محمدرضا محمدحسنی فوق تخصص قلب و عروق درباره سردرد‌های صبحگاهی و ارتباط آن با فشار خون بالا گفت: فشار خون بالا در بیشتر موارد یک بیماری خطرناک است به همین دلیل «قاتل خاموش» نامیده می‌شود و می‌تواند با سردرد‌های صبحگاهی ارتباط داشته باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بی‌خوابی می‌تواند بر الگو‌های خواب شما تأثیر منفی بگذارد و باعث کم‌خوابی و افت کیفیت خواب شود. کم‌خوابی یکی از دلایل شایع سردرد‌های صبحگاهی است و می‌تواند باعث میگرن شود.
افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون بالا، آلرژی یا یک بیماری خودایمنی دچارند، باید در طول تابستان، محتاط‌تر باشند و پیشگیرانه عمل کنند. آلرژی یکی از علل رایج سردرد‌های تابستانی است. افرادی که علائم آلرژی را تجربه می‌کنند ممکن است دچار سردرد یا ناراحتی سینوسی در سراسر ناحیه سینوسی و صورت شوند. همه این‌ها ممکن است محرکی برای سردرد‌های میگرنی باشد.
دکتر احمد موذن زاده، فیزیوتراپیست و رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به تفاوت سردرد‌ها با منشاء گردنی نسبت به سردرد‌هایی که منشاء عروقی و و فشار خون دارند مانند میگرن می‌گوید: اصلاح پوزیشن هنگام کار کردن با تلفن همراه و لپ تاپ و نیز استفاده از بالشت‌هایی با ارتفاع مناسب می‌توان از بروز این درد‌ها پیشگیری کند. همچنین استفاده از روش‌های کمک درمانی در قالب ورزش‌های کششی و لیزر درمانی می‌تواند به کاهش سردرد‌های گردنی کمک کند.
درمان دارویی بیماری میگرن به تنهایی کافی نیست، همچنین در بین درمان‌های غیر دارویی باید به دنبال درمان با تاثیرگذاری بالاتر و هزینه کمتر و کم‌خطر بود. از میان روش‌های غیردارویی فعالیت هوازی منظم، به لحاظ سهولت در اجرا و به کارگیری آن توسط بیماران و نداشتن هزینه اضافی می‌تواند بهترین روش برای کاهش شاخص‌های سردرد میگرنی و بهبود آن باشد.»
متخصص مغز و اعصاب گفت: سردرد‌های میگرنی، بیشتر یک سمت سر یا دو طرف سر است یا می‌تواند در ناحیه گیجگاه، شقیقه، پشت سر، دور چشم باشد.
سردرد‌های تنشی ممکن است اپیزودیک باشند؛ به این معنی که کمتر از ۱۵ روز در ماه رخ می‌دهند. به‌گفته کارشناسان کلینیک کلیولند، اگر این سردرد بیش از ۱۵ روز در ماه برای بیش از سه‌ماه متوالی رخ دهد، سردرد تنشی مزمن نامیده می‌شود.
میگرن نوعی بیماری مزمن و ناتوان کننده است که شیوع بالایی در جهان دارد و در زنان سه برابر بیشتر از مردان دیده می‌شود. افراد مبتلا به میگرن دارای نوعی سردرد ضربان دار هستند که به طور معمول در یک طرف سر ظاهر می‌شود و اغلب با حالت تهوع یا حساسیت به نور همراه است.
اگر جزو افرادی هستید که به سردردهای مزمن مبتلا هستید، بهتر است بدانید کمبود برخی ویتامین‌ها باعث سردرد می‌شود و می‌توانید با مصرف ویتامین سردردتان را کاهش دهید.
به نظر می‌رسد ساعت داخلی بدن ما نقش مهمی در زمانی از روز که سردرد‌های شدید رخ می‌دهد، ایفا می‌کند.
میگرن یک بیماری شایع عصبی است که با درد شدید و احساس تپش در یک طرف سر همراه است و ممکن است به مدت چندین ساعت یا چندین روز ادامه یابد.
بسیاری از زنان در حوالی دوره ماهانه خود سردرد‌های میگرنی را تجربه می‌کنند و اکنون محققان سرنخی در مورد علت آن دارند.
مصرف کافئین باعث کم‌آبی بدن شما شده و در نهایت مسبب بروز سردرد است.
مصرف کافئین باعث کم‌آبی بدن شما شده و در نهایت مسبب بروز سردرد است.
کمپرس گرم برای سردرد‌های تنشی جواب می‌دهد. اگر عضلاتتان گرفته‌اند، از کمپرس گرم که می‌تواند به صورت حوله‌ای که گرمش کرده‌اید یا یک بطری آب گرم باشد استفاده کنید و حتما روی گردن و شانه‌هایتان نیز بگذارید. کمپرس گرم برای پشت سر نیز بسیار عالی است. مانند کمپرس سرد، پانزده دقیقه کمپرس و پانزده دقیقه استراحت را متناوبا انجام دهید تا سردردتان بهتر شود. دوش آب گرم هم می‌توانید بگیرید.
نتایج تحقیقات نشان داده میگرن در میان زنان شایع‌تر از مردان است و این افزایش شیوع در سنین باروری چشمگیرتر می‌شود.
دلایل اصلی ابتلا به میگرن نه تنها به تغییرات مغزی بلکه به عوامل ژنتیکی نیز مربوط است. میگرن یک سردرد شدید است که ممکن است با حالت تهوع و حساسیت به نور خود را نشان دهد. درد‌های میگرنی اغلب چند ساعت تا چند روز به طول می‌انجامد.
برای اولین بار، در یک مطالعه جدید، فضای بزرگ شده اطراف عروقی در مغز افرادی که دچار میگرن می‌شوند، شناسایی شده است.
بر اساس یک مطالعه جدید، سردرد‌های خوشه‌ای در مردان شایع‌تر است، اما ممکن است برای زنان شدیدتر باشد.
این نوع سردرد‌ها که به سردرد‌های خوشه‌ای معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.
سردرد‌های میگرنی می‌توانند دردناک و کنترل آن دشوار باشد. علائم و زمان خاص برای هر فرد مبتلا متفاوت است.
تاثیر ویتامین B۱ بر کاهش سردردهای میگرنی
محمدرضا معتمد متخصص مغز و اعصاب و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران علام کرد: شایع‌ترین سردردها، سردرد‌های اولیه هستند. سردرد‌های میگرنی و استرسی جزو این دسته از سردرد‌ها هستند؛ سردرد‌های میگرنی شایع‌ترین نوع سردردهاست و سردرد‌های تنشی، با شیوع کمتر در رتبه دوم شیوع سردرد‌های اولیه قرار دارند.
دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سردرد‌ها به دو نوع حاد و مزمن تقسیم بندی می‌شوند؛ سردرد‌های مزمن در گروه سردرد‌های اولیه قرار دارند و سردرد‌های حاد به دنبال یک علت ثانویه ایجاد می‌شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ