بر اساس قانون اساسی ترکیه در صورت مرگ رئیس جمهور، رئیس مجلس ملی بزرگ ترکیه تا انتخاب مجلس جدید در این سمت خواهد بود. قانون اساسی می‌گوید که در صورت غیبت رئیس جمهور به دلیل بیماری، مسافرت و در صورت خالی ماندن ریاست جمهوری بر اثر فوت یا استعفا یا به هر دلیل دیگر رئیس مجلس ملی بزرگ ترکیه به عنوان سرپرست ریاست جمهوری خدمت می‌کند و تا زمانی که رئیس جمهور وظایف خود را از سر گیرد، یا رئیس جمهور جدید انتخاب شود، از اختیارات رئیس جمهور برخوردار است».
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رسانه‌های ترکیه اعلام کردند در پی واژگونی اتوبوس مسافربری در مناطق مرکزی این کشور، ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.
رسانه‌های ترکیه از وقوع آتش‌سوزی گسترده در منطقه صنعتی شهر بورسا خبر می‌دهند.
رسانه‌های عراقی می‌گویند دادگاه مبارزه با فساد حکم بازداشت سفیر این کشور در ترکیه را به علت افزایش غیرمعقول درآمد و ثروتش صادر کرده است.
رسانه‌های اسپانیایی می‌گوید بارسلونا تلاش برای جذب آردا گولر، پدیده فوتبال ترکیه، را آغاز کرده است.
رسانه‌های مطرح آمریکایی ضمن ارزیابی پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، این پیروزی را نشانه تقویت احساسات ملی‌گرایانه و لغو تبعیت از آمریکا در ترکیه قلمداد کردند.
رسانه‌های مطرح آمریکایی ضمن ارزیابی پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، این پیروزی را نشانه تقویت احساسات ملی‌گرایانه و لغو تبعیت از آمریکا در ترکیه قلمداد کردند.
رسانه‌های آمریکایی، انتخاب مجدد رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهمری ترکیه را «دلیلی بر تقویت احساسات ملی گرایانه در این کشور برشمردند.»
سخنگوی دولت ترکیه می‌گوید رسانه‌های غربی در پوشش انتخابات این کشور مغرضانه رفتار کردند.
رسانه‌های ترکیه اعلام کردند فدراسیون فوتبال این کشور قرارداد اشتفان کونتس، سرمربی آلمانی تیم ملی را فسخ و عبدالله آوجی را به عنوان جانشین او منصوب کرده است.
رسانه‌های ترکیه اعلام کردند رئیس‌جمهور این کشور در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور ایران، بر وحدت جهان اسلام علیه جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کرده است.
رسانه‌های ترکیه از وقوع یک تیراندازی در شهر استانبول خبر می‌دهند که در جریان آن شماری زخمی شدند.
رسانه‌های ترکیه اعلام کردند احزاب و جریان‌های سیاسی دولت و رئیس‌جمهور ترکیه ائتلاف کردند و برای انتخابات ریاست‌جمهوری بر سر یک نامزد به توافق رسیدند.
رسانه‌های ترکیه اعلام کردند احزاب و جریان‌های سیاسی دولت و رئیس‌جمهور ترکیه ائتلاف کردند و برای انتخابات ریاست‌جمهوری بر سر یک نامزد به توافق رسیدند.
رسانه‌های ترکیه‌ با انتشار تصاویری خبر دادند که شماری از شهروندان این کشور برای تأمین مایحتاج و مواد غذایی خود در مناطق زلزله‌زده به فروشگاه‌ها حمله کرده‌اند!
رسانه‌های سوری از زمین‌لرزه‌ای در کشور ترکیه گزارش داده‌اند که ساکنان شهر‌های دمشق و لاذقیه در سوریه نیز آن را احساس کرده‌اند. این لرزش‌ها منجر به ویرانی در حلب و حومه لاذقیه شدخ و تاکنون جان چند صد نفر را گرفته است.
رسانه‌های ترکیه و سوریه اعلام کردند که بر اثر وقوع زلزله بزرگ ۷.۷ ریشتری در مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه ده‌ها نفر جان باختند و به علت ریزش و تخریب وسیع ساختمان‌ها این آمار افزایش می‌یابد.
رسانه‌های ترکیه و سوریه اعلام کردند که بر اثر وقوع زلزله بزرگ ۷.۴ ریشتری در مناطق جنوبی ترکیه و شمال سوریه ده‌ها نفر جان باختند و به علت ریزش و تخریب وسیع ساختمان‌ها این آمار افزایش می‌یابد.
رسانه‌های ترکیه اعلام کردند در عملیات‌های هم‌زمان نیروهای امنیتی در مناطق مختلف این کشور، ۲۷ نفر از عناصر تروریستی بازداشت شده‌اند.
رسانه‌های ترکیه از وقوع انفجاری مرگبار در رستورانی در شهر آیدین در جنوب غربی این کشور خبر می‌دهند.
رسانه‌های ترکیه اعلام کردند بر اثر وقوع حادثه برای یک مینی‌بوس حامل مهاجران غیرقانونی در ترکیه، ۹ نفر کشته و یک تن نیز زخمی شده است.
رسانه‌های ترکیه درباره جزئیات این انفجار اعلام کردند که انفجار ناشی از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در مسیر عبور نیرو‌های ضد شورش پلیس ترکیه در جاده دیار بکر به «ماردین» بوده است.
رسانه‌های ترکیه از وقوع آتش‌سوزی در یک کارخانه مواد شیمیایی در استان دنیزلی این کشور خبر دادند.
رسانه‌های ترکیه تصویر و مشخصات زنی که حمله تروریستی در استانبول را انجام داد، منتشر کردند.
منابع خبری از اعمال محدودیت هایی در این کشور بر رسانه های اجتماعی در پی وقوع انفجار امروز در استانبول خبر می دهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ