سمنان- سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: در سال جاری متاسفانه پنج نفر از مردم استان به دلیل گازگرفتگی جان خود را از دست دادند که بیشترین این افراد در دامغان ساکن بودن
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشهد- مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: در پی تصادف کوئیک با آریو در جاده مشهد - سرخس ۵ نفر کشته و ۳ نفر مصدوم شدند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: چهار کارگر شاغل در کارگاه جمع آوری ضایعات در روستای گچی که یکی پس از دیگری برای نجات جان همکاران خود وارد چاه حاوی گاز‌های سمی شدند، دچار گازگرفتگی شده و جان باختند.
بارندگی شدید در پایتخت چین به مرگ دست کم ۱۱ نفر و مفقود شدن ۲۷ نفر دیگر انجامید.
پلیس بنگلادش روز یکشنبه اعلام کرد بر اثر سقوط یک اتوبوس به داخل آب کنار جاده ای در جنوب منطقه جالاکاتی بنگلادش، دست کم ۱۷ نفر کشته و ۵۳ نفر زخمی شدند.
توفان شدیدی که با سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت در اسلوونی، کرواسی، بوسنی و صربستان به وقوع پیوست، ۶ کشته و صدها زخمی بر جای گذاشت.
روزنامه اعتماد نوشت: آمار رسمی منتشر شده در نیروی انتظامی نشان می‌دهد؛ در فاصله سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹؛ هر سال به‌طور متوسط ۴ هزار و ۱۸۳ نفر در ایران به دلیل خودکشی جان‌شان را از دست داده‌اند. با این حساب نرخ مرگ و میر ناشی از خودکشی ۵/۱ مورد به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.
دست کم ۱۶ نفر بر اثر نشت گاز در یک کمپ مسکونی غیررسمی در حومه ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی کشته شدند.
وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز کشور نه تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده نکرده که به دلیل شرایط خاص تحریمی کشور، مصرف مازوت در حال افزایش است و طبق اعلام مرکز اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست از ۱۶ نیروگاه کشور، ۱۴ نیروگاه مصرف مازوت دارند.
ایران در سال ۲۰۱۹ در جدول جهانی اهدای عضو و بین ۶۳ کشور، رتبه ۳۰، بابت پیوند کلیه از بیمار مرگ مغزی، بین ۷۲ کشور، رتبه ۳۴، پیوند کبد و بین ۶۴ کشور، رتبه ۱۵، بابت پیوند قلب و بین ۵۴ کشور، رتبه ۳۵، بابت پیوند ریه و بین ۴۹ کشور، رتبه ۴۷ و بابت پیوند لوزالمعده و بین ۴۱ کشور جهان، رتبه ۳۳ را داشته در حالی که در همین سال، اسپانیا، فرانسه، ایالات متحده امریکا، فنلاند، جمهوری چک، پرتغال و اروگوئه بابت اهدای کلیه از مرگ مغزی، در ردیف‌های اول و با شاخص ۴۰ تا ۷۲ به ازای یک میلیون نفر جمعیت بوده‌اند.
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان در خصوص مرگ مغزی اعلام کرد: در هر روز ۲۵ هزار ایرانی در لیست انتظار پیوند عضو قرار دارند که از این میان روزانه ۷ تا ۱۰ نفر و سالانه ۳۰۰۰ نفر به خاطر نرسیدن عضو پیوندی مورد نیاز، جان خود را از دست می‌دهند.مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان شعبه قزوین گفت: در هر روز ۲۵ هزار ایرانی در لیست انتظار پیوند عضو قرار دارند که از این میان روزانه ۷ تا ۱۰ نفر و سالانه ۳۰۰۰ نفر به خاطر نرسیدن عضو پیوندی مورد نیاز، جان خود را از دست می‌دهند.
مظنون تیراندازی مرگبار در ایالت تگزاس آمریکا که به مرگ ۵ نفر منجر شده بود، در خانه‌ای نزدیک به صحنه جرم بازداشت شد!
مطالعات و آزمایشات بالینی نشان داده‌اند که پیاده روی فواید جسمی و روحی دارد. پس از بررسی ۱۹۶ مطالعه با ۳۰ میلیون نفر جمعیت مورد ارزیابی محققان دریافتند که در مقایسه با بی‌تحرکی؛ ورزش متوسط تا ۳۰ درصد احتمال مرگ زودرس به هر دلیلی، ۲۹ درصد احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی و ۱۵ درصد احتمال فوت بر اثر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.
چمران گفت: دولت‌هایی همچون انگلستان که در جنگ جهانی ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ما را به دلیل قحطی مصنوعی که به وجود آورده بودند، به کام مرگ کشاندند. همچنین در جنگ تحمیلی نیز با دادن سلاح شیمیایی به صدام فجایع بزرگی را رقم زدند به شکلی که هنوز در همین شورا افرادی هستند که آثار سلاح‌های شیمیایی را با خود حمل می‌کنند. در چنین شرایطی این افراد برای دانش آموزان ما در مدارس دلسوزی می‌کنند. اتفاقا تجربه نشان داده است هر گاه چنین دلسوزی‌هایی می‌کنند ریشه این کار‌ها خودشان هستند.
مدیر واحد سنجش و نگهداری شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: آمارها حاکی از آن است که سالانه ۶ هزار نفر در تهران به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند.
در سال گذشته (۱۴۰۰)، ۸۳۹ نفر به دلیل مسمومیت با گاز منوکسید کربن در کشور جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۶۳۱ نفر مرد و ۲۰۸ نفر زن بودند.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره مرگ و میر‌های ناشی از آنفلوآنزا در سال جاری، تصریح کرد: مرگ و میر زیر ۱۰ سال ۶ نفر، بین ۱۰ تا ۲۰ سال دو نفر، بین ۲۰ تا ۳۰ سال سه نفر، بین ۳۰ تا ۴۰ سال ۴ نفر، بین ۴۰ تا ۵۰ سال ۳ نفر، بین ۵۰ تا ۶۰ سال ۵ نفر، بین ۶۰ تا ۷۰ سال یک نفر و بالای ۷۰ سال ۷ نفر بوده است.
مقامات کره‌ای می‌گویند، پس از آن که جمعیت زیادی در یک کوچه باریک در نزدیکی هتل همیلتون، یک مکان مهم برگزاری این مراسم در سئول به جلو رانده شدند، مردم تا حد مرگ تحت فشار جمعیت قرار گرفتند و سبب شد تا عده‌ای کشته و بیش از ۷۰ نفر هم مجروح شوند.
کارشناسان و فعالان صلح جهانی هشدار داده‌اند یک جنگ هسته ای تمام عیار باعث نابودی سیستم‌های غذایی جهانی و مرگ بیش از ۵ میلیارد نفر در سراسر کره زمین از گرسنگی خواهد شد.
سفیر ایران در عراق گفت: در راهپیمایی اربعین امسال، حدود ۱۰۰ نفر زائر ایرانی به دلیل حوادث جاده ای، داشتن بیماری زمینه‌ای و یا کهنسالی جان خود را از دست داده‌اند.
از میان ۸ مرد محکوم به قصاص که دیروز پای چوبه دار رفتند، ۵ نفرشان قصاص شدند، اما ۳ نفر دیگر به زندان بازگشتند و اولیای دم به قاتلان مهلت دوباره دادند تا شاید با تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران از مرگ نجات یابند.
امروز، ۱۷ آگوست، سالروز اولین مرگ حاصل از تصادف جاده‌ای در تاریخ است. سالانه حدود ۱.۳ میلیون نفر در اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند. بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون نفر دیگر از صدمات غیر کُشنده رنج می‌برند که بسیاری از آنها در نتیجه آسیب دیدگی خود دچار معلولیت می‌شوند. صدمات ناشی از تصادفات جاده ای علت اصلی مرگ و میر کودکان و جوانان ۵ تا ۲۹ ساله است. هر ۱ درصد افزایش در سرعت متوسط، ۴ درصد افزایش در خطر تصادف مرگبار و ۳ درصد افزایش در خطر تصادف جدی ایجاد می‌کند.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ دردسر مرگ سارق برای مالباخته‌ها/ راننده عصبانی زن جوان را زیر گرفت/ ماجرای فیلم چاقوکشی خانوادگی!/ رهایی پسر ۵ ساله از چنگ آدم ربایان/ ماجرای سقوط پیرمرد از دیواره سنگی رودخانه/ قتل عام ۱۰ نفر به دست مرد شیشه‌ای/ نیمروی خونین!/ شوهرم می‌خواست مرا با تبر بکشد
رئیس بهزیستی شهرستان ممسنی درباره خبر منتشر شده مبنی بر فوت چندین نفر به صورت دسته جمعی در مرکز نگهداری معلولان در شهرستان ممسنی گفت: این خبر شایعه‌ای بیش نیست و تنها ۳ نفر در روز‌های ۲۹ و ۳٠ و ۳۱ تیرماه سال ۱۴۰۱ در مرکز نگهداری معلولان آقایان که هر ۳ نفر به دلیل بیماری گوارشی، ریوی و سکته فوت کردند که در گواهی فوت آن‌ها توسط پزشکان قید شده است. چون مرگ هر ۳ نفر آنی بوده است حتی یک روز هم در بیمارستان بستری نبودند. ۲ نفر بالای ۵۰ سال و یک نفر ۴۱ سال سن داشت.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ ماجرای گل فروش تزریقی!/ درخواست طلاق به خاطر عشق به فوتبال/ دستگیری عاملان نزاع و درگیری دسته جمعی/ قتل هولناک راننده پیک اینترنتی در درگیری ۲۰ نفره/ همدستی پدرزن و داماد برای سرقت از خانه‌های کرج/ رهایی گروگان ۳ میلیاردی در کمتر از ۲۴ ساعت/ ۲ بار قصاص برای تیرانداز سیاه پوش!/ پایان مرگبار میانجیگری

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ