اردوغان در پاسخ به مخالفت اپوزیسیون ترکیه با نامزدی مجدد وی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: آن‌ها برای مذاکره گردهم آمده‌اند با این وجود شش حزب نتوانستند یک نامزد معرفی کنند. آن‌ها می‌دانند که نمی‌توانند در رابطه با تعیین یک نامزد به توافق برسند به همین خاطر این بار شروع به بدنام کردن نامزد ائتلاف ما کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور ترکیه قصد دارد در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه آمادگی خود برای میانجی‌گری بین مسکو و کی‌یف را مطرح کند.
رئیس‌جمهور ترکیه امروز اعلام کرد: منتظر سفر «پوتین» به‌ترکیه در ماه جاری (آگوست) هستم.
ترکیه به دنبال آن است که نقش خود را به عنوان یک میانجی منطقه ای و بین المللی به نمایش بگذارد. اما شواهد نشان می دهد که دعوت ابومازن و نتانیاهو به آنکارا، انگیزه اقتصادی هم دارد.
رئیس جمهور ترکیه با اشاره اینکه کشورش طی 10 سال اخیر هدف توطئه‌های متعدد قرار گرفت، گفت که ترکیه به حدی از توان در همه عرصه‌ها دست یافته است که می‌تواند از خود در مقابل توطئه‌ها محافظت کند.
رئیس‌جمهور ترکیه در چارچوب دیدارهای رسمی وارد شهر دوحه پایتخت قطر شد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه طی سفری رسمی و در نخستین سفر خود به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، وارد جده عربستان شد.
رئیس‌جمهور ترکیه امروز طی سفری رسمی و در رأس یک هیئت بلندپایه وارد جده در عربستان سعودی شد.
علی‌رغم اینکه دولت روسیه گفته توافق غلات را به حالت تعلیق درآورده، رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد مطمئن است که مسکو این توافق را ادامه خواهد داد.
رئیس جمهور ترکیه می‌گوید که این کشور مذاکرات الحاق به اتحادیه اروپا را تسریع می‌کند.
رییس جمهور ترکیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست سران کشورهای عضو ناتو در پایتخت لیتوانی گفت: حمله به مقدسات انسان ها، آزادی اندیشه نیست؛ بربریت، بدَویت و نوعی اقدام تروریستی است.
اردوغان برای پیوستن سوئد به ناتو، شرط جدید اعلام کرد
رئیس‌جمهور ترکیه امروز تصریح کرد: برای امنیت‌شان قانون نمی‌شناسند؛ اما درباره مقدسات مسلمانان یاد آزادی بیان می‌افتند.
رئیس جمهور ترکیه در اولین نشست کاری خود پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوی اعلام کرد که قصد دارد اصلاحیه قانون اساسی این کشور را به پارلمان ارائه کند.
رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با ادای سوگند عوامل شعب از ساعت هشت صبح امروز به وقت محلی در یک هزار و ۹۴ حوزه انتخابیه ۸۱ استان این کشور آغاز شده و برابر قانون انتخابات، روند اخذ آرای مردم بدون تمدید تا ساعت ۱۷ امروز ادامه خواهد داشت.
کمال قلیچدار اوغلو در این دوره از انتخابات رقیب اصلی اردوغان محسوب می‌شود و مبارزات انتخاباتی خود را روی دموکراسی، حقوق بشر و حاکمیت قانون متمرکز کرده است و از منتقدان جدی فساد در نهاد‌های حکومتی ترکیه به شمار می‌رود.
بر اساس قانون اساسی ترکیه در صورت مرگ رئیس جمهور، رئیس مجلس ملی بزرگ ترکیه تا انتخاب مجلس جدید در این سمت خواهد بود. قانون اساسی می‌گوید که در صورت غیبت رئیس جمهور به دلیل بیماری، مسافرت و در صورت خالی ماندن ریاست جمهوری بر اثر فوت یا استعفا یا به هر دلیل دیگر رئیس مجلس ملی بزرگ ترکیه به عنوان سرپرست ریاست جمهوری خدمت می‌کند و تا زمانی که رئیس جمهور وظایف خود را از سر گیرد، یا رئیس جمهور جدید انتخاب شود، از اختیارات رئیس جمهور برخوردار است».
رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: تلاش‌هایی برای بهره‌برداری از فاجعه زلزله برای منافع سیاسی وجود دارد و ما اجازه این کار را نخواهیم داد». اردوغان افزود: امروز قانون اعلام وضعیت فوق العاده برای مدت ۳ ماه را صادر می کنیم و در پارلمان به تصویب می رسد.
مقام ارشد حزب حاکم ترکیه خودداری دولت سوئد از پیگرد قانونی حامیان گروه تروریستی پ.ک.ک که در استکهلم علیه رئیس جمهور ترکیه تظاهرات کرده بودند را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
ائتلاف احزاب مخالف دولت ترکیه متشکل از شش حزب اعلام کرد که مشکلات کنونی ترکیه در بخش های مختلف ناشی از نظام اجرایی ریاستی است و یک بسته 84 ماده ای را برای تغییر قانون اساسی پیشنهاد داد.
ائتلاف احزاب مخالف دولت ترکیه متشکل از شش حزب اعلام کرد که مشکلات کنونی ترکیه در بخش های مختلف ناشی از نظام اجرایی ریاستی است و یک بسته 84 ماده ای را برای تغییر قانون اساسی پیشنهاد داد.
رئیس جمهور ترکیه عملیات نظامی ترکیه در شمال عراق و سوریه را حق قانونی و مشروع کشورش دانست و گفت که «هیچکس نمی‌تواند مانع استفاده از این حق شود».
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد عملیات نظامی غیر قانونی این کشور در شمال سوریه و عراق می تواند وارد فاز درگیری زمینی شود.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که آماده برگزاری همه‌پرسی برای درج حق استفاده از حجاب در قانون اساسی این کشور است تا برخلاف مصوبه مجلس، تغییر آن آسان نباشد.
اردوغان ادامه داد: جزایری وجود دارد که کنترل آن در دست یونان است و در آن پایگاه نظامی احداث کرده‌اند، اگر تهدیدات غیر قانونی آتن علیه ما ادامه پیدا کند، [ما اقدامی خواهیم کرد]؛ چرا که صبر ما نیز حد و اندازه‌ای دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ