معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از کاهش ترافیک تهران-کرج تا سال آینده با اجرای پروژه جدید خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به جزئیات رایگان شدن مترو و اتوبوس برای دانش آموزان و دانشجویان، از مکاتبه با آموزش عالی برای مجازی شدن دانشگاه‌ها در۱۰ روز اول مهر ماه در راستای کاهش ترافیک پایتخت خبر داد.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: با تغییر ساعات و شناور شدن ساعت کار ادارات، ترافیک در مسیرهای شرقی و غربی تهران به نصف کاهش پیدا کرد.
رئیس پلیس راهور تهران گفت: توزیع ترافیک دلیل اصلی کاهش بار ترافیکی در معابر پایتخت است چرا که با تغییر ساعات تردد، از ساعت ۰۵:۳۰ شاهد شروع و کاهش ترافیک هستیم.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت:با رصدی که امروز از معابر شهر تهران از طریق دوربین‌های کنترل ترافیک داشتیم، شاهد ترافیک کمتر در معابر اصلی و بزرگراهی بودیم.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ: در خیابان قنبرزاده و برخی از خیابان‌ها و معابر، پلیس برای کاهش ترافیک مجبور به بستن مقطعی می‌شود و خودروها را هدایت می‌کنند تا از کمی جلوتر دور بزنند.
مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران گفت: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، شاهد ۹ درصد کاهش تصادفات فوتی راکبان موتورسیکلت‌ها در پایتخت بودیم.
مطالعه اخیر پژوهشگران دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تهران، امکان استفاده از سامانه اسکوتر برقی اشتراکی در تهران و شرایط پذیرش اجتماعی این فناوری را مورد سنجش قرار داده است.
اسفند ماه سال گذشته ۵ ایستگاه مترو به طول ۱۱.۵ کیلومتر افتتاح شد و به نظر می‌رسد در سال جدید از بار ترافیکی پایتخت کاسته شود.
فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران ابراز کرد: رعایت مدیریت زمان سفر و موکول نکردن بازگشت از مسافرت به ساعات پایانی تعطیلات باعث کاهش بار ترافیکی و عدم ایجاد ترافیک‌های فوق سنگین میشود.
برادران گفت: شهروندان تهرانی باتوجه به کاهش ترافیک در سطح شهر تهران از افزایش بی مورد سرعت خودداری کنند همچنین در زمان خستگی رانندگی نکنند و زمان سفرهای خود را به سمت شهرهای شمال مدیریت کنند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از کاهش ترافیک تهران-کرج تا سال آینده با اجرای پروژه جدید خبر داد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از کاهش ترافیک تهران-کرج تا سال آینده با اجرای پروژه جدید خبر داد.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض تردد در محدوده کم انتشار آلایندگی (طرح کاهش) و طرح ترافیک با اخذ معاینه فنی برتر خبر داد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: یکی از مفیدترین کارها برای کنترل آلودگی هوا و کاهش ترافیک پایتخت، اضافه کردن اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی است.
شهردار منطقه ۴ تهران از پیش‌بینی برای کاهش بار ترافیکی در پی بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام خبر داد.
شهردار منطقه ۲۲ تهران از کاهش تردد خیابان هوانیروز به بلوار امیرکبیر و بالعکس با بهره‌برداری از خیابان جوادالائمه خبر داد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در مورد ناوگان تاکسیرانی نیز باید تعرفه کرایه‌های تاکسی واقعی شود تا اختلافات موجود بین رانندگان و مسافران کاهش پیدا کند.
معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران گفت: پروژه شهید شوشتری ۷ درصد بار ترافیکی جنوب تهران و در مجموع ۱.۵ درصد ترافیک کل شهر تهران را مدیریت خواهد کرد تا شاهد روان سازی ترافیک باشیم.
معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران گفت: پروژه شهید شوشتری ۷ درصد بار ترافیکی جنوب تهران و در مجموع ۱.۵ درصد ترافیک کل شهر تهران را مدیریت خواهد کرد تا شاهد روان سازی ترافیک باشیم.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ ضمن تشریح وضعیت ترافیکی معابر گفت: افزایش حمل و نقل عمومی برابر با کاهش محسوس ترافیک در تهران است.
معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت:در حوزه مدیریت سفر اتفاق خوبی رخ داده که از طریق دولت پیگیری شد و آن، منعطف بودن ساعت کار بود که شامل دستگاه‌های عمومی و دولتی است چرا که مطالعات ترافیکی نشان داد شناور شدن ساعت کار تا ۲۲ درصد می‌تواند پیک ترافیک را کاهش دهد البته به شرطی که به طور کامل اجرایی شود. پیشنهادات دیگر مثل دورکاری یا دورکار شدن حداقل ۲۰ درصد کارکنان به تصویب نرسید.
سخنگوی شهرداری تهران در حساب توییتری خود نوشت:دانش آموزان با لباس فرم و دانشجویان با کارت دانشجویی از این خدمت بهره مند می‌شوند و همه به مدیریت و کاهش ترافیک آغاز سال تحصیلی کمک کنیم.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، با تداوم این شرایط جوی تا صبح فردا جمعه (۲۵ شهریور) و کاهش حجم ترافیک صبحگاهی از میزان غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: دانش آموزان، دانشجویان، نظامیان، کارمندان و... هنگام صبح به یکباره به مدارس و محل کار خود می‌روند و به همین دلیل تهران شلوغ می‌شود، بهتر است ساعت کاری این قشر از افراد تغییر کند تا شاهد ترافیک در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ