یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که در میانسالی دچار حمله قلبی یا سکته می‌شوند ممکن است در اوایل زندگی نیز دچار مشکلات حافظه و تفکر شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ارتباط بین فوتبال حرفه‌ای و خطر ابتلا به یک بیماری عصبی به نام آنسفالوپاتی تروماتیک مزمن (CTE) به خوبی شناخته شده است.
تحقیق جدیدی توسط ینگ سان و همکارانش از بانک زیستی انگلستان، ارتباط بین مصرف برخی نوشیدنی‌ها و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی را نشان داده است.
تحقیق جدیدی توسط ینگ سان و همکارانش از بانک زیستی انگلستان، ارتباط بین مصرف برخی نوشیدنی‌ها و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی را نشان داده است.
فریبا شیروانی، فوق تخصص عفونی اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه بیماری سیفلیس از مادر به بچه بویژه در صورت ابتلای مادر در طول بارداری یا ابتلای قبلی مادر منتقل می‌شود و بیماری‌های شدیدی را برای کودک به همراه دارد، می‌گوید: این عفونت باکتریایی از طریق ارتباط جنسی می‌شود و در کسانیکه مبتلا به ایدز یا هموسکشوال (همجنسگرایی) هستند احتمال بیماری بیشتر است.
رعایت بهداشت دهان نه‌تنها باعث می‌شود دندان‌ها و لثه سالمی داشته باشیم، بلکه ظاهراً می‌تواند ریسک ابتلا به آلزایمر را نیز کاهش دهد.در این مطالعه محققان دریافتند که تعداد دندان‌ها و میزان بیماری لثه با تغییراتی در هیپوکامپ چپ مغز در ارتباط است. همان‌طور که گفته شد، هیپوکامپ در مراحل اولیه ابتلا به بیماری آلزایمر دچار کاهش حجم می‌شود.
دکتر «لورا شفر»، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: «ما تصمیم گرفتیم برای درمان خشکی چشم بر روی یک سویه باکتریایی پروبیوتیک در روده تمرکز کنیم زیرا مطالعه قبلی ما ارتباط عملکردی بین باکتری‌های روده و علائم بیماری خشکی چشم را نشان داد.»
بر اساس تحقیقات، ارتباط مستقیمی میان رژیم غذایی و بیماری قلبی وجود دارد و حتی عادات غذایی ما نقش قابل توجهی در سلامت و عملکرد قلب دارند.
حساسیت دندان‌ها می‌تواند منجر به استفراغ مداوم شود. همچنین قرمزی زبان می‌تواند به دلیل کمبود مزمن آهن در بدن بروز کند. دندان مسطح که با سردرد و درد فک همراه است ارتباط مستقیمی با استرس دارد. در حقیقت این موضوع ناشی از دندان قروچه است که اضطراب و نگرانی از عوامل مهم دخیل در بروز آن است.
عضو هیئت علمی گروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه با بیان اینکه ارتباط جنسی شایع‌ترین راه انتقال ایدز در ایران و جهان به شمار می‌رود، به تشریح چند باور غلط درباره راه‌های انتقال این بیماری پرداخت.
بنابر مطالعات اخیر، پاسخ ایمنی بدن به یک ویروس معمولی موسوم به «اپشتین بار» (EBV) که معمولا بی‌خطر است و امکان ابتلا به آن از همان دوران کودکی وجود دارد، ممکن است درست عمل نکند و به اشتباه، یک پروتئین مهم در مغز و نخاع را هدف قرار دهد.
مطالعه‌ای روی ۴۹۵ شرکت کننده نشان داد که میان کیفیت ضعیف خواب شبانه با پرخوری و مصرف کمتر غلات کامل ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. از این رو می‌توان انتظار داشت که خواب ناکافی در نهایت منجر به افزایش وزن شود، حتی در افرادی که کمتر در معرض خطر ابتلا به چاقی هستند.
هیچ دلیل شناخته شده‌ای برای بیماری اوتیسم وجود ندارد، اما محققان اکنون انگشت خود را به سمت میزان بالاتر لیتیوم در آب آشامیدنی نشانه رفته اند.
یک مطالعه نشان داد که بین تری کلرواتیلن (TCE)، یک ماده شیمیایی که معمولا برای تمیز کردن استفاده می‌شود و بیماری پارکینسون ارتباط وجود دارد.
موش‌های فاقد گیرنده‌های آدرنرژیک بتا-۲، در ارتباط با فضا و مکان، حافظه ضعیفی از خود نشان می‌دهند. این، یکی از مراحل اولیه بیماری آلزایمر است. با این حال، هنگامی که پژوهشگران، دارویی به نام مهارکننده PDE ۴ را در اختیار موش‌ها قرار دادند، توانایی حیوانات برای یادگیری و حفظ خاطرات افزایش یافت.
یکی از نظریه‌های پیشرو نشان می‌دهد که بیماری آلزایمر ناشی از تجمع غیر طبیعی دو پروتئین به نام‌های آمیلوئید بتا و تاو در مغز است که منجر به ایجاد پلاک‌ها و گره خوردگی می‌شود. پلاک‌های آمیلوئید توده‌هایی هستند که بین نورون‌ها تشکیل می‌شوند و می‌توانند به سلول‌های اطراف آسیب برسانند در حالی که گره‌های تاو ارتباط بین سلول‌های عصبی را مسدود می‌کنند.
رژیم غذایی با هر بیماری تقریبا در ارتباط است، حتی کمردرد نیز از این موضوع مستثنی نیست. برای درمان کمردرد یا پیشگیری از آن بهتر است به رژیم غذایی خود دقت کنید. در اینفوگرافیک زیر به برخی از این باید‌ها و نباید‌ها اشاره شده است./همشهری آنلاین
یک مطالعه جدید شواهدی را نشان می‌دهد که قرار گرفتن زودهنگام در معرض هوای آلوده، ژن‌ها را به گونه‌ای تغییر می‌دهد که منجر به بیماری قلبی در بزرگسالی می‌شود.
برخی تحقیقات دندانپزشکی ارتباط بین استفاده از سیگار الکترونیکی و افزایش نشانگر‌های بیماری لثه و به طور جداگانه آسیب به مینای دندان، پوسته خارجی آن را نشان داده است.
در حال حاضر دانشمندان به دنبال ارتباط بین ژن‌های خاص و بیماری هستند، که می‌توانند مطالعات مرتبط با ژنوم را انجام دهند. تأثیر تغییرات ژنتیکی فردی بر روی خطر ابتلا به بیماری معمولاً بسیار اندک است، بنابراین شناسایی آن‌ها به تعداد زیادی از افراد و سایر متغیر‌هایی نیاز دارد که همه ما را متفاوت می‌کند.
چندین مطالعه ارتباط بین چاقی و بیماری لثه را تایید می‌کنند. این ارتباط ممکن است به دلیل التهاب مزمن، مقاومت به انسولین، استرس اکسیداتیو و سایر عوارض چاقی باشد.
صالح نیکبخت، وکیل مدافع خانواده امینی گفت: بر اساس اعلام پزشکان متخصص و کارشناسان مستقل، مرگ مهسا هیچ ارتباطی با بیماری قبلی ایشان که برداشتن یک خال یا غده کوچک در بالای چشم ایشان بوده، ندارد. ضمن اینکه مهسا در گذشته هیچ سابقه بیماری قلبی و عروقی و کلیوی نداشته است.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد در مقایسه با افرادی که زود به رختخواب می‌روند و با نور خورشید از خواب بیدار می‌شوند، شب زنده دار‌ها با مقاومت انسولین روبرو هستند. وقتی بدن به خوبی به هورمون انسولین پاسخ نمی‌دهد، قند خون می‌تواند در جریان خون انباشته شده و در نهایت منجر به دیابت نوع ۲ شود.
نتایج نشان می‌دهند که شیرین کننده‌های مصنوعی ممکن است یک عامل خطر قابل اصلاح برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی باشد. یافته‌ها حاکی از آن است که این افزودنی‌های غذایی که روزانه توسط میلیون‌ها نفر مصرف می‌شوند و در هزاران غذا و نوشیدنی وجود دارند نباید جایگزینی سالم و بی خطر برای شکر قلمداد شوند.
محمدرضا محمدحسنی فوق تخصص قلب و عروق درباره سردرد‌های صبحگاهی و ارتباط آن با فشار خون بالا گفت: فشار خون بالا در بیشتر موارد یک بیماری خطرناک است به همین دلیل «قاتل خاموش» نامیده می‌شود و می‌تواند با سردرد‌های صبحگاهی ارتباط داشته باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ