارد که می‌تواند ناو‌های هواپیمابر آمریکا را نابود کند. تحلیلگران می‌گویند که موشک YJ-۲۱ با هدف بازداشتن مداخله آمریکا در صورت حمله چین به تایوان ساخته شده است.
موشک مافوق صوت HAWC، با استفاده از یک موتور «اسکرم‌جت» ساخته شده توسط شرکت Aerojet Rocketdyne به سرعت بیش از پنج ماخ در مسیر ۵۶۰ کیلومتری خود رسید.
این موشک شرکت لاکهید مارتین تمام مراحل پرواز خود را با موفقت طی کرد. این آخرین آزمایش موشک مافوق صوت ساخت شرکت لاکهید مارتین بود که داده‌های مهمی را در زمینه فناوری مافوق صوت به نیروی هوایی ارائه می‌دهد.
وقتی ولادیمیر پوتین در ویدیویی شبیه سازی شده که نشان می‌دهد موشک هایپرسونیک این کشور، سواحل فلوریدا را هدف قرار می‌دهد از موشک Kh-۴۷M۲ Kinzhal رونمایی کرد. اگر چه این ویدیو به اندازه ویدیو رونمایی آیفون‌های جدید باشکوه و پرزرق و برق نبود، اما پیام آن کاملاً واضح بود: دوره سلاح‌های هایپرسونیک یا مافوق صوت فرا رسیده است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد کشورهای غرب از آغاز عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین، هزاران تسلیحات نظامی را راهی اوکراین کرده اند.
شرکت ترکیه‌ای صنایع نظامی «روکتسان» از شلیک یک موشک مافوق صوت «هوا به سطح» از پهپاد «بیرقدار آکینجی» برای اولین بار خبر داد.
شرکت ترکیه ای صنایع نظامی «روکتسان» از شلیک یک موشک مافوق صوت «هوا به سطح» از پهپاد بیرقدار برای اولین بار خبر داد.
در حالی که دشمنان ایران در تلاش بودند تا راهی برای از بین بردن توان دفاعی آن بیابند، تهران از موشک مافوق صوت خود که مشابه موشک های مافوق صوت کشورهای بزرگ نظامی است، رونمایی کرد.
در حالی که دشمنان ایران در تلاش بودند تا راهی برای از بین بردن توان دفاعی آن بیابند، تهران از موشک مافوق صوت خود که مشابه موشک های مافوق صوت کشورهای بزرگ نظامی است، رونمایی کرد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران موشک بالستیک هایپرسونیک(مافوق صوت) برای مقابله با سپرهای دفاعی هوایی ساخته است.
«کینژال» به معنای «خنجر» یکی از سلاح‌های بالستیک مافوق صوت روسیه است که در مارس ۲۰۱۸ توسط رئیس‌جمهور روسیه از آن رونمایی و به عنوان «سلاح ایده‌آل» توصیف شد.
وزیر دفاع روسیه می گوید موشک های مافوق صوت کنیژال این کشور قادر به رهگیری هر هدفی هستند.
روسیه می‌گوید که موشک‌های مافوق صوت را به منطقه کالینینگراد منتقل کرده است.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا به طرز چشمگیری در حال افزایش قابلیت های تهاجمی خود در آسیا و اقیانوسیه است.
وزارت دفاع روسیه در ماه مه از آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک مافوق صوت با مسافت هزار کیلومتر خبر داد و چند روز بعد فرمانده ناوگان شمالی روسیه گفت که این سامانه تا پایان سال میلادی جاری به خدمت گرفته خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ